AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Skrevet 16. februar Jeg er en singel dame i 30-årene som gjerne ønsker å reise alene til en annen verdensdel. Jeg har ingen erfaring med å reise alene fra før, så jeg ønsker noen tips til hvor jeg kan reise? Asia frister ikke. Anonymkode: dfcb3...5eb
AnonymBruker Skrevet 17. februar #2 Skrevet 17. februar Canada? Australia? New Zealand? Enklere å starte et sted man forstår språket og det er trygt å reise rundt. Latin amerika kan jo være mulig, men der er det en fordel å kunne litt spansk. Og det kan være litt ubehagelig som blond kvinne som reiser alene. Snakker du andre språk enn norsk og engelsk? Øst-Asia er jo fantastisk, forresten. Anonymkode: b15de...36f 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar #3 Skrevet 17. februar Hva ønsker du å oppleve da? Natur? Storby? Varme? Kulde? Festing? Avslapping? Alenetid? Sosialisering? Anonymkode: 44a42...e4c 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar #4 Skrevet 17. februar Anbefaler Australia, føler meg alltid trygg alene der, mye å oppleve, god mat, snakker engelsk og bra kultur ++ Men også flere steder i Asia som Bali, Singapore og Japan! Anonymkode: 123a8...017 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #5 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva ønsker du å oppleve da? Natur? Storby? Varme? Kulde? Festing? Avslapping? Alenetid? Sosialisering? Anonymkode: 44a42...e4c Varme, avslapping og potensielt sosialisering. Hensikten er først og fremst å vokse som menneske. Jeg har nylig blitt singel og usikkerheten min var veldig ødeleggende i forholdet, så jeg trenger å utfordre meg selv. Anonymkode: dfcb3...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #6 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Canada? Australia? New Zealand? Enklere å starte et sted man forstår språket og det er trygt å reise rundt. Latin amerika kan jo være mulig, men der er det en fordel å kunne litt spansk. Og det kan være litt ubehagelig som blond kvinne som reiser alene. Snakker du andre språk enn norsk og engelsk? Øst-Asia er jo fantastisk, forresten. Anonymkode: b15de...36f Jeg snakker litt spansk, nok til å bestille mat, be om hjelp til å finne frem og andre enkle ting. Tenkte kanskje Costa Rica eller NZ. Anonymkode: dfcb3...5eb
AnonymBruker Skrevet 17. februar #7 Skrevet 17. februar Du gir oss jo ikke akkurat så mye å gå på, og som en annen er inne på så er det litt vesentlig å få vite hva slags opplevelser du søker på en slik tur. Du skriver at du ikke er vant til å reise alene, men hvor reisevant er du sånn generelt? All den tid du kun skriver "en annen verdensdel" så regner jeg med at ønsket først og fremst er å oppleve noe litt annerledes enn Europa og Nord-Amerika. Afrika er i det store og hele for spesielt interesserte, og et kontinent der en bør være litt over snittet reisevant for å føle seg trygg som enslig reisende kvinne. Sør- og Mellom-Amerika er litt hummer og kanari… Synd at Asia ikke frister deg, selv om Asia har et utrolig spenn i klima, kultur og opplevelser. Det naturlige førstevalget mitt hvis jeg skulle anbefale en slik tur til en enslig kvinne i 30-årene – som ikke nødvendigvis er veldig reisevant – er rett og slett Thailand, Malaysia og Singapore. Det høres kanskje "kjedelig" ut fordi det er land som stadig anbefales, men det er land som byr på tilnærmet alt. Historie og kultur, vakker natur med flott dyreliv, magisk spennende storbyer som Bangkok og Singapore, deilig mat, og selvsagt utrolig vakre strender og små øyer for de som foretrekker dette. Jeg har vært på fantastiske og opplevelsesrike reiser i disse landene, helt uten å være i nærheten av en strand eller et badested. Ikke minst er det land som en føler seg trygg i, som er superenkle å reise rundt i alene. Ønsker en å være sosial er det også mange reisende i samme situasjon. Svært rimelig kan det også være, både å reise, bo og spise (bortsett fra i Singapore). Anonymkode: 42edd...e98 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #8 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Varme, avslapping og potensielt sosialisering. Hensikten er først og fremst å vokse som menneske. Jeg har nylig blitt singel og usikkerheten min var veldig ødeleggende i forholdet, så jeg trenger å utfordre meg selv. Anonymkode: dfcb3...5eb 😊 Da er Asia (og kanskje Thailand) spesielt bra for deg. Så mange muligheter, så mange hyggelige folk å treffe. Anonymkode: 42edd...e98 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #9 Skrevet 17. februar Australia og New Zealand er fantastisk. Men selvsagt langt borte og dyrt. USA har mye å by på selv om de lager mye dårlig reklame for seg selv om dagen. En tur til New York kan være et fint sted å starte. Og nå er dollaren billigere enn på en stund. Også Afrika har mye å by på. Cape Town er fantastisk, Kairo likeså, eller Tangier. Tre veldig ulike byer. I Sør-Amerika er det også mye bra, Argentina, Chile, Brasil, Peru med Machu Picchu. Anonymkode: e0c04...969
AnonymBruker Skrevet 17. februar #10 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Australia og New Zealand er fantastisk. Men selvsagt langt borte og dyrt. USA har mye å by på selv om de lager mye dårlig reklame for seg selv om dagen. En tur til New York kan være et fint sted å starte. Og nå er dollaren billigere enn på en stund. Også Afrika har mye å by på. Cape Town er fantastisk, Kairo likeså, eller Tangier. Tre veldig ulike byer. I Sør-Amerika er det også mye bra, Argentina, Chile, Brasil, Peru med Machu Picchu. Anonymkode: e0c04...969 Jeg har allerede vært i USA flere ganger, så det haster ikke for meg å oppleve det landet igjen med det første. NZ har alltid vært et ønsket reisemål, så jeg noterer det på listen. Anonymkode: dfcb3...5eb
AnonymBruker Skrevet 17. februar #11 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 😊 Da er Asia (og kanskje Thailand) spesielt bra for deg. Så mange muligheter, så mange hyggelige folk å treffe. Anonymkode: 42edd...e98 Asia frister bare ikke, uten at jeg kan forklare hvorfor 😄 Anonymkode: dfcb3...5eb
AnonymBruker Skrevet 17. februar #12 Skrevet 17. februar Ikke Asia? Sørøst Asia er jo beste stedet for nybegynnere å reise. Ville anbefalt å starte i Pattis, så beveger du deg langs kysten gjennom Kambodsja og Vietnam. Anonymkode: 3746d...d57 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #13 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg snakker litt spansk, nok til å bestille mat, be om hjelp til å finne frem og andre enkle ting. Tenkte kanskje Costa Rica eller NZ. Anonymkode: dfcb3...5eb Sør-Amerika er jo spennende da, og drar du til et spansktalende land får du brukt spansken også. Jeg skal innrømme at språk har vært et stort hinder når jeg har reist i Sør-Amerika, siden jeg verken snakker spansk eller portugisisk. Kanskje ikke en nybegynnerdestinasjon, men tror det går helt fint om man bar leser seg litt opp på landet/landene man reiser til. god tur Anonymkode: 1b451...342
AnonymBruker Skrevet 17. februar #14 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Varme, avslapping og potensielt sosialisering. Hensikten er først og fremst å vokse som menneske. Jeg har nylig blitt singel og usikkerheten min var veldig ødeleggende i forholdet, så jeg trenger å utfordre meg selv. Anonymkode: dfcb3...5eb Forutsatt at du ikke reiser midtvinters er Canada varmt, veldig chill atmosfære og kanskje noen av de hyggeligste folkene i verden. Canada var min første interkontinentale destinasjon som soloreisende og det var helt topp, og det var lett å møte og bli kjent med folk, selv om jeg er litt sjenert og sosialt klønete. Anonymkode: 1b451...342 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #15 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Asia frister bare ikke, uten at jeg kan forklare hvorfor 😄 Anonymkode: dfcb3...5eb Som du skriver selv: "Hensikten er først og fremst å vokse som menneske. Jeg har nylig blitt singel og usikkerheten min var veldig ødeleggende i forholdet, så jeg trenger å utfordre meg selv." Kanskje det er nettopp her du skal utfordre deg selv og usikkerheten din da. Har virkelig ikke minne av noen kvinne som har reist solo i disse landene, kanskje spesielt Thailand, som har reist hjem uten å føle at det har vært svært givende både sosialt, som en indre reise som gjerne setter livet i perspektiv men også mtp fantastiske opplevelser og gode minner. Og jeg har møtt mange andre på mine turer. Men, det er ingen som kjenner deg like godt som du selv gjør. Likevel er det godt å utfordre forutinntatte oppfatninger, og forsøke noe som er helt annerledes enn hva du er vant til. Anonymkode: 42edd...e98 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #16 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Som du skriver selv: "Hensikten er først og fremst å vokse som menneske. Jeg har nylig blitt singel og usikkerheten min var veldig ødeleggende i forholdet, så jeg trenger å utfordre meg selv." Kanskje det er nettopp her du skal utfordre deg selv og usikkerheten din da. Har virkelig ikke minne av noen kvinne som har reist solo i disse landene, kanskje spesielt Thailand, som har reist hjem uten å føle at det har vært svært givende både sosialt, som en indre reise som gjerne setter livet i perspektiv men også mtp fantastiske opplevelser og gode minner. Og jeg har møtt mange andre på mine turer. Men, det er ingen som kjenner deg like godt som du selv gjør. Likevel er det godt å utfordre forutinntatte oppfatninger, og forsøke noe som er helt annerledes enn hva du er vant til. Anonymkode: 42edd...e98 Det har ikke så mye med forutinntatte holdninger å gjøre, det er land i Asia jeg gjerne vil besøke som f.eks. Vietnam, Japan og Korea. Akkurat nå er det ikke disse landene eller denne verdensdelen som frister mest. New Zealand er f.eks. foreslått og absolutt et land jeg vil besøke, men jeg føler det blir «for» enkelt ettersom at språket der er engelsk. Jeg har fått noen forslag på land i Sør-Amerika som enn så lenge er det som frister mest og virker mest utfordrende d.d. Anonymkode: dfcb3...5eb
AnonymBruker Skrevet 17. februar #17 Skrevet 17. februar Jeg har vært alene i Nord- og Sør-Amerika, Asia og Australia. Synes Japan er det beste landet å reise alene i, alltid folk å treffe, lett å komme seg rundt, svært billig spesielt nå. Ellers var Australia og New Zealand ganske bra. Der snakker folk engelsk og er svært vennlige og hjelpsomme. Anbefaler ikke Sør-Amerika som første destinasjon, spesielt ikke om du ikke snakker spansk. Transporten er dårlig og mye av den er utrygg, vanskelig å komme seg rundt. Følte meg så fanget alene i Peru i forhold til i Asia. Selv i byene var jeg nødt til å ta Uber, men det var masse trafikk, digre områder, mange steder man må holde seg unna. Men for all del, om du vil ha en utfordring. Anonymkode: 29cda...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #18 Skrevet 18. februar Er det ikke Afrika som er mekka for single damer? Anonymkode: fc59f...430 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #19 Skrevet 18. februar Asia er alt fra Tyrkia til Thailand til Mongolia til Japan til Sri Lanka? Ekstremt variert. Så hva frister, da? De landene jeg først og fremst ville anbefalt er i Asia. Japan, Thailand, Laos, Indonesia. Har reist alene i alle verdensdeler. Nord-Amerika og Europa oppleves også stort sett trygt, men er dyrere og mindre eksotisk. Latin-Amerika og Afrika er kjempespennende, men generelt mindre trygge. Anonymkode: 034a6...be3 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #20 Skrevet 18. februar Hva med Karibien? Øyhopping, eller peke ut en øy spesielt? Som f.eks. Aruba, Puerto Rico, Dominica, Turks & Caicos eller Barbados? Eller øyene ved New Zealand, Fiji, Tonga? Tuvalu osv? Anonymkode: 0fa9f...d55 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå