Glossy Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 Jeg er i den situasjonen at jeg skal legges inn på sykehus etter påske. Innleggelsen vil vare i 1-2 uker. Problemet mitt videre er at det er jeg som passer datteren vår på dagtid da jeg selv bare jobber om kvelden. Vi vil da få et problem ang passing av henne når jeg skal legges inn. Jeg lurer da på om mannen har rett på noe? Vet jo at han kan søke om velferdspermisjon fra jobb, men det er da uten lønn. Og det er ikke sikkert vi har råd til i to uker.... Noen som har noen råd til hva vi kan gjøre??
Gjest Elfrida Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 Han kan i hvert fall ta de ti dagene som man har i året for sykt barn, for den gjelder også når den som har daglig tilsyn med barnet er sykt.
Gjest Kane Skrevet 7. april 2006 #4 Skrevet 7. april 2006 Omsorgspenger ved barns eller barnepassers sykdom Arbeidstaker som har omsorg for barn under 12 år, har rett til omsorgspenger under fravær fra arbeidet når barnet er sykt. Det samme gjelder dersom arbeidstakeren må være borte fra arbeidet fordi den som har det daglige barnetilsynet er syk. http://www.trygdeetaten.no/default.asp?str...milie#generelle
Gjest Elfrida Skrevet 7. april 2006 #5 Skrevet 7. april 2006 Ja, det er disse ti dagene jeg snakket om.
Gjest gurimalla ii Skrevet 7. april 2006 #6 Skrevet 7. april 2006 Sykemelding? ← Det er merkelig at slike superliberale personer som deg foreslår misbruk av velferdsgoder for å løse et slikt problem. Til Trådstarter: Ring TK og be om informasjon om omsorgspenger.
Aeriana Skrevet 7. april 2006 #7 Skrevet 7. april 2006 Leger skriver vanligvis ikke ut sykmelding på det grunnlaget der. Mannen din er jo ikke syk
Glossy Skrevet 7. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2006 Takk for svar! Får prøve å ringe trygdekontoret etter påske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå