Blueberry Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 Jeg har en basilikum-plante som jeg kjøpte i går stående på kjøkkenbordet. Men den ser så trist ut! Hvordan skal den egentlig behandles? Og hvordan var d nå igjen med plukking av blader på denne; skal man knipe av skuddene og bruke de, eller skal man bruke bladene lenger nede?
Nilma Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 Vannes på skålen - ofte! Jeg synes det funker best å knipe av de store bladene på toppen først, da får de mindre bladene under sjansen til å vokse litt før du bruker dem (med mindre du bruker veldig mye basilikum, da ).
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #3 Skrevet 7. april 2006 Pass på så den ikke fryser! Min står i vinduskarmen, men litt beskyttet ute på kanten. Andre planter tar av for kulden fra vinduet og den nyter varmen fra ovnen under. Har hatt den lenge. Vanner i potten, hnder den blit tørr i blant, men vanner man med en gang man merker det, går det bra!
Blueberry Skrevet 7. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2006 Den står på kjøkkenbordet ved vinduet da, så d er ikke kaldt...synes d var så rart at den plutselig ble så halvdød bare etter 1 dag. men kanskje d var feil av meg å vanne i jorden...
Rannva Skrevet 8. april 2006 #5 Skrevet 8. april 2006 Mine basilikumplanter har uten unntak vart i ca 2/3 uker. De vi kjøper i butikken er visstnok ikke laget for å vare, og er nesten umulige å holde i live. Nå har jeg kjøpt frø og plantet, håper det går bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå