AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:11 #41 Skrevet mandag kl. 15:11 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har aldri skjønt greia med dobbeltnavn når man uansett aldri skal bruke begge navnene. Kanskje mannen din har endret mening etter å ha fått to barn med dobbeltnavn hvor dere uansett ikke bruker begge navnene? Og at han nå synes det er like greit å bare gi det et navn som dere faktisk bruker? Anonymkode: 8a9df...230 Nei du må lese det jeg skriver. Vi bruker begge navnene. Han ville ha dobbeltnavn på alle barna helt til vi fant ut vi skulle få 2 på en gang. Han mener at om vi hadde fått disse to som kommer i mai, på forskjellige tidspunkt hadde han villet hatt det, men mener nå det ikke går siden det blir tvillinger. Anonymkode: ea9a5...d7b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:16 #42 Skrevet mandag kl. 15:16 fru Alving skrev (18 timer siden): De navnene er litt sånn lavstatus navn. Det er faktisk forskjell på å kalle sønnen sin Hans Kristian og å kalle ham Liam Evander, det sier mye om dere som foreldre hva dere velger å kalle barna deres. Jo mer "jålete" navn jo mindre tåler det dessuten et ekstra navn. jeg har to barn det ene har dobbeltnavn, det andre ikke Hvordan ville du følt deg om jeg snakket stygt om dine barns navn? Jeg lurer da ikke på om dere syns navnene er stygge. Les innlegget en gang til du.. og barna mine har det helt fint! Anonymkode: ea9a5...d7b 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:17 #43 Skrevet mandag kl. 15:17 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det var ikke det jeg lurte på.. Anonymkode: ea9a5...d7b Det var jo grunn akkurat det du lurte på. Anonymkode: 9f37e...fe6 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:18 #44 Skrevet mandag kl. 15:18 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan ville du følt deg om jeg snakket stygt om dine barns navn? Jeg lurer da ikke på om dere syns navnene er stygge. Les innlegget en gang til du.. og barna mine har det helt fint! Anonymkode: ea9a5...d7b Når du legger ut navnene her og ber om tilbakemelding så må du regne med det. Anonymkode: 9f37e...fe6 4 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:22 #45 Skrevet mandag kl. 15:22 Mymlen skrev (18 timer siden): Mange ufine kommentarer her inne som ikke har med temaet å gjøre. Jeg ville gitt tvillingene dobbeltnavn, for at alle barna skal stilles likt på den fronten. Er ganske kjipt for tvillinger å hele tiden bli stemplet sammen som to, som om de ikke også er egne individer. Fine navn alle sammen, ingen av navnene du har ramset opp skjemmer barna. Da hadde de ikke blitt godkjent. Navnetrender endrer seg hele tiden, og Liam er blant annet på topp. Kjør på med dobbeltnavn til tvillingene om det føles riktig for deg. Ble så glad når jeg så dette svaret. Dette er et av de få svarene som er relevant og faktisk svarer på hva en tenker om dobbeltnavn i forhold til barn med dobbeltnavn fra før. men ja er enig i at det blir merkelig å gi et navn til siste barna og to til de første. Og dette med at tvillinger ofte blir slått sammen som to, syns jeg du har et poeng med at de blir mer egne personer med dobbeltnavn, som skiller dem mer. Tvillingene er eneggede og blir kanskje sett enda mer på som samme person. Takk🙏🏼 Anonymkode: ea9a5...d7b 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:23 #46 Skrevet mandag kl. 15:23 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var jo grunn akkurat det du lurte på. Anonymkode: 9f37e...fe6 Nei.. hvis du leser igjen, så lurer jeg på hva dere tenker om dobbeltnavn til de kommende babyene. Hvis du leser en gang til så forhåpentligvis leser du riktig.. Anonymkode: ea9a5...d7b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:24 #47 Skrevet mandag kl. 15:24 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når du legger ut navnene her og ber om tilbakemelding så må du regne med det. Anonymkode: 9f37e...fe6 Ba aldri om tilbakemelding på navn. Men ba om deres mening på dobbeltnavn til de kommende babyene.. Anonymkode: ea9a5...d7b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:27 #48 Skrevet mandag kl. 15:27 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kan skjønne dere begge. Fint å gi alle barna samme navn / lengde, men skjønner også at det kan bli meget med tvillingene. Til syvende og sist bare dere sammen som må finne ut av dette. Dere få trekke lodd. Ellers får du grine deg til det etter fødsel, når han ser hva du har gått igjennom 😂 Anonymkode: 19940...e9a Haha ja vi får nå se😂 skal isåfall overbevise han om at de passer dobbeltnavnene når vi vet hvordan de ser ut😅 Anonymkode: ea9a5...d7b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:29 #49 Skrevet mandag kl. 15:29 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Alle som kjenner dere vil kjenne igjen navnene til de to barna dere allerede har. Det er såpass uvanlige kombinasjoner og spesiell "kategori" med navn. Derfor tror jeg heller ikke helt på dette. Anonymkode: c6f08...a2c Det er nå lettere å gjette seg til navnene på kjendiser sine barn så skjønner ikke problemet. Er bare å kombinere barnets navn med kjendis sitt etternavn det.. Anonymkode: ea9a5...d7b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:29 #50 Skrevet mandag kl. 15:29 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ba aldri om tilbakemelding på navn. Men ba om deres mening på dobbeltnavn til de kommende babyene.. Anonymkode: ea9a5...d7b Nei, det gjorde du ikke. Men nå er du på et diskusjonsforum, og du har valgt å legge ut navnene til de andre barna dine samt navneforslagene dine. Du får tilbakemeldinger på det du legger ut. Og realiteten er at alle disse navnene får svært mange til å vri seg skikkelig i stolen, og da er det vanskelig å ikke si ifra om dette, særlig med tanke på navnevalgene til de fremtidige barna dine. Anonymkode: ff7dd...5c2 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:31 #51 Skrevet mandag kl. 15:31 Jeg skjønner ikke hvorfor dere valgte dobbelt navn uansett det er jo få tallet som gidder og bruke det Jeg har hatt dobbelt navn selv og har fjernet det siden det aldri ble brukt Anonymkode: f3a52...349 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:32 #52 Skrevet mandag kl. 15:32 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det spiller jo ingen rolle hva andre syns, om det passer best med ett eller to navn. Det er mannen din du må bli enig med, og det fungerer fryktelig dårlig å bare overkjøre partneren sin. At han har sagt en gang for mange år siden at han vil ha dobbeltnavn på barna, gjør ikke at han ikke kan ombestemme seg når omstendinghetene endres. Når det er sagt syns jeg mannen din har rett. Spesielt når det gjelder slike sukkersøte babynavn som allerede er alt for mye. Anonymkode: d6d7f...c30 Jeg overkjører ham ikke noe sted? Hvor har du det fra? Og husk at det er mannen min som har vært med å bestemme barnas navn, så det at det er «sukkersøtt» har ingenting med problemet mannen min fikk til dobbeltnavn på tvillingene. Det handler mer om at det er tvillinger og da ble dobbeltnavn feil.. Anonymkode: ea9a5...d7b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:35 #53 Skrevet mandag kl. 15:35 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det gjorde du ikke. Men nå er du på et diskusjonsforum, og du har valgt å legge ut navnene til de andre barna dine samt navneforslagene dine. Du får tilbakemeldinger på det du legger ut. Og realiteten er at alle disse navnene får svært mange til å vri seg skikkelig i stolen, og da er det vanskelig å ikke si ifra om dette, særlig med tanke på navnevalgene til de fremtidige barna dine. Anonymkode: ff7dd...5c2 Dere skal nå uansett drite å dra i navnene? Om dere så holder på å rive av dere håret finnes det respekt, så uansett om det er et diskusjonsforum, går det an å være greie. Det er virkelig ikke vanskelig å la være å skrive slikt. Anonymkode: ea9a5...d7b 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:35 #54 Skrevet mandag kl. 15:35 Dette må være tull? 🤣 Anonymkode: c31e4...70c 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:36 #55 Skrevet mandag kl. 15:36 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor dere valgte dobbelt navn uansett det er jo få tallet som gidder og bruke det Jeg har hatt dobbelt navn selv og har fjernet det siden det aldri ble brukt Anonymkode: f3a52...349 Vi syns det er fint. Og vi bruker det også. Blant oss, familie, venninner og kompiser og på skole Anonymkode: ea9a5...d7b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:37 #56 Skrevet mandag kl. 15:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette må være tull? 🤣 Anonymkode: c31e4...70c Åja. Du tenker det. Anonymkode: ea9a5...d7b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:38 #57 Skrevet mandag kl. 15:38 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi syns det er fint. Og vi bruker det også. Blant oss, familie, venninner og kompiser og på skole Anonymkode: ea9a5...d7b Han har nå skjønt at det ble litt tungvint med alle navnene. Og nå som det blir to som ofte omtales samtidig, blir det ekstra tungvint. Hør på mannen din. Anonymkode: f99c8...f60 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:19 #58 Skrevet mandag kl. 17:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere skal nå uansett drite å dra i navnene? Om dere så holder på å rive av dere håret finnes det respekt, så uansett om det er et diskusjonsforum, går det an å være greie. Det er virkelig ikke vanskelig å la være å skrive slikt. Anonymkode: ea9a5...d7b Det er ingen grunn til å bli ufin. Som sagt må du nesten regne med noen kommentarer på navnevalgene dine, særlig når de er såpass for spesielt interesserte. Vi sier ikke dette for å være slemme, men for å faktisk hjelpe. Det er en måte å være grei på. Anonymkode: ff7dd...5c2 4 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:23 #59 Skrevet mandag kl. 17:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ba aldri om tilbakemelding på navn. Men ba om deres mening på dobbeltnavn til de kommende babyene.. Anonymkode: ea9a5...d7b På kvinneguiden er folk helt allergiske mot dobbeltnavn, av en eller annen grunn. Samtlige tråder om dobbeltnavn blir besvart innen kort tid med "står best alene", "hvorfor dobbeltnavn" osv. Anonymkode: 8c01a...f40 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:30 #60 Skrevet mandag kl. 18:30 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ble så glad når jeg så dette svaret. Dette er et av de få svarene som er relevant og faktisk svarer på hva en tenker om dobbeltnavn i forhold til barn med dobbeltnavn fra før Du får jo mange svar om nettopp det? De fleste er bare enige med mannen din Anonymkode: dc164...ad5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå