Gå til innhold

Hemorider - gå til lege?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med utenpåliggende hemorider i et par år. Har forsøkt smøre Sheriproct morgen og kveld, uten særlig effekt. 

Bør jeg gå til lege? Hva skjer der? Operasjon? Eller har de noe råtass reseptbelagt å gi meg?

Anonymkode: c80ef...c7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har slitt med utenpåliggende hemorider i et par år. Har forsøkt smøre Sheriproct morgen og kveld, uten særlig effekt. 

Bør jeg gå til lege? Hva skjer der? Operasjon? Eller har de noe råtass reseptbelagt å gi meg?

Han ser på de, og så får du kanskje litt sterkere lut enn sheriproct. 

Operasjon er vel absolutt aller siste løsning. 

Anonymkode: 7f89f...e54

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stor utenpåliggende hemoroide i 3 år (fikk den i svangerskap). Har vært hos både fastlege og sykehus, men fordi jeg ikke har tilstrekkelig fysiske plager, så gjør de ingenting. 

Jeg vurderer å gå privat for å få sen fjernet, men er redd det blir for dyrt for meg. Ikke finnes det private aktører i nærheten heller, og det vil derfor også kreve reise med overnatting. Som gjør det enda dyrere. 

Anonymkode: 240fd...443

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk fjernet mine enkelt og greit hos dr.dropin. Kostet 5000kr. Inn og ut. 

Anonymkode: 422dd...620

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en stor utenpåliggende hemoroide i 3 år (fikk den i svangerskap). Har vært hos både fastlege og sykehus, men fordi jeg ikke har tilstrekkelig fysiske plager, så gjør de ingenting. 

Jeg vurderer å gå privat for å få sen fjernet, men er redd det blir for dyrt for meg. Ikke finnes det private aktører i nærheten heller, og det vil derfor også kreve reise med overnatting. Som gjør det enda dyrere. 

Jeg regner jo med den er til plage på noe vis siden du ønsker å få fjernet den, men at legene du har gått til anser det som små plager?
I hvert fall ikke underdriv plagene du opplever med den. Om noe, kanskje heller smør på litt. Vanskelig å bli ren bak, smerter når du sitter osv.?

Anonymkode: 5c3b2...6d3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk fjernet mine enkelt og greit hos dr.dropin. Kostet 5000kr. Inn og ut. 

Anonymkode: 422dd...620

Var det vondt? Gjorde du det i Oslo?

Anonymkode: ac443...904

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvordan er kostholdet ditt?

Anonymkode: ddc27...fcc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg regner jo med den er til plage på noe vis siden du ønsker å få fjernet den, men at legene du har gått til anser det som små plager?
I hvert fall ikke underdriv plagene du opplever med den. Om noe, kanskje heller smør på litt. Vanskelig å bli ren bak, smerter når du sitter osv.?

Anonymkode: 5c3b2...6d3

Før var det noe smerter, men legene mente det ikke var nok. Jeg gikk nok i fella og underdrev/for forsiktig å beskrivelsene den gang. Men i dag har jeg ingen fysiske plager, utover mer nøye renhold og at jeg opplagt føler meg ukomfortabel under sex ved at den er veldig synlig. 

Ser en over skriver at det kun kosta 5000 hos dr.dropin. Om det er tilfelle, så er det jo veldig overkommelig, selv om jeg må reise langt for å komme til en klinikk. Veldig oppløftende å lese!

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg søkt opp dr dropin, og det er riktig som brukeren skriver lenger opp. For kr 4 995 så kan jeg bli kvitt den lange plageånden. Det gjøres kun i Oslo ser det ut til. Det blir andre kanten av landet det for min del, så ikke aktuelt med det første. Men hadde heg visst dette for gode 14 dager siden, kunne jeg vært kvitt problemet allerede. Var nemlig på jobbreise over flere dager i Oslo for to uker siden. Men nå vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang det blir tur til Oslo. 

AnonymBruker
Skrevet

Viktigst å mykgjøre avføringen. Linfrø i yoghurten f.eks er bra.

Anonymkode: 2fb44...d11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...