Gå til innhold

Er dette neglesopp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I mange uker har jeg gått med gule tå negler trodde det var selvbruning som var grunnen. Men nei, det er noe dypere prøvde i 2 dager varmt vann med eplecider edikk og bakepulver å la det være i 15 min. Men har ikke hjulpet hva kan jeg gjøre så det ikke sprer seg mere blir verre? Er dette sopp hva bør jeg gjøre bilder er med

IMG_7241.jpeg

IMG_7238.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som det ja. Men dra til fastlegen hvor de tar prøver for å være sikker. 

Anonymkode: e13b8...07f

• Liker 2
Skrevet

Men neglen vokser jo ut ved rota med normal farge.. Kryper det gule opp mot rota eller nedover?

Anonymkode: 879a0...e0c

Skrevet

Ser ut som neglesopp. De er porøse og brekker. Trener du?

Anonymkode: 7fa49...ebb

Skrevet

Har du psoriasis? Mennesker med psoriasis får ofte utslag på neglene, og det ser likt ut som neglesopp, men er ikke det.

Anonymkode: dd185...8cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2026 den 14.27):

Ser ut som neglesopp. De er porøse og brekker. Trener du?

Anonymkode: 7fa49...ebb

Jeg trener, har aldri i mitt liv opplevd dette før.  Har ikke psoriasis heller som jeg vet om. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det ser ut som neglsopp. Har du hatt neglelakk som har misfarget neglene. Prøv å file litt på toppen. Hilsen fotterapeut

Anonymkode: b9a55...004

Skrevet

Har du en bufferfil? Hvis du bruker den, forsvinner fargen? 
Hvis dette er psoriasis, så er det sjelden at alle neglene har samme gule misfarging. Kanskje dette er fra selvbruningen, og at du har litt porøse negler nå i vinter, slik at fargen har satt seg? Det ser du fort hvis du filer vekk litt av topplaget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...