Gå til innhold

Etikk, personlig egnethet. Barn med flyktning.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I kommunen der jeg bor så skal flyktningekonsulenten (som altså er dame ) ha barn med en av de ukrainske flyktningene. Er ikke dette uetisk? Klarer ikke å se for meg at dette hadde vært ok hvis det var en mannlig flyktningekonsulent og en kvinnelig ung flyktning. Eller er det bare fint, typ kjærligheten overvinner alt? 

Anonymkode: 20052...745

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig rart ja. Såpass rart at jeg hadde undersøkt litt mer og evt tatt det videre. 

Anonymkode: f1ca8...f0e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er veldig rart ja. Såpass rart at jeg hadde undersøkt litt mer og evt tatt det videre. 

Anonymkode: f1ca8...f0e

Det er ikke så mye å undersøke. Og sjefen hennes må jo vite det han og, det er fødsel tidlig i sommer. 

Skrevet

Tenk dere det ramaskriket det hadde blitt om det var omvendt. En mann (I maktposisjon) som gjør en kvinnelig flyktning gravid i 'embetes medfør' :)

Denne flyktningkonsulenten bør nok fjernes fra sin stilling

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I kommunen der jeg bor så skal flyktningekonsulenten (som altså er dame ) ha barn med en av de ukrainske flyktningene. Er ikke dette uetisk? Klarer ikke å se for meg at dette hadde vært ok hvis det var en mannlig flyktningekonsulent og en kvinnelig ung flyktning. Eller er det bare fint, typ kjærligheten overvinner alt? 

Nei. Hvis hun ikke skal jobbe med mannen, så er det helt ok.

Anonymkode: e9dd2...e0a

Skrevet

Andre regler for kvinner.

Anonymkode: ce19c...58a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje det ikke er så svart-hvit som du skal ha det til? 

Kanskje hun aldri har vært hans saksbehandler?

Litt på samme måte som at en saksbehandler i NAV kan bli sammen med en person som går på AAP, men ikke behandle saken til vedkommende.

Anonymkode: 0ee85...f08

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Litt på samme måte som at en saksbehandler i NAV kan bli sammen med en person som går på AAP, men ikke behandle saken til vedkommende.

Dette

Anonymkode: ae3f4...eaf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2026 den 22.30):

Nei, dette er en liten kommune og hun er den eneste i jobben. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...