AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Har gull og sølv som gjør at mine barn kan arve ca 250k hver (dagens priser). Dette er likt fordelt. Hvis de får dette uten å oppgi til myndighetene slipper de jo både ev. arveavgift og ev. formueskatt. Hva tenker dere om dette? Myndighetene vet ikke at jeg sitter med dette, og da har de vel ikke noe å frykte ved å ikke oppgi noe? Anonymkode: 581f8...427
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Det er ikke arveavgift. Anonymkode: 787f9...c90 1 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Svært få har formuesskatt pga boliglån/for liten formue. I min erfaring blir små verdigjenstander fort unndratt i arveoppgjør dersom det er et snev av gjerrighet inne i bildet. Gi det bort mens folk lever tenker jeg. Anonymkode: cb7de...6ad 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Høyre og Frp fjernet arveavgiften i 2014. Anonymkode: fd043...238 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Vi har ikke arveavgift her i landet, så den biten er grei uansett. Gull og sølv kan (så vidt jeg vet) arves som det er. Det er ikke verdt noe i kroner før det selges uansett. Anonymkode: 0a0ec...e9d
Grønnsaksvaffel Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Arveavgiften ble avskaffet 1. januar 2014, så det er helt greit at de ikke betaler det. Men bortsett fra det er skattesvindel uakseptabelt. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (4 minutter siden): Arveavgiften ble avskaffet 1. januar 2014, så det er helt greit at de ikke betaler det. Men bortsett fra det er skattesvindel uakseptabelt. Det blir jo mer som en gave slik jeg føler det, så liker ikke at du kaller det skattesvindel. Anonymkode: 581f8...427
Grønnsaksvaffel Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det blir jo mer som en gave slik jeg føler det, så liker ikke at du kaller det skattesvindel. Anonymkode: 581f8...427 Om formuen er oppstått på grunn av gave eller noe annet er revnende likegyldig. Om man unnlater å oppgi formue som ville gitt formuesskatt er det skattesvindel. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Myndighetene vet ikke at jeg sitter med dette, og da har de vel ikke noe å frykte ved å ikke oppgi noe? Anonymkode: 581f8...427 De kan få problemer med myndighetene den dagen de omsetter metallet hvis det ikke oppgis. Anonymkode: 8be4f...6a1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De kan få problemer med myndighetene den dagen de omsetter metallet hvis det ikke oppgis. Anonymkode: 8be4f...6a1 Jeg ser det ikke slik. Det er snakk om mynter med preget valør. Altså er det å anse som vanlig valuta, og det er det ikke formue på under 1 mill. Anonymkode: 581f8...427
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det blir jo mer som en gave slik jeg føler det, så liker ikke at du kaller det skattesvindel. Anonymkode: 581f8...427 Det hjelper ikke at du føler at gaver er unntatt formuesskatt - de er ikke det. Anonymkode: 787f9...c90
Bingodingo Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Tenk på pendlerbolig saken som var aktiv i media for noen år siden, hvor mange politikere unndrog store mengder skatt og mørketallene sikkert er enorme. Hvorfor skal du frivillig oppgi slike verdier som kan enda med å måtte beskattes i fremtiden? Unngå på det sterkeste å føre opp slike ting er mitt tips, de som lager disse lovene er mye verre, men flink til å skjule det..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå