Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er veldig sliten etter langvaktshelg, i dag frister det bare og gå en tur, dusje og ikke gjøre noe mere. Men burde gjøre ting i huset, vaske støv osv, men orker ikke.. Får så dårlig samvittighet…. Hjelp.. 

flere som har det sånn? 

(bot alene) 

Anonymkode: 6d2ac...553

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg er veldig sliten etter langvaktshelg, i dag frister det bare og gå en tur, dusje og ikke gjøre noe mere. Men burde gjøre ting i huset, vaske støv osv, men orker ikke.. Får så dårlig samvittighet…. Hjelp.. 

flere som har det sånn? 

(bot alene) 

Anonymkode: 6d2ac...553

bor*

AnonymBruker
Skrevet

Når man er veldig sliten er det best å prioritere hvile for å hente seg inn igjen. Både fysisk og psykisk.

Jeg planlegger alltid tid til hvile etter belastning, det lærte jeg på den harde måten. 

Anonymkode: 08ffe...8e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor får du dårlig samvittighet hvis du bor alene og valgene dine kun påvirker deg selv?Man må jo strengt tatt ikke leve opp til forventninger som bare finnes inne i eget hode, det er helt frivillig. 

Hvis det er best for deg å hvile, så er det jo det som er smart og rett.

Hvorfor er det "bedre" eller mer høyverdig å gjøre husarbeid enn å gå tur? Hvem har bestemt det?

Kanskje det er lurt å tenke gjennom hva du egentlig trenger og hva som bare er verdier du har med deg uten å ha tenkt over om de faktisk er nyttige for deg.

Anonymkode: 08ffe...8e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støvtørkingen kan tas i morgen. Det som er viktig er at det ikke er grisete og at du har klær og mat, støv er uviktig. Du bor alene. Slapp av. Ta deg den turen du ønsker også tar du den dusjen. 

Det går så fint atte. Ta litt her og litt der etterpå. Ikke noe haster eller brenner under beina på deg, gjør det vel? Så lenge du har gode rutiner ellers, vil ikke i dag gjøre utslaget. Husk at det er lettere å hold det rent og ryddig enn å gjøre rent og ryddig. Altså, det er hverdagsrutinene som er avgjørende, ikke hva du gjør en enkelt dag. 

Ha en fin tur :)

Anonymkode: 944e2...fc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør veldig lite etter langvaktshelg. Slenger som regel på sofaen og surfer meningsløshet på internett. Har barn og mann, og ingen dårlig samvittighet.

Anonymkode: 6e349...023

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...