Gå til innhold

Feil valg av Jensen seng

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter mye frem og tilbake bestemte jeg meg for å investere i en god seng. Valget stod mellom Wonderland Opus og Jensen ambassadør. Gikk for sistnevnte da jeg synes den var et mer sikkert valg siden den føltes litt mykere (jeg er 56 kg og ganske beinete). Jeg har aldri likt den synke følelsen men synes ambassadør virker som en god mellomting mellom myk og fast. Valgte medium og var egentlig redd den skulle være for myk.

Da sengen kom kjente jeg umiddelbart at den var ganske fast. Etter ett par dager har jeg så sterke smerter (hadde dårlig kropp fra før) at jeg må på smertestillende og voltaren kur. Er helt mørbanket, og skjønner ingenting. Hvordan kan jeg ha tatt så feil? Var i butikken uttalige ganger og prøvde sengen 15 min av gangen. Sengen føles jo helt anderledes. Jeg har størrelse 120, mens jeg vet de i butikken er 180. Skal det utgjøre så mye forskjell, mon tro? Eneste forskjellen er vell at 120 har hel liggeflate i rammen og hovedmadrass. Har spurt Bohus om dette og venter på svar. 

Men i mellomtiden, hva i huleste gjør jeg. Kommer meg ikke igjennom natten en gang. Er det noen som har prøvd to overmadrasser oppå hverandre? Er redd det blir for mykt og ustabilt men akkurat nå føler jeg at jeg har ikke mye valg. Jeg synes også det er tragisk at jeg må kjøpe ny overmadrass etter å ha kjøpt en seng fra Jensen til 20 tusen pluss med sleep lll lateks overmadrass. Jeg begynner å tro at min kropp er usedvanlig skjør og tynn for hvor enn jeg har lest advarer folk om at ambassadør i medium er så mykt, som en hengekøye nærmest.

Vet ikke helt hva jeg spør om her. Er bare så desperat etter noe tips. Eller om noen har opplevd lignende. 

Anonymkode: e3b81...b64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har gjort bomkjøp med lateks overmadrass. Ble for hard så vi har nå kjøpt en vanlig overmadrass.

Anonymkode: 82368...dbc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har gjort bomkjøp med lateks overmadrass. Ble for hard så vi har nå kjøpt en vanlig overmadrass.

Anonymkode: 82368...dbc

hvilke overmadrass har dere nå ? 

Skrevet

Både madrassstørrelsen, at sengen har vært ligget i butikken over tid, og din skjørhet spiller absolutt inn.

Returner overmadrassen i en mykere variant, begynn med styrketrening.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke kontakte butikken å få annen fasthet på madrassen?

vi kjøpte nylig Jensen-seng og fikk beskjed om at vi hadde 90 eller 100 dagers? Garanti på å kunne bytte madrass gratis 🤗 Prøv å undersøk det. Kjøpt på skeidar

Anonymkode: 4cdd9...0ec

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du har fått levert riktig fasthetsgrad? Ambassadør kommer i 4 ulike fasthetsgrader. Hvilke bestilte du? 

Anonymkode: 3c2a3...cf8

AnonymBruker
Skrevet
Teknoil skrev (9 minutter siden):

Både madrassstørrelsen, at sengen har vært ligget i butikken over tid, og din skjørhet spiller absolutt inn.

Returner overmadrassen i en mykere variant, begynn med styrketrening.

Så smalere senger er generelt sett hardere? Da vet jeg det til en annen gang. Jeg trodde man ikke hadde returrett når man har åpnet overmadrassen? Hvis det er mulig så skulle jeg ha byttet den til sleep II som ikke er lateks. Takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du sikker på at du har fått levert riktig fasthetsgrad? Ambassadør kommer i 4 ulike fasthetsgrader. Hvilke bestilte du? 

Edit: Ser nå at du ikke valgte den mykeste - da kan du ta kontakt med butikken og be om å få bytte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bestilte medium. Kan ikke tro jeg til og med vurderte fast. Etter å ha lest her inne at medium er skikkelig myk. 

AnonymBruker
Skrevet

Så smalere senger er generelt sett hardere? Da vet jeg det til en annen gang. Jeg trodde man ikke hadde returrett når man har åpnet overmadrassen? Hvis det er mulig så skulle jeg ha byttet den til sleep II som ikke er lateks. Takk for svar.

Det er ikke overmadrassen, men mellommadrassen som avgjør hvor fast eller myk sengen oppleves. Overmadrassen er bare en slags polstring og et mellomlag, om støtten i senga er fast eller myk avgjøres av mellommadrassen. 

AnonymBruker
Skrevet

Edit: Ser nå at du ikke valgte den mykeste - da kan du ta kontakt med butikken og be om å få bytte. 

Ok. Er soft den mykeste de har? Vet du om man får byttet overmadrassen og ? Eller er det kun hovedmadrassen ? Burde ringe Bohus men er ikke alltid like lett med sosial angst. Må manne meg opp å ringe de. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke overmadrassen, men mellommadrassen som avgjør hvor fast eller myk sengen oppleves. Overmadrassen er bare en slags polstring og et mellomlag, om støtten i senga er fast eller myk avgjøres av mellommadrassen. 

ok takk for svar. Da får jeg prøve først å bytte til soft i hovedmadrassen før jeg går å kjøper ny overmadrass. Men så vondt som medium var så har jeg mine tvil om at soft vil være mykt nok. Er tydeligvis ekstremt skjør. Men samtidig liker jeg ikke å synke ned og ha det før mykt. vanskelig balanse.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kun har ligget i den nye sengen kun noen dager så er det alt for tidlig å si om fastheten passer deg. Du må gi det tid, da kroppen trenger tilvenning til ny seng. Ofte kan dette ta flere uker, for noen går det raskere. Bytterett på fasthetsgraden har du også hos Bohus, men du må ha ligget på sengen i 30 dager før du kan benytte deg av denne bytteretten, nettopp fordi kroppen trenger tid til å venne seg på en ny seng. Gi det lengre tid, og ikke begynn med bytting av overmadrasser eller legg flere oppå hverandre nå, det bare forvirrer kroppen din mer.

Anonymkode: fffd9...177

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du kun har ligget i den nye sengen kun noen dager så er det alt for tidlig å si om fastheten passer deg. Du må gi det tid, da kroppen trenger tilvenning til ny seng. Ofte kan dette ta flere uker, for noen går det raskere. Bytterett på fasthetsgraden har du også hos Bohus, men du må ha ligget på sengen i 30 dager før du kan benytte deg av denne bytteretten, nettopp fordi kroppen trenger tid til å venne seg på en ny seng. Gi det lengre tid, og ikke begynn med bytting av overmadrasser eller legg flere oppå hverandre nå, det bare forvirrer kroppen din mer.

Anonymkode: fffd9...177

jeg har så sterke smerter , at jeg klarer ikke engang å ligge i sengen. Jeg har piriformis syndrom med trykk på isijas nerven i tillegg, som ikke gjør saken bedre. Jeg ville virkelig gi det lengre tid, og tenkte at "bare litt til" så blir det bedre. Men det ble så gale at jeg ble redd for å pådra meg selv ytterligere skader:/ Ok så man får ikke bytte før 30 dager asså... takk for svar:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg har så sterke smerter , at jeg klarer ikke engang å ligge i sengen. Jeg har piriformis syndrom med trykk på isijas nerven i tillegg, som ikke gjør saken bedre. Jeg ville virkelig gi det lengre tid, og tenkte at "bare litt til" så blir det bedre. Men det ble så gale at jeg ble redd for å pådra meg selv ytterligere skader:/ Ok så man får ikke bytte før 30 dager asså... takk for svar:)

Når du har så spesielle behov, burde du få profesjonell hjelp til valg av seng. Uansett hvilken seng du kjøper, er det stor risiko for at du ikke tåler den. Kanskje tempur hadde vært noe for deg?

Anonymkode: 76310...e7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan du ikke kontakte butikken å få annen fasthet på madrassen?

vi kjøpte nylig Jensen-seng og fikk beskjed om at vi hadde 90 eller 100 dagers? Garanti på å kunne bytte madrass gratis 🤗 Prøv å undersøk det. Kjøpt på skeidar

Anonymkode: 4cdd9...0ec

Eg prøvde og returnere en deg eg kjøpte på skeida. Fekk da beskjed om det bare gjalt hvis du ikke hadde pakket den ut

Skrevet

Det stemmer ikke at overmadrassen ikke betyr noe for fastheten. De betyr enormt mye, er dette som avgjør om du får støtten akkurat i de små stedene du trenger det, eller ikke. 

Har selv byttet fra altfor myk, til altfor fast (da følte jeg meg mørbanket når jeg lå på siden), til en mellomvariant, som passer perfekt for både rygg og sideleie.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...