Gå til innhold

Emilie eller Mille

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei ☺️ 

Vi klarer ikke helt å bestemme oss for om vi skal bruke Emilie eller Mille?

Det heller mot Emilie, også kan vi bruke Mille som kosenavn. Liker at Emilie er et klassisk velkjent navn, som hun kan vokse med, men samtidig er det jo et spørsmål om det oppleves som utrolig kjedelig, eller om det heller kan sees på som er et trygt valg? 

Hun får mellomnavnet Sophie, så da blir det enten Mille Sophie eller Emilie Sophie 🩷

Hva syns dere? ☺️ 

Anonymkode: 0d257...257

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mille er for meg kallenavn, så Emilie alternativt Emily ville jeg gått for.

Anonymkode: 34d92...035

• Liker 4
Skrevet

Emilie er et nydelig navn. :)

• Liker 3
Skrevet

Emilie, Emilia, Amalie, Amelia eller Milla, alle finere enn Mille i min bok. 

Anonymkode: 84b02...e4f

• Liker 1
Skrevet

Ene datteren vår heter Emilie, vi er veldig fornøyd og hun også. Ikke vært spesielt mange som har hett det samme opp gjennom skoleårene heller.

Men jeg liker Mille også. 

Anonymkode: f934b...ba0

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke valgt to -ie navn sammen fordi for meg ser og høres det rart ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker begge, men ville valgt Mille fordi Emilie er så mye brukt. 

PS: Sophie er ikke et mellomnavn, og dessuten skrives det Sofie på norsk. 

Anonymkode: c5c82...9ff

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Begge navnene er jo veldig vanlige. Og Sofie som fornavn nummer to gjør dem bare mer forutsigbare, men mange elsker jo tydeligvis disse navnene, ellers hadde det jo ikke vært så mange av dem. Emma, Ella, Mille, Amalie, Emilie, Nora osv.. med Sofie etterpå er ekstremt vanlige. Hilsen mor til fire jenter med aktive barn som alle har mange venninner med omtrent de samme navnene.

Anonymkode: a219f...512

• Liker 1
Skrevet

Emilie. Mille kommer hun til å si før hun klarer å si Emilie…

Anonymkode: 49c40...b1d

Skrevet

Emilie Sophie funker ikke, Mille Sophie funker bedre, men synes ikke Mille er spesielt fint,mer kallenavn. Så Emilie alene ville jeg valgt, selv om det er mange som heter det.

Anonymkode: bd66d...54b

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes Mille Sofie klinger bedre, enn mer tyngre Emilie Sofie. Det er mer trykk på ie på Emilie, som da igjen blir markant med Sofie. 
Jeg synes både Emilie og Mille er fint, men enig i at Emilie er et navn en kan vokse litt med og en kan bruke Mille som kallenavn. Mille fungerer likevel som voksen, men jeg tror hun vil få flere spørsmål om hun faktisk heter det eller om det er kallenavn. 

Skrevet

Vanlige, helt ordinære navn begge to, Mille er vel ikke et ordentlig navn i min bok, passer best på en hund, (siden du spør) Sophie blir ikke et mellomnavn, men fornavn nr to. 

Anonymkode: be5eb...c1e

• Liker 2
Skrevet

Ville definitivt valgt Emilie foran Mille (som i min verden er et kallenavn), men synes ikke Emilie Sofie klinger særlig godt sammen. To navn med -ie-ending etter hverandre høres knotete og rart ut. Ville i så fall funnet et annet navn som navn nummer to.

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for gode innspill ☺️ ville det i såfall vært bedre med Emilia Sophie. Så blir det -ia og -ie i stedet for -ie og -ie. Eller Emilie Sophia? (-ie og -ia) 

personlig syns jeg det faktisk ser veldig pent ut med to -ie eller hverandre, men skjønner hva som menes. Ikke så lett ☺️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for gode innspill ☺️ ville det i såfall vært bedre med Emilia Sophie. Så blir det -ia og -ie i stedet for -ie og -ie. Eller Emilie Sophia? (-ie og -ia) 

personlig syns jeg det faktisk ser veldig pent ut med to -ie eller hverandre, men skjønner hva som menes. Ikke så lett ☺️ 

Hvorfor må dere ha med Sophie, Sophia og lignende? 

Emilie er et fint navn. Ikke rot det tll med å klistre på flere navn. 

Anonymkode: 222c6...22b

• Liker 2
Skrevet

Vi ønsker et navn nr to fordi: 

1. Jeg er ikke så glad i mitt eget navn, så jeg har alltid ønsket at jeg hadde to navn, slik at jeg f.eks. kunne byttet til/valgt å bruke andre navnet mitt. 

2. Vi liker betydningen av navnet (navnene sammen). 

3. Dersom det er flere Emilie’r i bhg/ klassen så blir hun f.eks. Emilie Sophie. Selv om det er vanlig, er det ikke sååååå mange som heter det per årskull, når man regner på hvor mange som får akkurat den navne kombinasjonen per år og Emilie per antall født er heller ikke super mange. 

Virker som de fleste syns vi burde gå for Emilie? ☺️🩷

Skrevet

Emilie er oppbrukt, Mille er mye finere.

Jeg ville forøvrig ikke brukt Sophie som mellomnavn, da det ikke passer med Mille eller Emilie.

Anonymkode: a5a40...4d7

• Liker 1
Skrevet

Forslag hvis dere ikke er helt satt på navn nr 2/rekkefølge

Celine/Selin Emilie 

Anonymkode: 34d92...035

Skrevet

Mille er finest, Mille Sophie klinger kjempefint, nydelig navn. Emilie er også fint, men litt mer vanlig, og det er litt tyngre å si Emilie Sophie. Mille er et navn høyt på topplisten min, men Emilie ligger ikke på topplisten min 😊 men er et helt vanlig fint navn. 

Anonymkode: e8fc3...0c6

• Liker 3
Skrevet

Emilie er mye brukt, men jeg liker fortsatt navnet kjempegodt.

Ville valgt Emilie, og heller kalt henne Mille som kjælenavn, så kan hun velge selv hva hun ønsker å kalle seg selv.

Anonymkode: 78602...741

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...