AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:48 #1 Skrevet tirsdag kl. 14:48 De skal skifte rør i blokken her og vi blir uten vann i en uke. Noen råd til hvordan vi skal takle det? 😁 Anonymkode: df37c...c59
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:56 #2 Skrevet tirsdag kl. 14:56 Bo hos noen andre, airbnb, hotell. Det er et herk å være uten vann i en hel uke, spesielt hvis det er barn i bildet. Men det er jo bare fordi vi er bortskjemt, det går selvsagt fint an å dusje på jobb/treningssenter, drikke flaskevann, ikke vaske, spise mikromat/annet lettvindt og ellers benytte seg av toalettene jeg regner med de setter opp. Anonymkode: 442d6...896 1 1
BareMay Skrevet tirsdag kl. 14:57 #3 Skrevet tirsdag kl. 14:57 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De skal skifte rør i blokken her og vi blir uten vann i en uke. Noen råd til hvordan vi skal takle det? 😁 Anonymkode: df37c...c59 Fyll opp ekstra vann på vanndunker. De setter vel opp provisorisk dursj og toalett i kjeller vel. Så får dere stå i kø med naboene.. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:04 #4 Skrevet tirsdag kl. 15:04 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bo hos noen andre, airbnb, hotell. Det er et herk å være uten vann i en hel uke, spesielt hvis det er barn i bildet. Men det er jo bare fordi vi er bortskjemt, det går selvsagt fint an å dusje på jobb/treningssenter, drikke flaskevann, ikke vaske, spise mikromat/annet lettvindt og ellers benytte seg av toalettene jeg regner med de setter opp. Anonymkode: 442d6...896 Har ingen å bo hos og har ikke råd til hotell. Dekker forsikring dette? Anonymkode: df37c...c59
moomino Skrevet tirsdag kl. 15:08 #5 Skrevet tirsdag kl. 15:08 Fyll dunker med vann. En klarer seg da fint uten vann i krana, så lenge en har noen dunker. Du får jo prøvd deg på hvordan det vil bli hvis noe skulle skje. 5 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:18 #6 Skrevet tirsdag kl. 15:18 Er dere uten avløp også? Da er det best å finne et annet sted å bo i noen dager, hvis ikke går det an å klare seg med dunker. Husk bare at det går mye om man skal bruke det til å skylle ned i toalettet. Anonymkode: a8b5a...4b8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:21 #7 Skrevet tirsdag kl. 15:21 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har ingen å bo hos og har ikke råd til hotell. Dekker forsikring dette? Anonymkode: df37c...c59 Forsikring dekker nok ikke om det er planlagt arbeid. Vanndunker kan dere kjøpe ganske billig på dagligvare, og så fylle dem igjen f.eks. på jobb. Ferdigmat for å slippe oppvask, dusj på treningsstudio eller jobb hvis det ikke settes opp noe provisorisk. Det går greit i noen dager. Anonymkode: a8b5a...4b8 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:25 #8 Skrevet tirsdag kl. 15:25 Borettslaget mitt gjør det samme, her er vi uten vann og avløp i to uker, for andre gang på to år. Selvfølgelig dekker ikke forsikringen dette, det er normalt og forventa vedlikehold. Alle rør må byttes eller oppgraderes på et tidspunkt, er de av en viss alder må man anta det må gjøres for at forsikringen blant annet skal gjelde. Vi har flaks så her skjer det til sommeren, vi leier derfor hotellrom noen dager, bor litt i telt om været tillater det og litt hos familie. Her har borettslaget ordna med brakker med toalett, dusj og rent drikkevann men vi orker ikke dele slikt så vi ordner selv. Anonymkode: 780e5...27d 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:38 #9 Skrevet tirsdag kl. 15:38 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Borettslaget mitt gjør det samme, her er vi uten vann og avløp i to uker, for andre gang på to år. Selvfølgelig dekker ikke forsikringen dette, det er normalt og forventa vedlikehold. Alle rør må byttes eller oppgraderes på et tidspunkt, er de av en viss alder må man anta det må gjøres for at forsikringen blant annet skal gjelde. Vi har flaks så her skjer det til sommeren, vi leier derfor hotellrom noen dager, bor litt i telt om været tillater det og litt hos familie. Her har borettslaget ordna med brakker med toalett, dusj og rent drikkevann men vi orker ikke dele slikt så vi ordner selv. Anonymkode: 780e5...27d Blir brakker med toalett og dusj utenfor blokken. Regner med at det går bra. Er jo på jobb store deler av dagen. Kanskje ungdommen som merker det mest 😅 Anonymkode: df37c...c59
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:14 #10 Skrevet tirsdag kl. 16:14 Derfor man bør ha noe som kalles bufferkonto. Anonymkode: 67e6b...913 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:17 #11 Skrevet tirsdag kl. 16:17 Jeg var nylig uten vann i 6 dager, på forhånd fyllte jeg opp badekaret og brukte det til doen 😅dusjet på trening, hentet drikkevann hos venner, oppvask og klesvask måtte i stor grad vente, venn deg til én kopp, en tallerken, osv. Anonymkode: ef17c...23a 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:41 #12 Skrevet tirsdag kl. 16:41 Du får skikkelig prøvd livet som tradwife/historisk hjemmeværende husmor altså:) kan jo være litt fint å få perspektiver på livet vi lever versus hvordan våre formødre har hatt det? Anonymkode: bd19d...2d4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:48 #13 Skrevet tirsdag kl. 16:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje ungdommen som merker det mest Anonymkode: df37c...c59 Send dem bort. Enklere for deg. Anonymkode: 63ea5...59f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:48 #14 Skrevet tirsdag kl. 16:48 Jeg bodde en uke på hotell da borettslaget gjorde det samme her. Fristet veldig lite å bruke de midlertidige toalett/dusj- fasilitetene som ble satt opp utenfor blokka i Oslo sentrum. Anonymkode: 9ccec...aae
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:45 #15 Skrevet tirsdag kl. 19:45 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Snakket med en nabo som leier leilighet. Hun spurte om hun kunne spørre om redusert husleie pga hun blir uten vann i en uke. Er det vanlig å gjøre det? Anonymkode: df37c...c59
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:51 #16 Skrevet tirsdag kl. 19:51 Ungdommen har ingen venner de kan bo med, og dere har 0 venner og 0 familie? Det er innimellom jeg kommer borti trader som dette der det beskrives et liv med 0 nettverk, og jeg tenker det må være forferdelig vanskelig å ha ingen rundt seg. Anonymkode: 0945c...d36
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:12 #17 Skrevet tirsdag kl. 20:12 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ungdommen har ingen venner de kan bo med, og dere har 0 venner og 0 familie? Det er innimellom jeg kommer borti trader som dette der det beskrives et liv med 0 nettverk, og jeg tenker det må være forferdelig vanskelig å ha ingen rundt seg. Anonymkode: 0945c...d36 Vi har venner, men ikke som vi kan bo hos. Ungdommen kan bo hos venner Anonymkode: df37c...c59 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:16 #18 Skrevet tirsdag kl. 20:16 En uke uten vann er lenge, men er bare å samle opp i bøtter og vanndunker til vann som skal brukes til dusj, håndvaskvask / oppvask, skyle ned i do osv. Finnes mange smarte portable dusjer du kan henge i dusjen, blir nesten som en vanlig. ( Hvis alternativet er bøtte med vann og klut eller gå ut å dusje i fellesdusj i bakgården ) Husker vi levde sånn på hytta hvertfall en uke hver sommerferie, ( uten strøm og vann ) gikk fint 😃 Anonymkode: 6bf10...6d2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:22 #19 Skrevet tirsdag kl. 20:22 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En uke uten vann er lenge, men er bare å samle opp i bøtter og vanndunker til vann som skal brukes til dusj, håndvaskvask / oppvask, skyle ned i do osv. Finnes mange smarte portable dusjer du kan henge i dusjen, blir nesten som en vanlig. ( Hvis alternativet er bøtte med vann og klut eller gå ut å dusje i fellesdusj i bakgården ) Husker vi levde sånn på hytta hvertfall en uke hver sommerferie, ( uten strøm og vann ) gikk fint 😃 Anonymkode: 6bf10...6d2 Blir satt opp dusj og toalett foran blokk. Kan dusje på jobb. Så blir mest vann til matlaging og oppvask. Tenkte å lage mat og fryse ned på forhånd Anonymkode: df37c...c59
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:24 #20 Skrevet tirsdag kl. 20:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir satt opp dusj og toalett foran blokk. Kan dusje på jobb. Så blir mest vann til matlaging og oppvask. Tenkte å lage mat og fryse ned på forhånd Anonymkode: df37c...c59 Ja men hvis du har litt vann stående til doen så slipper du ned til doen foran blokka hver gang du må på do. Kan være greit å ha til en må plutselig tisse kl 1 om natta 😊 Anonymkode: ef17c...23a 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå