Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Håper noen kan gi meg gode råd. Jeg er 11 uker på vei og er uten jobb. Jeg hadde fast jobb men slutte før jeg ble gravid. Ved siden av denne hadde jeg en ekstra jobb hvor jeg fikk jobbet en del. Men etter at jeg fortalte leder har hun sluttet å gi meg vakter. Nå har jeg ikke jobbet på noen uker og er bekymret for tiden fremover. Jeg selvfølgelig søkt jobb men ikke fått enda. Da lurer jeg hva burde gjøre nå. Kan jeg søke dagpenger. Vil det ha no effekt på svangerskapspenger senere? Trenger desperat hjelp og råd av dere som har vært lignende situasjon

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagpenger likestilles med lønn ja, så søk så fort du kan ❤️

Anonymkode: facea...d01

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor sa du opp jobben? Det er karenstid på dagpenger dersom man har sagt opp jobben sin uten videre. Dagpenger er ment for aktive arbeidssøkere som har mistet jobben eller har måttet si opp av helsemessige årsaker. 

Anonymkode: febd1...a3c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig dumt å si opp en jobb uten en ny jobb å gå til. Er du veldig ung? Søk dagpenger, så regner jeg med du bor med barnefar og har ting ellers på stell?

Anonymkode: 67ee0...dd5

• Nyttig 1
Skrevet

Snakk med leiar og fortell at du vil jobbe sjølv om du er gravid! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor sa du opp jobben? Det er karenstid på dagpenger dersom man har sagt opp jobben sin uten videre. Dagpenger er ment for aktive arbeidssøkere som har mistet jobben eller har måttet si opp av helsemessige årsaker. 

Anonymkode: febd1...a3c

Sa opp fordi jeg slet med ryggen pga prolaps. Uansett så trivdes jeg ikke lenger. Hadde selvsagt tenkt å finne meg ny jobb men så ble jeg gravid. Det var ikke planlagt.

Skrevet
RaggyReggie skrev (1 time siden):

Snakk med leiar og fortell at du vil jobbe sjølv om du er gravid! 

Har snakket med leder flere ganger men det nytter ikke.

• Hjerte 1
Skrevet
Amra2023 skrev (16 minutter siden):

Ok! Då forstår eg 🩷 Håper det løyser seg, forstår at det er ein fortvilande situasjon

• Hjerte 1
Skrevet

Vet ikke om det er noe regler på det men jeg var uten fast jobb etter et endt vikariat og ble sykemeldt i 12 mnd. Sjekk opp om det er en mulighet? Syns jeg har lest det et sted og om jeg ikke husker feil. Gikk over på dagpenger etter endt sykemeldingsperiode en stund før jeg tilslutt fikk meg ny jobb. 

Skrevet
Amra2023 skrev (29 minutter siden):

Sa opp fordi jeg slet med ryggen pga prolaps. Uansett så trivdes jeg ikke lenger. Hadde selvsagt tenkt å finne meg ny jobb men så ble jeg gravid. Det var ikke planlagt.

Du sa opp fordi du sliter med prolaps? Hvorfor i all verden gikk du ikke til lege for å få riktig oppfølging?

Anonymkode: cf88d...c93

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du sa opp fordi du sliter med prolaps? Hvorfor i all verden gikk du ikke til lege for å få riktig oppfølging?

Anonymkode: cf88d...c93

Om du ikke har svar på det jeg spør så kan du la vær å svare! 

Skrevet
Zionnas skrev (20 minutter siden):

Vet ikke om det er noe regler på det men jeg var uten fast jobb etter et endt vikariat og ble sykemeldt i 12 mnd. Sjekk opp om det er en mulighet? Syns jeg har lest det et sted og om jeg ikke husker feil. Gikk over på dagpenger etter endt sykemeldingsperiode en stund før jeg tilslutt fikk meg ny jobb. 

Skal sjekke opp med Nav i morgen. Har alltid hatt fast jobb så aldri tenkt på dagpenger før i dag. Sånne situasjoner har man dessverre ikke kontroll på og ting går ikke alltid som planlagt.

Skrevet
Amra2023 skrev (46 minutter siden):

Da burde du blitt sykmeldt. Er du alene med barnet?

Anonymkode: 67ee0...dd5

• Nyttig 3
Skrevet
Amra2023 skrev (5 timer siden):

Hva gir leder som forklaring på hvorfor du ikke får vakter?

Anonymkode: 79231...ff5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Amra2023 skrev (10 timer siden):

Skal sjekke opp med Nav i morgen. Har alltid hatt fast jobb så aldri tenkt på dagpenger før i dag. Sånne situasjoner har man dessverre ikke kontroll på og ting går ikke alltid som planlagt.

Jeg foreslo dagpenger som første innlegg, men ser jo du sa opp jobben. Da er det karenstid på 18 uker. Men snakk med NAV, så får du Klarhet.

Anonymkode: facea...d01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...