Vegetarian Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden Hei. Jeg skal skrive masteroppgave denne våren og lurer på hvor lang tid andre har brukt på skrivingen? Min master skal være på 40 sider og skal skrives i systematic review stil. jeg jobber også 100%, så ønsker å høre fra andre som har lignende erfaring. ☺️ er foresten innen helsefag
starken Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Min masteroppgave var vel rundt 90-100 sider, men vanskelig å si hvor mye tid jeg brukte på kun skrivingen. Med veiledning så blir det jo en del tid brukt på revidering også. Selve masteroppgaven (altså ikke planleggingen av den) brukte jeg 3-4 måneder på, fra ferdig datainnsamling og til ferdig produkt.
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden Jeg brukte ca seks uker på selve skrivejobben inkl gjennomlesning, retting osv. jobbet da 8-16. Anonymkode: 44a2c...535
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Ikke mye lovende mår du kaller metoden for en stil. Det er ikke skrivingen som tsr lengst tid, det er å utføre reviewen. Anonymkode: cf42d...1ab 1 2
Vegetarian Skrevet 14 timer siden Forfatter #6 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke mye lovende mår du kaller metoden for en stil. Det er ikke skrivingen som tsr lengst tid, det er å utføre reviewen. Anonymkode: cf42d...1ab Hvor lang tid brukte du på å skrive masteroppgaven din?
Vegetarian Skrevet 14 timer siden Forfatter #7 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg brukte ca seks uker på selve skrivejobben inkl gjennomlesning, retting osv. jobbet da 8-16. Anonymkode: 44a2c...535 Hvor mange sider skrev du?
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden 40 sider, masteroppgave? Er det en semesteroppgave som del av en master eller selveste oppgaven? Min masteroppgave var på 197 sider. Det er temmelig standard på studiet jeg tok. Anonymkode: 97e76...e63 2
Vegetarian Skrevet 14 timer siden Forfatter #9 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 40 sider, masteroppgave? Er det en semesteroppgave som del av en master eller selveste oppgaven? Min masteroppgave var på 197 sider. Det er temmelig standard på studiet jeg tok. Anonymkode: 97e76...e63 Det er selve masteroppgaven.
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 40 sider, masteroppgave? Er det en semesteroppgave som del av en master eller selveste oppgaven? Min masteroppgave var på 197 sider. Det er temmelig standard på studiet jeg tok. Anonymkode: 97e76...e63 Det blir ikke nødvendigvis bedre eller mer arbeid av å være langt. Det er også avhengig av fagområde. På mitt fakultet hadde du strøket med 200 sider. Min doktorgrad var kortere enn det, bare som et eksempel, og det gjelder nesten alle doktorgrader jeg har sett (medisin/naturvitenskap). Ofte er det vanskeligere å skrive kort enn å skrive langt. Det varierer også hva folk regner med i sidetallet. Hvis man ikke regner med litteraturlista, innholdsfortegnelse +++ har det mye å si. Anonymkode: 7edd2...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Skrevet 14 timer siden Vegetarian skrev (Akkurat nå): Det er selve masteroppgaven. Oj. Det er store forskjeller på mastere. Jeg vil si dobbelt så lang tid som jeg trodde. Jeg hadde full jobb og en baby. Det var steintøft. Her normale beregninger for liten masteroppgave på ca 50 sider: «30 studiepoeng (ett semester): Dette regnes som et halvt års fulltidsarbeid. I praksis betyr det ca. 800–900 arbeidstimer. Du har vanligvis rundt 4–5 måneder på selve skriveprosessen og datainnsamlingen.» Dette stemmer godt med egne, medstudenter og venners erfaringer. Anonymkode: 97e76...e63 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Skrevet 14 timer siden Jeg brukte 8 måneder på kun skriving. Begynte med research i November 2024, og begynte med skrivingen i Januar 2025. Skrev kanskje 1-2 undertemaer hver måned. Scoping review som metodisk tilnærming. 102 sider. 45 studiepoeng. Skal sies at jeg var veldig demotivert, og hadde skrivesperre mye av tiden. Skrev kanskje 2-3 undertemaer i mnd. Skulle egentlig levere i mai 2025, men jeg ble ikke ferdig. Leverte i september 2025. Anonymkode: cf716...892
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Skrevet 14 timer siden Jeg skrev oppgave på 60 studiepoeng. Fra februar til 18. mai var det kun skriving som gjenstod og jeg jobbet ca 7 timer med oppgaven hver dag. Så ca 750 timer. Anonymkode: 40a2e...77a 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden Skrev 100 sider, 60 stp. Hadde skrevet 40 av dem innen februar eller noe fordi det var arbeidskrav (takk gud for det), selv om ikke alt det ble brukt til slutt. Måtte også gjennomføre et par flere intervjuer ikke lenge før innlevering, så de siste 3-4 ukene ble intense. Skrev dagen lang, men skrev altså det meste på en måned, da, ish. Anonymkode: dbdf5...1fa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå