Gå til innhold

Uten vann i en uke

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du får skikkelig prøvd livet som tradwife/historisk hjemmeværende husmor altså:) kan jo være litt fint å få perspektiver på livet vi lever versus hvordan våre formødre har hatt det?

Anonymkode: bd19d...2d4

For en sammenligning. 

Forøvrig må man nesten få lott deng for å kunne sammenligne med gamledager.. 

Anonymkode: 39b9b...631

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ut ferie,  reis bort.

Anonymkode: 9e1d0...b69

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja men hvis du har litt vann stående til doen så slipper du ned til doen foran blokka hver gang du må på do. Kan være greit å ha til en må plutselig tisse kl 1 om natta 😊

Anonymkode: ef17c...23a

Det var lurt. Jeg er oppe iallefall en gang om natten 😁

Anonymkode: df37c...c59

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ta ut ferie,  reis bort.

Anonymkode: 9e1d0...b69

Jobber på skole. Får ikke ta ut ferie utenom skoleferien 

Skrevet

Vet en del har brukt porta-potti i forbindelse med renovering av rør i blokker…sånn for å slippe å kle på seg og løpe ned 5 etasjer når det er verken vann eller avløp i leiligheten. 
Selv planlegger jeg å reise vekk når de begynner her, og jeg bor på gateplan…

Anonymkode: b1745...c1a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De skal skifte rør i blokken her og vi blir uten vann i en uke. Noen råd til hvordan vi skal takle det? 😁

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Blir brakker med toalett og dusj utenfor blokken. Regner med at det går bra. Er jo på jobb store deler av dagen. Kanskje ungdommen som merker det mest 😅

Siden du nevner det siste, så tenker jeg det burde gå greit. 

Kjøp inn dunker og fyll opp med vann, både til drikke og matlaging.

Bruk engangstallerkener, og spis mat som ikke trenger så mye tillaging da oppvask krever endel vann.

Klesvask kan det bli verre med om du ikke har mulighet på jobb eller hos venner, men ei uke burde likevel kunne gå. 

Skrevet

Skal gjennom det samme om et års tid. Planlegger å overnatte et annet sted den uken. Går fint med alt annet enn det å mangle do. Vi er 4 stk og det blir litt dogåing altså.. En del om natten og da et av barna sliter med slvn. Så vi vil flekse litt på å overnatte hos andre og litt hotell sikkert. 

Anonymkode: c6e54...596

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal gjennom det samme om et års tid. Planlegger å overnatte et annet sted den uken. Går fint med alt annet enn det å mangle do. Vi er 4 stk og det blir litt dogåing altså.. En del om natten og da et av barna sliter med slvn. Så vi vil flekse litt på å overnatte hos andre og litt hotell sikkert. 

Anonymkode: c6e54...596

Jeg har ikke hørt om noen som har manglet do, - det blir satt opp når det berører flere. Men det blir selvfølgelig annerledes.

Anonymkode: 4d83b...bc0

Skrevet

Vi var tre og en galv uker uten i forbindelse med rørfornying. Vi var riktignok uten avløp, ikke uten vann inn. De satt opp dusj-og toalettbrakker i hagen til felles bruk. Det gikk helt fint. Litt hassle med middag, og det ble litt mer brødskiver og takeaway - men var ingen stress. Vi dusja litt mer på gymmen, og måtte ta morgen og kveldsstell i brakka - men det er jo ikke et problem. Det er bare ubeleilig.

Tror det handler litt om innstilling. Bare tenk at det er unntakstilstand and roll with it.

Anonymkode: 67444...df4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...