Gå til innhold

Emilie eller Mille

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg beklager å si det med Mille høres ut som en 2-åring som prøver å si Emilie men ikke får det til. Bruk det som kosenavn, ikke ekte navn. Emilie eller Emily er fint og passer med Mille. 

Anonymkode: c7a50...512

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sophie og Christine/Christina er for øvrig fine navn, men liker de bedre med Emilie som mellomnavn. Er ikke noe feil med å bruke pH/ch til stedet for F/K mener nå jeg. 

Anonymkode: c7a50...512

AnonymBruker
Skrevet

Jeg heter Emilie og ble kalt Mille da jeg var yngre. Forøvrig het min oldemor Emilie Sofie 😄

Anonymkode: dc152...e33

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er ganske uvanlig og pga to l-er kan man lett tro det er en i der også og lese Millie. 

Anonymkode: b4167...98f

At det plutselig skal være en stor i midt inni et navn er det da ingen som tror. Mille er et vanlig navn og du skal lete veldig veldig lenge for å finne en som uttaler det på noen som helst annen måte. 

Anonymkode: 10ad0...620

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi tenker at hun kun skal bruke Emilie (Mille) i det daglige, så vil navn nr 2 være, som nevnt, pga grunner nevnt tidligere i tråden ☺️ 

Anonymkode: 0d257...257

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg heter Emilie og ble kalt Mille da jeg var yngre. Forøvrig het min oldemor Emilie Sofie 😄

Anonymkode: dc152...e33

Takk for innspill! Så fint navn både du har og din oldemor hadde 🥰 Gøy å høre at du ble kalt Mille. Kan jeg spørre om du er fornøyd med at du heter Emilie, vs eventuelt om navnet ditt hadde vært Mille? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror vi går for Emilie 🩷

Hva tenker dere forresten om Christine eller Christina, som navn nr 2, i stedet for Sophie? Hadde vært spennende å høre hva dere syns om det ☺️ Liker som nevnt betydningen av navnet Sophie/Sophia, men Christine/a kan være et alternativ. 

Men Mille er jo såå fint 😃 😍. Neida Emilie er også fint 😊 

Emilie Sophie er finest av de alternativene. 

Emilie Christine er fint, men veldig langt. Men det ser veldig fint ut på papiret da. 

Men jeg liker fortsatt Mille best,  det klinger såå fint med Mille Sophie 😍, lett å si sammen, å hver for seg. 

Eller kanskje Mille Christine. 

Anonymkode: e8fc3...0c6

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å velge, men tror nok vi går for Emilie Sophie 🩷

Tenker at vi kan bruke Sophie med -ph siden far er skandinavisk, men har forståelse for at det kan virker litt pompøst eller «fjollete». Syns for øvrig både Sofie og Sophie begge et fine måter å skrive det på ☺️ 

Mille Christine var også et godt forslag, hmmm.. ikke lett altså 😅🩷

Tusen takk for engasjement 🫶

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...