AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden Har ikke erfaring med Friskgården, men var på Betania Malvik for 1,5 år siden. Det var veldig bra synes jeg, og Friskgården er vel ca samme opplegg (tror jeg). Jeg var del av en gruppe, vi hadde gruppesamtaler med psykolog (psykoedukasjon) og psykomotorisk fysioterapi. I tillegg kunne vi selv melde oss på ulike timer, for eksempel trening, turer, mindfullness osv, samt undervisning i mange ulike tema. Vi fikk også en egen veileder som vi hadde én til én samtaler med underveis. Hvor mye opplegget hjelper kommer nok an på hvorfor personen er ute av arbeidslivet og hvor mye bevissthet/selvinnsikt man har fra før. Jeg syntes for eksempel ikke at jeg lærte så veldig mye nytt, men noe lærte jeg, mye var fint å bli minnet på og det var veldig godt å møte andre i samme situasjon. Fellesskapet gjorde meg veldig godt, og i tillegg hadde jeg en veldig god veileder som virkelig så meg og hjalp meg med å se nye perspektiver. Jeg var ute av arbeidslivet pga utbrenthet, men også pga et liv levd med traumer, hormonforstyrrelser og udiagnostisert ADHD. Å delta på arbeidsrettet rehabilitering hjalp meg derfor ikke tilbake i arbeid, men det ga meg retning og tro på meg selv. Nå har det som sagt gått 1,5 år og jeg har kommet langt. Har troen på at jeg skal komme meg delvis ut i jobb i løpet av 2026 ☺️ Da jeg var der så jeg også eksempler på folk som ved hjelp av rehabiliteringen kom seg raskt tilbake i jobb. Dette var gjerne mennesker som kanskje ikke hadde så høy grad av bevissthet rundt egen helse og fungering, og hadde blitt utbrent av å kjøre seg selv for hardt. De fikk hjelp til å lære å regulere aktivitet/arbeid, tolke kroppens signaler og til å få på plass tilrettelegging på arbeidsplassen. Anonymkode: 13744...346 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Jeg har erfaring med Friskgården på Skatval, og det er mye byfolk som søker seg dit pga korte ventelister. Det jeg kan si, er egentlig det samme som forrige taler. Fellesskap og helsefokus, trening, undervisning, og avspenning i skjønn forening, var noe jeg hadde godt av. Ikke forvent tryllekunster. Anonymkode: d4ab3...616
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå