AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:33 #21 Skrevet onsdag kl. 21:33 Datteren vår heter for øvrig Ingrid, og vi valgte også et fornavn nr 2 for at hun skulle kunne bruke to fornavn istedenfor å slenge på etternavn eller noe sånt når de ble flere Ingrid´er i klassen. Anonymkode: 78602...741
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:36 #22 Skrevet onsdag kl. 21:36 Kjenner flere kjæledyr som heter Mille (og Milla), så for meg er det et dyrenavn 🙈 Anonymkode: 7d16d...721
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:17 #23 Skrevet torsdag kl. 08:17 Tror vi går for Emilie 🩷 Hva tenker dere forresten om Christine eller Christina, som navn nr 2, i stedet for Sophie? Hadde vært spennende å høre hva dere syns om det ☺️ Liker som nevnt betydningen av navnet Sophie/Sophia, men Christine/a kan være et alternativ. Anonymkode: 0d257...257
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:19 #24 Skrevet torsdag kl. 08:19 AnonymBruker skrev (På 17.2.2026 den 11.35): Hei ☺️ Vi klarer ikke helt å bestemme oss for om vi skal bruke Emilie eller Mille? Det heller mot Emilie, også kan vi bruke Mille som kosenavn. Liker at Emilie er et klassisk velkjent navn, som hun kan vokse med, men samtidig er det jo et spørsmål om det oppleves som utrolig kjedelig, eller om det heller kan sees på som er et trygt valg? Hun får mellomnavnet Sophie, så da blir det enten Mille Sophie eller Emilie Sophie 🩷 Hva syns dere? ☺️ Anonymkode: 0d257...257 Synes begge navna er fine😊 Anonymkode: 612c9...a94
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:20 #25 Skrevet torsdag kl. 08:20 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ville valgt Emilie, og heller kalt henne Mille som kjælenavn, så kan hun velge selv hva hun ønsker å kalle seg selv. Anonymkode: 78602...741 Hun vil bli opplest med sitt juridiske navn på skolen, og det vil stå på alt av papirer og legitimasjon. Da velger hun ikke selv. I Norge er det 16-årsgrense på å endre juridisk navn uten samtykke fra foresatte. Anonymkode: a5a40...4d7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:23 #26 Skrevet torsdag kl. 08:23 Emilie 100%. Mille er fint også men det er et hundenavn Anonymkode: f4b3a...063
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:26 #27 Skrevet torsdag kl. 08:26 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun vil bli opplest med sitt juridiske navn på skolen, og det vil stå på alt av papirer og legitimasjon. Da velger hun ikke selv. I Norge er det 16-årsgrense på å endre juridisk navn uten samtykke fra foresatte. Anonymkode: a5a40...4d7 DET skjønner jeg også, men det er jo mange som kalles noe annet enn det som står i alt av offentlige systemer. Anonymkode: 78602...741 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:26 #28 Skrevet torsdag kl. 08:26 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tror vi går for Emilie 🩷 Hva tenker dere forresten om Christine eller Christina, som navn nr 2, i stedet for Sophie? Hadde vært spennende å høre hva dere syns om det ☺️ Liker som nevnt betydningen av navnet Sophie/Sophia, men Christine/a kan være et alternativ. Anonymkode: 0d257...257 Kristine er mye bedre enn Sofie! Og dropp a-ending! Anonymkode: a219f...512 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:28 #29 Skrevet torsdag kl. 08:28 Mille/Milla høres veldig barnslig ut i mitt hode. Husk at den søte babyen skal bli voksen engang. Anonymkode: 0be58...ff1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:36 #30 Skrevet torsdag kl. 08:36 Syns Mille passer bedre som kallenavn - men helt uenig med at du må skrive det Sofie istedenfor Sophie bare fordi vi er i Norge, folk skriver jo Phillip osv, ta det du liker best 😊 Men syns også Emilie Christina funker, bare blir en munnfull om tanken er at man skal si begge. Har også vokst opp med fornavn og mellomnavn og har alltid brukt mellomnavnet mitt (så fjernet jeg første fornavn når jeg ble myndig). Har vært helt uproblematisk at det sto noe annet i passet enn det som ble brukt til dagen😂 Anonymkode: c9e70...033
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:52 #31 Skrevet torsdag kl. 08:52 Emilie, Ella, Mia, Mille, Sofie og Sofia vil ende opp i barnehage og i klasser med ørten andre som heter det samme. På hele trinnet vil de sikkert bli 8-12 stykker med det samme fornavnet. Så hvis du skal gå for et slikt så kan det være praktisk med et mellomnavn. Ellers blir det fort «Mille 1» og «Mille 2» Eller «Sofia A» og «Sofia O» Anonymkode: 61419...59f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:53 #32 Skrevet torsdag kl. 08:53 Jeg kjenner og kjenner til flere med begge navn. Millene er alle egoistiske, overfladiske og har kommet skjevt ut. Emiliene er alle søte, koselige og bidrar mye til felleskapet og samfunnet. Hadde gått for Emilie. Anonymkode: 10ad0...620
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:56 #33 Skrevet torsdag kl. 08:56 Emilie Christine er et riktig stødig navn. Anonymkode: 34d92...035 1
Uanonym bruker Skrevet torsdag kl. 09:01 #34 Skrevet torsdag kl. 09:01 Emilie har 4 stavelser, så det blir fort veldig mye å slenge på enda et navn. Spesielt hvis tanken er at begge skal brukes til daglig - det går nesten ikke an å forlange av folk Hva med å gå for et tostavelsesnavn som førstenavn og Emilie som andrenavn? 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:03 #35 Skrevet torsdag kl. 09:03 Mille. For meg er Emilie litt sånn pertentlig søtsuppenavn, så heller mer mot Mille Anonymkode: dba76...f6a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:05 #36 Skrevet torsdag kl. 09:05 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Emilie 100%. Mille er fint også men det er et hundenavn Anonymkode: f4b3a...063 Nå er det 2840 i Norge som har Mille som har Mille som første navn så det blir vel feil å si. Ganske ufint er det også. Personlig så kjenner jeg flere jenter som heter Mille, men har enda ikke møtt en hund som heter det. Anonymkode: 612c9...a94 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:11 #37 Skrevet torsdag kl. 09:11 Har dere vurdert Millie? Mille kan lett leses feil Anonymkode: b4167...98f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:18 #38 Skrevet torsdag kl. 09:18 Har ingen sterke meninger om hva som er best av Emilie eller Mille. Men Sophie?! Herregud for noe fjolleri. Det skrives Sofie når man er norskspråklig. Anonymkode: 041eb...3ff 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:18 #39 Skrevet torsdag kl. 10:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere vurdert Millie? Mille kan lett leses feil Anonymkode: b4167...98f Hvordan i huleste kan Mille leses feil? Anonymkode: 10ad0...620 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:26 #40 Skrevet torsdag kl. 10:26 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan i huleste kan Mille leses feil? Anonymkode: 10ad0...620 Det er ganske uvanlig og pga to l-er kan man lett tro det er en i der også og lese Millie. Anonymkode: b4167...98f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå