Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og mannen skal ha tvillinger til mai. (Jenter). Vi har en gutt og en jente fra før og vi har dobbeltnavn på begge. Vi har alltid vært enig om dobbeltnavn på alle barna men nå mener han det er noe annet siden det er tvillinger. Jeg mener det er det samme som om vi skulle fått disse siste på ulike tidspunkt.. hvordan overtale? Blir feil med dobbeltnavn på to første og ikke på siste. Gutten vår heter Liam Evander og jenta vår heter Ella Othilie.
jeg har egentlig selv bestemt navn til begge jentene og han liker navnene men han mener vi plutselig ikke skal ha to navn på de. Har tenkt på Hedda Elvira og Lykke Emilie. De sitter fast i hodet mitt og jeg vil så gjerne kalle dem det. Hva tenker dere om dette? Er jeg helt dust og tullete?

Anonymkode: ea9a5...d7b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker dere begge navnene hele tiden på de to første? 
Jeg er enig med mannen din, egentlig, det er mange navn å ramse opp. Ser ikke problemet med ett navn på tvillingene. Elvira og Lykke, for eksempel. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes slike navn er helt grusomme. Samme med de dere har. 

Anonymkode: 85287...500

Så konstruktivt svar, virkelig gjennomtenkt...

TS skjønner deg godt, men begge deler funker fint.

• Liker 2
Skrevet
Kålrota skrev (9 minutter siden):

Bruker dere begge navnene hele tiden på de to første? 
Jeg er enig med mannen din, egentlig, det er mange navn å ramse opp. Ser ikke problemet med ett navn på tvillingene. Elvira og Lykke, for eksempel. 

Ja, altså vi bruker ikke alltid begge navn så det blir bare 4 navn å ramse opp når vi skal rope på alle, men var noe vi var enig om helt fra vi var gravid med første. Så ville bare holde «tradisjonen» vi lagde med dobbeltnavn. Han hadde gått med på doble navn om det var 4 som var født alle ulike tidspunkt så det er det jeg mener om det er forskjell? For det har vel ikke noe å si at jentene blir født samtidig?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes slike navn er helt grusomme. Samme med de dere har. 

Anonymkode: 85287...500

Det var ikke det jeg lurte på..

• Nyttig 2
Skrevet

Folk som ender opp med Lian Evander, burde miste retten til å navngi noe annet enn katta.

Guro og Mari. Gratulerer. 

Anonymkode: 8c505...dd8

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk som ender opp med Lian Evander, burde miste retten til å navngi noe annet enn katta.

Ærlig talt? 
Smak er ulik, hvorfor fordømme? Vanlig høflighet er det greit å ha med seg. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tenker dette kommer an på om alle dobbeltnavnene blir brukt i det daglige. For det må jo bli helt tullete å skal si alle navnene hele tiden. 

Min sønn har to navn, men vi sier aldri begge selv om de klinger godt sammen. 

Korte og lettvinte navn er best på tvillinger fordi de blir jo som regel omtalt på samme tid. 

Så jeg er mest enig i det mannen din mener, men hvis du går med på at kun det første navnet blir brukt så er det jo fint at de får dobbelt de også. Men de MÅ ikke bare fordi storesøsknene har.

Anonymkode: a504f...fb0

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Guro er ikke noe fint navn😂 

Anonymkode: 51708...2af

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Hareena skrev (8 minutter siden):

Dette må være tull.

Ingen legger ut sine barns navn her. 

fornavnet.. herregud. har ikke delt noe etternavn. Er det bedre med influensaer da som deler navn på nettet og har sitt eget etternavn synlig. Greit å gjette seg til ungens fulle navn da? At jeg tuller? Hvis du sier så..

Skrevet

Liam Evander og Ella Othile er for mye ts, det blir  rett og slett for sukkersøtt.

Jeg er enig med mannen din gi nå disse tvillingene ett navn hver og finn noen enkle og vanlige navn. Guro og Mari for eksempel, godt forslag.

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg har 4, alle har to navn, hadde vært helt uaktuelt å ikke ha dobbelt på de siste. (Også om de var tvillinger.)

Anonymkode: 81195...875

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker dette kommer an på om alle dobbeltnavnene blir brukt i det daglige. For det må jo bli helt tullete å skal si alle navnene hele tiden. 

Min sønn har to navn, men vi sier aldri begge selv om de klinger godt sammen. 

Korte og lettvinte navn er best på tvillinger fordi de blir jo som regel omtalt på samme tid. 

Så jeg er mest enig i det mannen din mener, men hvis du går med på at kun det første navnet blir brukt så er det jo fint at de får dobbelt de også. Men de MÅ ikke bare fordi storesøsknene har.

Anonymkode: a504f...fb0

Nei vi bruker bare begge navnene hvis de ikke hører etter, hehe. Men det er koselig at alle får doble navn da dette har vært snakk om fra vi var gravid med første som nå er 8 år siden.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Guro er ikke noe fint navn😂 

Anonymkode: 51708...2af

Var akkurat det jeg også tenkte..

• Liker 1
Skrevet

Enig med mannen

Blir for mye med den typen navn iallefall. Tipper barna i tilegg har begges etternavn 🫣

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
fru Alving skrev (4 minutter siden):

Liam Evander og Ella Othile er for mye ts, det blir  rett og slett for sukkersøtt.

Jeg er enig med mannen din gi nå disse tvillingene ett navn hver og finn noen enkle og vanlige navn. Guro og Mari for eksempel, godt forslag.

Her spurte jeg ikke om forslag til navn. Det klarer vi helt fint. Her er spørsmålet doble navn. Og Guro var ditt gode forslag? Uffda. Du trenger ikke hjelpe oss med navn, vi er enig der altså.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har 4, alle har to navn, hadde vært helt uaktuelt å ikke ha dobbelt på de siste. (Også om de var tvillinger.)

Anonymkode: 81195...875

Er akkurat det jeg også tenker.. blir bare feil og føler jeg kategoriserer dem.

• Liker 2
Skrevet
monican94 skrev (2 minutter siden):

Enig med mannen

Blir for mye med den typen navn iallefall. Tipper barna i tilegg har begges etternavn 🫣

Jeg har samme etternavn som mannen, så nei barna har et etternavn..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...