male32 Skrevet tirsdag kl. 18:13 #1 Skrevet tirsdag kl. 18:13 Hv er godt kryddet som passer til lapskaus?
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:20 #3 Skrevet tirsdag kl. 18:20 Www.haveyoutriedtogoogleit.com pepper, laurbærblad, salt? Anonymkode: 4e5af...655 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:22 #4 Skrevet tirsdag kl. 18:22 Buljong Anonymkode: cad4e...8f3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:27 #5 Skrevet tirsdag kl. 18:27 Jeg har som oftest paprikapulver på når den skal spises Anonymkode: 46ecc...1c8 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:30 #6 Skrevet tirsdag kl. 18:30 Kjøtt buljong Pepper Salt Hvitløkspulver Kjærlighet ♥️ Anonymkode: 7f402...145
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:31 #7 Skrevet tirsdag kl. 18:31 Nellik. Anonymkode: 83a7f...f6c 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:33 #8 Skrevet tirsdag kl. 18:33 Buljong er godt i, og krydre med Gastromat etterpå om man ikke har hatt i nok buljong under tillagingen. Anonymkode: 8b1d6...fde 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:34 #9 Skrevet tirsdag kl. 18:34 Krydrer alltid kjøttet med salt og hvitløkspepper (Santa Maria sin) 😄 Anonymkode: 9ef7e...b78
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:38 #10 Skrevet tirsdag kl. 18:38 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Buljong er godt i, og krydre med Gastromat etterpå om man ikke har hatt i nok buljong under tillagingen. Anonymkode: 8b1d6...fde The Only Way😎 Anonymkode: df18f...494 1
Pingvinsukker Skrevet tirsdag kl. 18:47 #11 Skrevet tirsdag kl. 18:47 Timian 🤩 tørket eller fersk, begge funker 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:05 #12 Skrevet tirsdag kl. 20:05 Bruker pepper og frisk persille. Litt salt om ikke den er salt nok av kjøttet som brukes eller buljong. Anonymkode: aaedc...65d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:27 #13 Skrevet tirsdag kl. 21:27 Jeg putter oppi hvitløk og allslags urter, oregano, timian, persille, salvie, basilikum, alt etter hva jeg har lyst på. Bruker det istedenfor buljong. Her er ett forslag til krydder: https://www.oppskriftskroken.no/lapskaus-med-urter/ Anonymkode: f2a7b...6aa
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:37 #14 Skrevet tirsdag kl. 21:37 male32 skrev (3 timer siden): Hv er godt kryddet som passer til lapskaus? Vel, først så bør du jo begynne med løk, hvitløk, gulrot og selleri. Det er en base for suppe mye brukt av en grunn. Når du har stekt dem sammen i olje til de lukter skikkelig godt så tilsetter du en god kraft. (Uten en god base er krydder mer som å smøre deo på uvasket hud - litt fåfengt.) Når du har tilsatt kraft så begynner du med krydder og urter - salt og pepper, jeg går for den klassiske europeiske miksen: et par-tre laurbærblad, oregano, timian, salvie, estragon og rosmarin. Type 1-3 ts av hver i en stor familiegryte. Jeg tilsetter også chili, fordi jeg synes det meste gjør seg med litt chili. Og så tilsetter jeg 1 ts tørket og pulverisert sopp, men enhver umami vil gjøre nytten. (Feks msg, worchestershiresaus etc.) Har du ferske urter så er det supert (men ikke nødvendig). I så fall tilsetter jeg gjerne en neve persille i det jeg tar gryten av varmen. Dette er helt enkel smaksetting. Du kan naturligvis velge en mer komplisert eller utradisjonell tilnærming. Anonymkode: c1d88...28c
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Skrevet 14 timer siden Gastromat, det herlige krydder 👌 Anonymkode: e549c...adb
Jytte Skrevet 13 timer siden #16 Skrevet 13 timer siden (endret) Løk, pepper, salt, oksekjøtt, evt. bacon, sellerirot, gulrot, poteter. Ev. kraft. edit: ikke bacon men salt kjøtt. Endret 8 timer siden av Jytte
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Skrevet 13 timer siden Hvitløk og nellik i lapskaus?? Høres helt jævlig ut. Jeg bruker bare laurbærblad i den siste halvtimen den koker + pepper da. Anonymkode: 877d9...110 2
Brunhilde Skrevet 13 timer siden #19 Skrevet 13 timer siden Til "gammeldags" lapskaus, både lys og brun, foretrekker jeg salt og pepper. Ikke noe annet. Jeg syns kjøtt og grønnsaker gir mye god smak. 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvitløk og nellik i lapskaus?? Høres helt jævlig ut. Jeg bruker bare laurbærblad i den siste halvtimen den koker + pepper da. Anonymkode: 877d9...110 Hvor lenge koker den totalt...? Anonymkode: df18f...494
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå