Gå til innhold

Aldersgrense kino

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta med barna jeg er tante til på 9 og 10 år på kino med 12års grense. Men jeg har jo ikke legitimasjon på barna, kan man faktisk bli stoppa og ikke få lov til å gå inn? Noen som har opplevd det? Jeg er ei voksen dame i 40åra om det har noe å si? Det er jo innafor aldersmessig da det står opptil 3 år yngre i følge med voksen, men har jo ingen bevis på alder. Bør vi droppe det å finne på noe annet? 

Anonymkode: 8aa85...9f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok ganske sikkert bra med mindre de ser mye yngre ut enn ni år, men dere kan jo ha en plan B for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 1a3a8...3c4

AnonymBruker
Skrevet

Ta med pass? 

Anonymkode: a06c1...d74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Men jeg har jo ikke legitimasjon på barna

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta med pass? 

Anonymkode: a06c1...d74

Anonymkode: 1a3a8...3c4

AnonymBruker
Skrevet

Det går fint, de er jo sammen med en voksen.

Anonymkode: ee2a0...9bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kusina mi er i førtiåra, og hun skulle se Avatar sammen med sønnen sin. De fikk ikke lov til å se filmen fordi sønnen ikke var gammel nok, så jeg anbefaler deg om å velge en annen film eller ha en plan B i stedet.

Anonymkode: cf4f1...c33

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke få tak i legitimasjonen? Er barna hos deg langt hjemmefra eller noe? De fleste barn har jo pass eller nasjonalt id-kort hjemme. 

Anonymkode: 952e0...eb3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kusina mi er i førtiåra, og hun skulle se Avatar sammen med sønnen sin. De fikk ikke lov til å se filmen fordi sønnen ikke var gammel nok, så jeg anbefaler deg om å velge en annen film eller ha en plan B i stedet.

Anonymkode: cf4f1...c33

Hvor gammel var sønnen da? En 9 åring kan se 12 årsfilm med en voksen. 

Anonymkode: f305a...298

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skal ta med barna jeg er tante til på 9 og 10 år på kino med 12års grense. Men jeg har jo ikke legitimasjon på barna, kan man faktisk bli stoppa og ikke få lov til å gå inn? Noen som har opplevd det? Jeg er ei voksen dame i 40åra om det har noe å si? Det er jo innafor aldersmessig da det står opptil 3 år yngre i følge med voksen, men har jo ingen bevis på alder. Bør vi droppe det å finne på noe annet? 

De kan se filmen sammen med en voksen. Ingen problem, ingen bevis på alder behøves. 

Anonymkode: 6f43a...db9

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri trengt å ha med legitimasjon til barna når vi har tatt de med på kino med høyere aldersgrense.

Anonymkode: f0017...93c

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi hatt med 10åringen på 15 års grense film. Aldri vært noe spørsmål på det.

Anonymkode: 75243...cac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...