Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

En ny realityserie med kjendiser begynner på nrk lørdag 21. februar 2026.  Kode rød - NRK TV

– Stor sjanse for at dette kan vera framtida vår – NRK Kultur og underholdning

Disse er med i «Kode rød»: Kevin Kildal, Rikke Isaksen, Terje Sporsem, Linnea Løtvedt, Vebjørn Sand, Maren Teien Rørvik, Bjørg Thorhallsdottir, Selma Ibrahim, Knut Peder Gransæther og Emil Solli-Tangen.

Endret av Perine
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det står:

"Konkurransane skal testa deltakarane sine eigenskapar til å overleva i ein unntakstilstand. Kvar dag skal dei stemma ut personen som er minst til nytte for gruppa. "

Gjetter det likevel ender opp med og reduseres til en helt middels reality med sosialt spill, trynefaktor, klikkdannelser og at den egentlig konkurransen består i å manipulere og behage andre fordi de vet at det ikke egentlig står om liv.

Endret av slarvearve
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
slarvearve skrev (1 time siden):

Det står:

"Konkurransane skal testa deltakarane sine eigenskapar til å overleva i ein unntakstilstand. Kvar dag skal dei stemma ut personen som er minst til nytte for gruppa. "

Gjetter det likevel ender opp med og reduseres til en helt middels reality med sosialt spill, trynefaktor, klikkdannelser og at den egentlig konkurransen består i å manipulere og behage andre fordi de vet at det ikke egentlig står om liv.

Jeg har heller ikke så store forventninger til denne, men jeg kommer nok til å se hva det er for noe :) Det er jo et lørdags-underholdningsprogram, og er ikke ment å være på liv og død.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har sett traileren og synes det ser spennende ut.

Jeg er litt skeptisk til kjendis-reality, men kommer til å gi det en sjanse. Synes omgivelsene og rammen rundt programmet virker interessant. Jeg har lest klima-kvartetten av Maja Lunde, og det er noe med dette konseptet som minner meg om innholdet i bøkene hennes. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gleder meg også! Kan bli bra 😃

• Liker 1
Skrevet

Tja.. 

Spoiler

Var det en slags etterligning av Spillet?  Jeg la merke til dannelsen av allianser og klikker hvor de unge var raske til å rotte seg sammen mot de eldre. Ganske tregt i starten.

• Liker 10
Skrevet

Fikk noen med seg grunnen til at ****** trakk seg?

• Liker 2
Skrevet

Kjendiser? Hvem er kjente? Jeg har muligens hørt om Vebjørn Sand, tror han er fotograf, tegner, maler og kanskje filosof, men hvem er de andre?

Skrevet

Kjekt å få ha med hunden sin da😍

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet
slarvearve skrev (47 minutter siden):

Kjendiser? Hvem er kjente? Jeg har muligens hørt om Vebjørn Sand, tror han er fotograf, tegner, maler og kanskje filosof, men hvem er de andre?

Du er ikke målgruppen uansett, så at du ikke vet hvem de er betyr ingenting. 

• Liker 13
Skrevet

Så de første 15-20 minuttene, så gadd jeg ikke mer... 

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg sett de to første episodene. Det første som slår meg er at jeg skulle ønske Nrk hadde laget en dramaserie i disse omgivelsene istedenfor enda en reality. Jeg savner en bakgrunnshistorie. Det ser ut som det skal forestille 2. verdenskrig, men jeg er usikker på om det er det de egentlig ønsker å formidle.

Jeg er lei av reality-programmer med utstemming. I så fall så vil jeg heller se Spillet på TV2, som jeg opplever som mye skarpere. Det blir tommel ned fra med dessverre, selv om jeg så veldig gjerne skulle ønske at jeg likte det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Herlighet, så kjeeeeedelig 🙃

• Liker 3
Skrevet

Lurer på hvorfor Linnea måtte bryte?

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Sicktrip
Skrevet

Er drittlei av alle realityserier med kjendiser (og det er stortsett de fleste) hva er greia? Synes de skal heller la vanlige folk få være med. MYE mer spennende å se på.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Kelsi skrev (3 timer siden):

Nå har jeg sett de to første episodene. Det første som slår meg er at jeg skulle ønske Nrk hadde laget en dramaserie i disse omgivelsene istedenfor enda en reality. Jeg savner en bakgrunnshistorie. Det ser ut som det skal forestille 2. verdenskrig, men jeg er usikker på om det er det de egentlig ønsker å formidle.

Jeg er lei av reality-programmer med utstemming. I så fall så vil jeg heller se Spillet på TV2, som jeg opplever som mye skarpere. Det blir tommel ned fra med dessverre, selv om jeg så veldig gjerne skulle ønske at jeg likte det. 

Enig, hadde vært bedre om de hadde et felles mål som gruppe. Er møkkalei allianser og spill i alt av reality. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Mediocre skrev (14 minutter siden):

Enig, hadde vært bedre om de hadde et felles mål som gruppe. Er møkkalei allianser og spill i alt av reality. 

Jeg likte godt 'Øya' som gikk i 2017. Ingen konkurranser, og deltakerene sto for filming etc selv. En gjeng satt sammen av folk med bakgrunn innen film, lege, håndtverker etc.

Kun med mål om å overleve med de omgivelsene de hadde

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Litt sånn Spillet x Farmen eller noe sånt. 

Kan sikkert ha potensiale til å bli interessant når det tilspisser seg litt, men det er jo ikke et "nytt konsept" akkurat. 

Når det gjelder alt sånt som dette så skulle jeg gjerne visst mer om hvilke regler de har. Det er garantert ting der de kan forsøke å lage fiskeredskap av for eksempel. De kan fordampe sjøvann for salt. Får de ikke lov? Eller tenker de ikke så langt. 

Endret av refill
  • Liker 4
Skrevet

Kjedelig.. dustete at de skal stemme ut hverandre.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...