AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:27 #1 Skrevet tirsdag kl. 21:27 8.klassingen har vært på hyttetur med tante, onkel og søskenbarn . Hadde med mobil ut i dag(kun hatt den inne siden lørdag) for å ta flere bilder til et skoleprosjekt om snø og vinter. Fikk snø i lader hullet, og slo den straks av. Forsøkte å lade tilbake på hytta, ulelyd, avbrøt forsøket, og skal vente til i morgen kveld med nytt forsøk. Var lei seg da melding om.det kom på snapchat Er det noen mulighet for at tlf kan reddes, eller trengs det en ny mobil? Anonymkode: 53e94...83d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:30 #2 Skrevet tirsdag kl. 21:30 Legg den i en pose med ris. Anonymkode: 2f81b...6f0 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:33 #3 Skrevet tirsdag kl. 21:33 Jeg reddet min, da jeg mistet den i snøen, ved å føne (på svak varme) inn i ladehullet. Det fungerte bra og har telefonen fortsatt, og den både virker og lader fint. Var i fjor vinter jeg mistet den i snøen. Anonymkode: a0183...8ae 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:33 #4 Skrevet tirsdag kl. 21:33 Hva enn du prøver deg på; IKKE skru den på før den er helt tørket. Typ: lengre tid enn du tror. Anonymkode: d959f...ee2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:38 #5 Skrevet tirsdag kl. 21:38 Hvis det er en moderne telefon er den vanntett. Selv om man får fukt i ladehullet. Den ulte fordi den blir ødelagt hvis man lader den når det er fukt, men han gjorde riktig med å avbryte forsøket. Jeg har gjort dette maaange ganger og det har alltid gått bra. Har stukket tørkepapir oppi ladehullet for å tørke det opp x antall ganger, og ventet i noen timer før jeg har ladet for å sikre at det var helt tørt, så gikk det bra. Det er ikke lurt med hårføner, varmen kan ødelegge tlf (også på svak varme) fordi limen løsner og det blir varmt når man føner lenge. Anonymkode: 33620...1f0 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:50 #6 Skrevet tirsdag kl. 21:50 legg den på varmekablene Anonymkode: d4490...bf5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:37 #7 Skrevet tirsdag kl. 22:37 Hvilken mobil er det? Er det Samsung så går det iallfall helt fint, den trenger bare litt tid på å tørke og vil varsle dette med en skarp lyd. Men de er lager for å tåle mye mer vann enn dette. Anonymkode: 6cc50...972
monican94 Skrevet tirsdag kl. 22:46 #8 Skrevet tirsdag kl. 22:46 Legg den i en bolle med ris, ris trekker til seg fukt, har redda flere telefoner på det viset.. og ikke lad eller skru på før etter ca 2 døgn
AnonymBruker Skrevet i går, 07:05 #9 Skrevet i går, 07:05 Man skal ikke drive med ris, hårføner osv. Bare la den tørke. Kan godt prøve å veldig forsiktig ta qtip eller litt tørkepapir i ladehullet men ikke stapp noe hardt oppi der. Det går nok bra! Min har vært mye våtere enn det og det gikk fint Mobiler skal tåle litt vann nå. Anonymkode: 1ea62...438
Chantielle Skrevet i går, 08:26 #10 Skrevet i går, 08:26 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Fremhevede innlegg