AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:07 #21 Skrevet søndag kl. 19:07 Synes det hadde passet bra med enkeltnavn på tvillingene, blir for meg litt tilgjort at alle må ha likt. Synes alle navnene var fine og står seg finest alene😊 og blir tungt å ramse opp 4 navn hver gang du snakker til tvillingene. Anonymkode: 9c656...749 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:07 #22 Skrevet søndag kl. 19:07 Sorry, men det er så whitetrash med slike navn og det er helt sykt at folk som i det hele tatt vurderer slike navn ikke ser det? Det er ingen mennesker med høy sosial status som har slike navn. Jeg tenker man er allerede doomed fra fødselen av hvis man får et slikt navn. Anonymkode: db3e0...df3 14 3
Lorieen Skrevet søndag kl. 19:08 #23 Skrevet søndag kl. 19:08 Tenker dere ikke på at ungene deres skal bli voksne og ha en jobb? 10 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:12 #24 Skrevet søndag kl. 19:12 Vi har to tvillinger, Gurke Meie og Kari Ander, alltid fått mye skryt for disse navnene ❤️ Anonymkode: b488c...27f 11 2 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:16 #25 Skrevet søndag kl. 19:16 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har to tvillinger, Gurke Meie og Kari Ander, alltid fått mye skryt for disse navnene ❤️ Anonymkode: b488c...27f Kori Ander mener du? Det seriøst morsomste jeg har lest idag.🙂 Anonymkode: ea9a5...d7b 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:24 #26 Skrevet søndag kl. 19:24 Hjelpes. Helt enig med mannen din, dobbeltnavn er virkelig ikke å foretrekke for noen som helst. Men nå syns jeg både navnene du allerede har brukt og forslagene er helt katastrofe (vondt i sjelen), så jeg har nok ganske ulik smak enn deg. Anonymkode: ff7dd...5c2 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:29 #27 Skrevet søndag kl. 19:29 Men hva er poenget med dobbeltnavn om ikke begge navnene skal brukes i det daglige egentlig? Jeg hadde dobbeltnavn, og helt siden jeg ble voksen og måtte signere her og der, har det ikke vært annet enn en ulempe(var aldri nok plass i signaturfeltet), og endte til slutt opp med å fjerne det andre navnet. Har selv valgt dobbeltnavn til min, men da brukes jo faktisk begge navnene i dagligtale også. Ville ikke gitt to navn om kun det ene skulle brukes. For hva er vitsen? Anonymkode: 64c1d...65e 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:34 #28 Skrevet søndag kl. 19:34 Jeg har dobbeltnavn selv og gir mine barn ett navn. Jeg tenker at selv om dere har dobbeltnavn på de to første må dere ikke nødvendigvis ha det på tvillingene også jeg synes også de like godt kunne hatt enkeltnavn. Men det er det samme hva vi synes, dette er noe dere to må bli enige om Anonymkode: 89bbc...62c 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:34 #29 Skrevet søndag kl. 19:34 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hva er poenget med dobbeltnavn om ikke begge navnene skal brukes i det daglige egentlig? Jeg hadde dobbeltnavn, og helt siden jeg ble voksen og måtte signere her og der, har det ikke vært annet enn en ulempe(var aldri nok plass i signaturfeltet), og endte til slutt opp med å fjerne det andre navnet. Har selv valgt dobbeltnavn til min, men da brukes jo faktisk begge navnene i dagligtale også. Ville ikke gitt to navn om kun det ene skulle brukes. For hva er vitsen? Anonymkode: 64c1d...65e Det blir brukt dobbelt hver for seg, men gjerne ved oppramsing av de er det lettere med bare fornavn. De er godt vandt til å bli kalt begge navnene. Anonymkode: ea9a5...d7b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:36 #30 Skrevet søndag kl. 19:36 Jeg har aldri skjønt greia med dobbeltnavn når man uansett aldri skal bruke begge navnene. Kanskje mannen din har endret mening etter å ha fått to barn med dobbeltnavn hvor dere uansett ikke bruker begge navnene? Og at han nå synes det er like greit å bare gi det et navn som dere faktisk bruker? Anonymkode: 8a9df...230 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:44 #31 Skrevet søndag kl. 19:44 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Folk som ender opp med Lian Evander, burde miste retten til å navngi noe annet enn katta. Guro og Mari. Gratulerer. Anonymkode: 8c505...dd8 Kg altså…En gjeng med 60 år gamle kjerringer som ruller seg i grava om noen våger å kalle ungene sine noe annet enn kjerringnavn som Mari og Guro(grøss, for et grusomt navn). Navna til ts er virkelig ikke min stil heller, men det var ikke det hun lurte på. Jeg håper virkelig dette ikke er barna dine sine ekte navn, ts. Ikke fordi de er stygge, men fordi det er veldig lett å kjenne dere igjen. Jeg synes også at det er spesielt å gi de to første barna dobbelnavn, men ikke de to siste. Anonymkode: 70ff8...fde 2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:47 #32 Skrevet søndag kl. 19:47 Enig med TS at det er mest naturlig med to navn hvis søsken har det. Jeg var alltid misunnelig på søsken med to navn 😅 Men hva navnene skal være må de jo bli enige om. Håper det ikke er navnene som er lagt ut her, siden det vil være 100% identifiserende. Anonymkode: 8c01a...f40 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:52 #33 Skrevet søndag kl. 19:52 Kjenner flere søskenflokker hvor ikke alle barna har like mange navn. Ser ikke noe i veien med at noen har dobbeltnavn og andre har ett navn, det blir fort litt krampeaktig når det MÅ være likt. Litt som når alle i søskenflokken må ha navn som begynner på samme forbokstav Anonymkode: dc164...ad5 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:10 #34 Skrevet søndag kl. 20:10 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kg altså…En gjeng med 60 år gamle kjerringer som ruller seg i grava om noen våger å kalle ungene sine noe annet enn kjerringnavn som Mari og Guro(grøss, for et grusomt navn). Navna til ts er virkelig ikke min stil heller, men det var ikke det hun lurte på. Jeg håper virkelig dette ikke er barna dine sine ekte navn, ts. Ikke fordi de er stygge, men fordi det er veldig lett å kjenne dere igjen. Jeg synes også at det er spesielt å gi de to første barna dobbelnavn, men ikke de to siste. Anonymkode: 70ff8...fde Jeg er 27. Hva med deg? Jeg tenker at det kan være omsorg i å si at barna ikke bør få slike navn fordi de kommer til å bli dømt nedenom og hjem fordi navnene er så lavstatus. Når ingen andre tør å si det så får hun i alle fall sannheten her. Anonymkode: db3e0...df3 7 4
fru Alving Skrevet søndag kl. 20:22 #35 Skrevet søndag kl. 20:22 De navnene er litt sånn lavstatus navn. Det er faktisk forskjell på å kalle sønnen sin Hans Kristian og å kalle ham Liam Evander, det sier mye om dere som foreldre hva dere velger å kalle barna deres. Jo mer "jålete" navn jo mindre tåler det dessuten et ekstra navn. jeg har to barn det ene har dobbeltnavn, det andre ikke 9 3
Mymlen Skrevet søndag kl. 20:49 #36 Skrevet søndag kl. 20:49 Mange ufine kommentarer her inne som ikke har med temaet å gjøre. Jeg ville gitt tvillingene dobbeltnavn, for at alle barna skal stilles likt på den fronten. Er ganske kjipt for tvillinger å hele tiden bli stemplet sammen som to, som om de ikke også er egne individer. Fine navn alle sammen, ingen av navnene du har ramset opp skjemmer barna. Da hadde de ikke blitt godkjent. Navnetrender endrer seg hele tiden, og Liam er blant annet på topp. Kjør på med dobbeltnavn til tvillingene om det føles riktig for deg. 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:56 #37 Skrevet søndag kl. 20:56 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg er 27. Hva med deg? Jeg tenker at det kan være omsorg i å si at barna ikke bør få slike navn fordi de kommer til å bli dømt nedenom og hjem fordi navnene er så lavstatus. Når ingen andre tør å si det så får hun i alle fall sannheten her. Anonymkode: db3e0...df3 Sier mer om deg enn om dem som gir barna sine slike navn. Kanskje du skal slutte å dømme folk etter hva de heter. Så kan du du unger selv som du kan kalle akkurat hva du vil Liam, Ella, Hedda og Elvira er ekstremt vanlige navn «alle» unger heter i dag. Er absolutt ingenting rart med de navnene. De er veldig generiske. Anonymkode: 70ff8...fde 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:16 #38 Skrevet søndag kl. 21:16 Kan skjønne dere begge. Fint å gi alle barna samme navn / lengde, men skjønner også at det kan bli meget med tvillingene. Til syvende og sist bare dere sammen som må finne ut av dette. Dere få trekke lodd. Ellers får du grine deg til det etter fødsel, når han ser hva du har gått igjennom 😂 Anonymkode: 19940...e9a 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:07 #39 Skrevet søndag kl. 22:07 AnonymBruker skrev (3 timer siden): fornavnet.. herregud. har ikke delt noe etternavn. Er det bedre med influensaer da som deler navn på nettet og har sitt eget etternavn synlig. Greit å gjette seg til ungens fulle navn da? At jeg tuller? Hvis du sier så.. Anonymkode: ea9a5...d7b Alle som kjenner dere vil kjenne igjen navnene til de to barna dere allerede har. Det er såpass uvanlige kombinasjoner og spesiell "kategori" med navn. Derfor tror jeg heller ikke helt på dette. Anonymkode: c6f08...a2c 9 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:23 #40 Skrevet mandag kl. 11:23 Det spiller jo ingen rolle hva andre syns, om det passer best med ett eller to navn. Det er mannen din du må bli enig med, og det fungerer fryktelig dårlig å bare overkjøre partneren sin. At han har sagt en gang for mange år siden at han vil ha dobbeltnavn på barna, gjør ikke at han ikke kan ombestemme seg når omstendinghetene endres. Når det er sagt syns jeg mannen din har rett. Spesielt når det gjelder slike sukkersøte babynavn som allerede er alt for mye. Anonymkode: d6d7f...c30 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå