Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det farlig å flytte sammen med en man aldri har truffet fysisk, bare på chat noen måneder. 

Noen erfaringer? 

Han bor i Bodø og jeg Oslo... 

Anonymkode: f607b...be3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager vil du gjøre noe så dumt??

Anonymkode: cdae3...62b

• Liker 25
  • Nyttig 10
Skrevet

Det er iallefall rart. 

Min mann bodde i annen by da vi møttes. Vi besøkte hverandre selvfølgelig mange ganger før det ble snakk om å flytte sammen. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det farlig å flytte sammen med en man aldri har truffet fysisk, bare på chat noen måneder. 

Noen erfaringer? 

Selvfølgelig er det dumt 🙄 

Og hvorfor vil du bo i Bodø, kontra en større by som Oslo? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du flytte sammen med en mann du aldri har møtt før???

Anonymkode: f49c5...854

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er potensielt svært farlig, men kan kan selvfølgelig være heldig. 

Det er jo også typisk en slik ting bare ekstremt umodne eller lavt kognitivt fungerende voksne gjør. Disse har dessverre en tendens til å rote seg bort i særlig uegnede partnere.

Anonymkode: 6a8c1...189

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noen erfaringer? 

Ja, det kan være veldig farlig, og det er uansett ekstremt dumt! Hvorfor skal du flytte sammen med en mann du ikke kjenner?

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen erfaringer? 

Vanlig hvis man er student og skal bo i kollektiv. 

Ikke vanlig ellers…

Anonymkode: c0fd8...4a7

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Noen erfaringer? 

Dersom dere skal treffes så er opplegget slik: dere avtaler hvem av dere som reiser. Det er rimelig at dere dekker 50% av kostnadene hver. Den som reiser tar så inn på hotel og dere møtes ute i det offentlige rom (Og kun bare ute i det offentlige rom) frem til dere med noe sikkerhet kan anta at en eller begge ikke er ravende gale øksemordere. Dere informerer også venner og kjente om hva dere gjør og sjekker inn med dem løpende. 

Om den som reiser er kvinne er det ikke urimelig at hun tar med en venninne. Så er turen ikke helt bortkastet om han viser seg være en fyr i kjellerleiligheten til sin mor som verken har vasket sengetøy eller skritt siden 2024. Som ikke er et usannsynlig scenario, altså.

Om dere skal flytte sammen? Det kan kun bestemmes etter noe tid. Og jobbsøking. Og sånt. Og hvem som skal flytte hvor (eller om dere begge skal flytte til et nytt sted) er en samtale, ikke et ultimatum.

Anonymkode: 7197a...4f5

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det høres meget risikofylt ut. Kanskje du burde revurdere det, spesielt hvis du er glad i livet ditt. :)

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (17 minutter siden):

Ja, det kan være veldig farlig, og det er uansett ekstremt dumt! Hvorfor skal du flytte sammen med en mann du ikke kjenner?

Jeg vet ikke selv en gang hva grunnen hans er, merkelig dette. Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke selv en gang hva grunnen hans er, merkelig dette. Ts

Grunnen hans?? Vær nå så snill å ikke gjør dette!!

• Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke selv en gang hva grunnen hans er

Kanskje han er et creep? Hvem vet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Grunnen hans ? Asså.. en mann du kun har pratet med på nett ber deg flytte til han eller han til deg ???? Du skjønner jo selv at slikt ikke er normalt

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Me hva er grunnen din, TS? 

Anonymkode: 745f7...b92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Me hva er grunnen din, TS? 

Anonymkode: 745f7...b92

Han mener det er ekte kjærlighet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er det ikke...  

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du forstår at dette ikke er helt normalt av ham?

Dere har ikke møtt hverandre. Da kjenner dere ikke hverandre. Dere har chattet sammen, men hvem som helst kan si hva som helst på en chat. I virkeligheten kan han ha helt andre meninger, holdninger.

Det at han mener det er "ekte kjærlighet" og vil at du skal flytte til ham nå - det er enorme røde flagg!!!

Selv hadde jeg kuttet kontakten med en mann som foreslo dette før vi i det hele tatt hadde møttes.

Hvis du fortsetter å ha kontakt med ham. Sørg for at han kommer til ditt bosted, at han bor på hotell, at du møter ham på offentlig sted (dette er veldig viktig), og ta gjerne med en venninne eller bror av deg som "tilfeldigvis var i nærheten", slik at en eller flere av disse kan vurdere ham også. Fortsett å møte ham på et offentlig sted, et sted som er trygt for deg, en god del ganger før dere ev. møtes på annen måte.

Men som sagt, "ekte kjærlighet" og "flytt fra alt du har nå til motsatt ende av landet og flytt inn til meg" - det er så enorme røde flagg at du egentlig ikke bør ta sjanse på mer kontakt med ham, for det kan bli ditt verste mareritt. Det å få deg til å flytte fra alt du har, alle du har, inn til ham, det kan meget vel være taktikken til en voldelig psykopat også, i et ledd å isolere deg. Poenget er at du IKKE vet! Og du har ikke råd til å ta noen sjanser når det kommer til en mann som viser seg så blottet for sosiale antenner og omtanke for deg.

Anonymkode: f49c5...854

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvordan kan du mene at det er ekte kjærlighet når du aldri har møtt mannen, TS? 

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan du mene at det er ekte kjærlighet når du aldri har møtt mannen, TS? 

Vi har jo veldig god kjemi på meldinger da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...