AnonymBruker Skrevet 17. februar #21 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (19 timer siden): jeg har så sterke smerter , at jeg klarer ikke engang å ligge i sengen. Jeg har piriformis syndrom med trykk på isijas nerven i tillegg, som ikke gjør saken bedre. Jeg ville virkelig gi det lengre tid, og tenkte at "bare litt til" så blir det bedre. Men det ble så gale at jeg ble redd for å pådra meg selv ytterligere skader:/ Ok så man får ikke bytte før 30 dager asså... takk for svar:) Anonymkode: e3b81...b64 Jeg har ikke samme syndrom, men sover på siden og har vært plaget med skuldrene mine i laaaang tid. For to år siden, investerte vi i en skikkelig seng - Svane med IntelliGel overmadrass. Det er virkelig en game changer! Fantastisk madrass som er laget av det som føles som gele. Alle smerter i kroppen er borte, og jeg sover så godt om natten. Regner med at Jensen har samme ish, ville bare tipse om det. PS! Den er sykt tung, så du må ha hjelp til å legge den på sengen om du vurderer det:) Anonymkode: 9941e...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #22 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tenkte mer på noen i helsevesenet. Vet ikke hva de heter, fysioterapeut eller ergoterapeut kanskje? Det kan til og med være at de leverer ut madrasser som hjelpemiddel. Fastlegen kan være et greit sted å starte. Jeg forstår at dette er vanskelig altså. Jeg har selv gammel seng som jeg ikke tør bytte, fordi ryggen er vond og jeg er redd for å bli verre. Anonymkode: 76310...e7e Takk for svar. Ser den, jeg angrer litt på at jeg byttet seng nå , hadde jeg visst det skulle bli så gale. Men sengen var jo 16 år gammel og mistet veldig mye av støtte. Anonymkode: e3b81...b64
AnonymBruker Skrevet 17. februar #23 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke samme syndrom, men sover på siden og har vært plaget med skuldrene mine i laaaang tid. For to år siden, investerte vi i en skikkelig seng - Svane med IntelliGel overmadrass. Det er virkelig en game changer! Fantastisk madrass som er laget av det som føles som gele. Alle smerter i kroppen er borte, og jeg sover så godt om natten. Regner med at Jensen har samme ish, ville bare tipse om det. PS! Den er sykt tung, så du må ha hjelp til å legge den på sengen om du vurderer det:) Anonymkode: 9941e...d3b Ja jeg hører flere nevne Tempur og intelligel Så ble mer nysgjerrig om det kanskje er det som er riktig for meg. Prøvde Svane intelligel i butikken , og likte ikke følelsen , det var ganske rart og tenkte at noe mer tradisjonelt var et sikrere valg. Men kan den overmadrassen brukes over andre tradisjonelle senger ? vet du noe om det? Anonymkode: e3b81...b64
AnonymBruker Skrevet 17. februar #24 Skrevet 17. februar Evot_i_skogen skrev (9 timer siden): Et kort lite spørsmål fra meg. Hvilken temperatur har du på soverommet? Hvis overmadrassen er av latex/lignende materiale så kan den bruke veldig lang tid på å få nok varme i seg slik at den får riktig fasthet. Jeg liker kalde soverom (gjerne ned i sånn 5 grader på vinteren) og har en tykk tempurmadrass. Den er steinhard i mange timer hvis jeg bare legger meg rett i den (jeg er veldig liten så det tar meg veldig lang tid å varme den med kroppsvarme). Men med et varmeteppe i på forhånd så blir den riktig så myk og god før jeg legger meg i den. Så hvis du har det kaldt på soverommet, prøv med et varmeteppe under dynen i et par timer før du legger deg. Takk for tipset. Det er kanskje litt kaldt på rommet siden jeg har en katt som liker å ha vinduet åpent 🙈 Anonymkode: e3b81...b64
AnonymBruker Skrevet 17. februar #25 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja jeg hører flere nevne Tempur og intelligel Så ble mer nysgjerrig om det kanskje er det som er riktig for meg. Prøvde Svane intelligel i butikken , og likte ikke følelsen , det var ganske rart og tenkte at noe mer tradisjonelt var et sikrere valg. Men kan den overmadrassen brukes over andre tradisjonelle senger ? vet du noe om det? Anonymkode: e3b81...b64 Det vet jeg ikke, men jeg husker jeg tenkte i begynnelsen at dette var skikkelig rart - og jeg angret kjøpet i 1-2 uker. Men nå er jeg sååå fornøyd! Det stemmer nok helt at man må sove seg inn i sengen, men ville bare nevne at intellegel gjorde underverket for mine vondter. Håper du finner ut av det ❤️ Anonymkode: 9941e...d3b
AnonymBruker Skrevet 17. februar #26 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan kan man få slik profesjonell hjelp ? Mener du i butikken? Jeg var i butikken flere ganger , i alle Bohus butikkene, og fikk hjelp der, men de ga meg aldri noe svar på om jeg lå riktig selvom jeg spurte , de sa mer at jeg måtte kjenne etter selv. Og det er vanskelig når man allerede har vondt, og separere hva som faktisk er sengen og hva som bare er kroppen uansett hvilke seng du hadde lagt i. Anonymkode: e3b81...b64 Har nettopp bestilt seng selv. Her var de flinke og ga svar på om de synes jeg lå riktig eller ikke. hvordan ryggsøylen og hofter lå og hvordan skuldrene lå, både den ned mot madrass og den som lå opp. Fikk til slutt 2 å velge i hvor de synes jeg lå godt i begge og jeg selv også følte jeg lå godt. Har ikke fått sengen ennå da, så gjenstår og se når man ligger der en hel natt. Men behandler jeg går til har forberedt meg litt på at det kan ta litt tid å venne seg til ny seng, slik at jeg ikke angrer etter noen få netter. Anonymkode: 4d604...383
AnonymBruker Skrevet 17. februar #27 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja jeg hører flere nevne Tempur og intelligel Så ble mer nysgjerrig om det kanskje er det som er riktig for meg. Prøvde Svane intelligel i butikken , og likte ikke følelsen , det var ganske rart og tenkte at noe mer tradisjonelt var et sikrere valg. Men kan den overmadrassen brukes over andre tradisjonelle senger ? vet du noe om det? Anonymkode: e3b81...b64 Har du andre overmadrasser i huset du kan prøve? Prøvd uten overmadrass? Tempur bør du prøve før du kjøper. Jeg sover heller på en sofa enn på tempur. Anonymkode: 82368...dbc
AnonymBruker Skrevet 18. februar #28 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja jeg hører flere nevne Tempur og intelligel Så ble mer nysgjerrig om det kanskje er det som er riktig for meg. Prøvde Svane intelligel i butikken , og likte ikke følelsen , det var ganske rart og tenkte at noe mer tradisjonelt var et sikrere valg. Men kan den overmadrassen brukes over andre tradisjonelle senger ? vet du noe om det? Anonymkode: e3b81...b64 bør hvertfall ikke ha tempur om du har det kaldt på rommet🙈 Anonymkode: 4d604...383
AnonymBruker Skrevet 19. februar #29 Skrevet 19. februar TS det høres også for meg ut som det er overmadrassen som er feil. Jeg takler heller ikke lateks overmadrasser, skjønner ikke at noe kjøper de. Jeg må ha memory foam 😅 jeg veier også 50+ kilo. men, memory foam overmadrass på 120 cm er ikke så dyre. Ikke 20 tusen ihvertfall. Nærmere 2-3 tusen. Kjøp den som er 8-10 cm tjukke. Anonymkode: 1b3d5...144
ToveCathrine Skrevet 20. februar #30 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (23 timer siden): TS det høres også for meg ut som det er overmadrassen som er feil. Jeg takler heller ikke lateks overmadrasser, skjønner ikke at noe kjøper de. Jeg må ha memory foam 😅 jeg veier også 50+ kilo. men, memory foam overmadrass på 120 cm er ikke så dyre. Ikke 20 tusen ihvertfall. Nærmere 2-3 tusen. Kjøp den som er 8-10 cm tjukke. Anonymkode: 1b3d5...144 Kan jeg spørre hva som gjør at du ikke takler latex overmadrass?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå