AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:01 #1 Skrevet onsdag kl. 16:01 Vurderer denne rasen som vår neste pus. Noen erfaringer å dele? Anonymkode: 22f78...51c
mamanodrama Skrevet onsdag kl. 16:28 #2 Skrevet onsdag kl. 16:28 Mye pelsstell. Jævlig mye. Ellers er de veldig fine, godt gemytt.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:47 #3 Skrevet onsdag kl. 17:47 Enig, flott gemytt, men jævlig mye pelsstell. Mye mer enn mine norske skogkatter. Pelsen er mer mot perserpels, så floker lett og mye. Ikke er den værfast heller, så de tåler mye mindre vær enn man tror. Anonymkode: 6cd7a...5bc
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:35 #4 Skrevet onsdag kl. 19:35 Vår ragdoll er verdens søteste, med supert gemytt, men som de andre skriver.. det er så mye pels. Det har vært en lang og kald vinter, han har pels som en isbjørn og det er OVERALT. Jeg støvsuger daglig, men det er pels i alle klærne mine, kaffen min, ooooooveralt.. Gleder meg til våren kommer og han er mer utendørs. Anonymkode: 56ccb...eff 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:42 #6 Skrevet onsdag kl. 19:42 Vi har hatt/har to ragdoll. Elsker katterasen! De er sosiale, minner litt om hunder innimellom, som følger etter deg rundt i huset, og det er lett å lære de triks. Opplever de som mer medgjørlige, som f.eks. om man trenger å vaske katta. Synes ikke det er så mye pelsstell, men pelsen på magen kan trenge litt ekstra stell. De «snakker» gjerne noe mer enn andre katter. Fryser lettere, så er veldig lite ute om vinteren. Anonymkode: dd8ee...70f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:48 #7 Skrevet onsdag kl. 19:48 Jeg elsker rasen! Kjenner meg ikke igjen i at pelsen floker seg lett, tvert imot synes jeg begge mine ragdolls har en silkepels som veldig sjeldent floker seg. Men det er MYE pels, og de røyter MASSE. Gemyttmessig er de kjælne, sosiale og liker å fotfølge meg rundt i huset, og den ene pusen insisterer på å følge meg inn på badet både morgen og kveld. De liker best å ligge rett ved siden av meg, men kan også like å ligge i fanget av og til. De er rolige katter, men også lekne, og de er generelt glad i folk og takler fint å hilse på andre dyr. Og ja, de er ganske pratsomme Jeg synes det er sjarmerende da. Anonymkode: 6af78...b4a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:52 #8 Skrevet onsdag kl. 19:52 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har hatt/har to ragdoll. Elsker katterasen! De er sosiale, minner litt om hunder innimellom, som følger etter deg rundt i huset, og det er lett å lære de triks. Opplever de som mer medgjørlige, som f.eks. om man trenger å vaske katta. Synes ikke det er så mye pelsstell, men pelsen på magen kan trenge litt ekstra stell. De «snakker» gjerne noe mer enn andre katter. Fryser lettere, så er veldig lite ute om vinteren. Anonymkode: dd8ee...70f Sant det med pelsen på magen. Mine får sjeldent floker, men når de får floker er det enten i nikkersen/mamelukkene grunnet sandkorn og andre "korn" etter dobesøk, eller i "armhulene"/området under og mellom frampotene. Anonymkode: 6af78...b4a
AnonymBruker Skrevet i går, 10:38 #9 Skrevet i går, 10:38 Ragdoll er en kjempefin rase, både av utseende og gemytt. Vi vurderte Ragdoll, men endte opp med Norsk skogkatt i stedet pga pelsen. Naboen har en Ragdoll, og den røyter noe helt sinnsykt + en del pelsstell... Norsk skogkatt er kjent for samme gemytt som Ragdoll, type kattens svar på hund. Vår snakker masse, er veldig avhengig av familien sin, er skyggen vår og veldig kosete og hengiven. I tillegg røyter hun ekstremt lite til å ha så mye pels, og vi trenger bare å gre litt på våren når hun skal få av seg vinterpelsen, og da egentlig bare for å hjelpe henne med la røytinga gå litt fortere. Selv når hun røyter vinterpelsen så er det veldig lite hår inne, så vet ikke helt hvor hun la fra seg all pelsen.... Anonymkode: 50fe4...b6d
AnonymBruker Skrevet i går, 11:13 #10 Skrevet i går, 11:13 Passer noen raggiser med jevne mellomrom. Gemyttmessig vil jeg si de er like individuelle som andre raser. Men pelsen minner meg om Sibir sin. Fryktelig mye pels, men også en pels som sitter fast i ALT. Jeg har tre egne katter som er huskatter, og jeg har mer pels sittende fast i klærne mine etter 30 minutter med raggisene enn hva mine egne katter legger igjen på sengeteppet i løpet av en uke. Jeg prøver velge de klærne hvor det vanligvis aldri sitter fast hår, men pelsen fra raggisene sitter som lim. Jeans, softshell, skalljakker, treningstighs, alt som ellers frastøter hår er dekket av raggis-pelsen. Anonymkode: bbedb...ca8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå