Gå til innhold

Anstrengt forhold til foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er et par hvor vi begge har anstrengt forhold til våre foreldre pga forskjellsbehandling opp gjennom, noe som også har godt over til neste ledd så barnebarna opplever det også, besteforeldrene har lite/ingen selvinnsikt å lurer på hva som er galt da de hører/ser ingenting til oss

Flere som har det slik ???

Anonymkode: 6996b...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er et par hvor vi begge har anstrengt forhold til våre foreldre pga forskjellsbehandling opp gjennom, noe som også har godt over til neste ledd så barnebarna opplever det også, besteforeldrene har lite/ingen selvinnsikt å lurer på hva som er galt da de hører/ser ingenting til oss

Ja, vi har det slik og. Måtte bare kutte begge sider ut(men og pga mye galskap og stygghet).  For å skjerme barna , de var ikke noe god og forskjellbehandling i veldig stor grad mot barna på en side  og ikke en dritt til våre. Men de fikk jo høre det. Men hjelp skulle de ha. Mens de andre fikk alt i hendene,pass,hjelp, være med på ting,ferier osv . Men det verste var vel styggheten og alt det vonde. Noen ganger må du tenke på om noen er verdt å ha i livet ditt. Når det er mer sorg og fortvilelse enn annet er det kanskje på tide å ta ett valg!

Anonymkode: a4253...196

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, terapeuter over hele landet (og verden) tjener gode penger på Millenials og GenZ’s som er misfornøyde med foreldrene sine. 

Det har blitt ganske vanlig å bryte kontakten med familien sin.

Anonymkode: fccfd...16e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja, terapeuter over hele landet (og verden) tjener gode penger på Millenials og GenZ’s som er misfornøyde med foreldrene sine. 

Hvorfor ikke bryte kontakten med familier som over år har latt barnet vite at det er en byrde og at mor og far har ofret ALT og bare tjent andre *dramatisk gest*? Merkelig at de ikke er glad for å endelig være fri egentlig.

Anonymkode: a0679...d40

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det har alltid vært vanlig, men i 2026 så må man gjøre mye mer aktive grep for å bryte grunnet mobiler,?sosiale mediar og generelt tilgangen man har. Er ikke tilstrekkelig å flytte 16 timer unna og aldri besøke lengre. Så nå må man verbalisere bruddet i langt større grad, men noe nytt er det så absolutt ikke.

• Nyttig 3
Skrevet

Hva vil dere oppnå? Hvor skjer denne påståtte forskjellsbehandlingen? Og er det tilfeldig at dere er utsatt for det samme? 

Forskjellsbehandling er normalt. Mitt søsken har mange fordeler fra foreldrene våre. Det er helt greit, jeg skjønner jo hvorfor det blir sånn. 

Mine barn blir forskjellsbehandlet, pga stor forskjell i alder. Det må de bare akseptere. 

Venner blir forskjellsbehandlet hele tiden. De jeg liker best, blir ringt til og invitert først. De som alltid er snille med meg, er mine favoritter. 

Se på dere selv, slipp bitterheten og la det fare!

Anonymkode: a061e...b94

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hva vil dere oppnå? Hvor skjer denne påståtte forskjellsbehandlingen? Og er det tilfeldig at dere er utsatt for det samme? 

Forskjellsbehandling er normalt. Mitt søsken har mange fordeler fra foreldrene våre. Det er helt greit, jeg skjønner jo hvorfor det blir sånn. 

Mine barn blir forskjellsbehandlet, pga stor forskjell i alder. Det må de bare akseptere. 

Venner blir forskjellsbehandlet hele tiden. De jeg liker best, blir ringt til og invitert først. De som alltid er snille med meg, er mine favoritter. 

Se på dere selv, slipp bitterheten og la det fare!

Anonymkode: a061e...b94

Tilfeldig at det er slik ja, men synes du det er ok at ditt søsken skal få låne 1 mill uten å ha plan å betale tilbake og samtidig splitte familien med å gjøre dette og foreldre synes vi bør bare glemme det eller at søsken blir favorisert pga de har en jobb som sier de har muligheten til å hjelpe mer til og at dette går ut over neste generasjon også ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2026 den 18.11):

Men kan dere ikke la dem se barnebarna da? Det er vel ingen grunn til å holde dem unna? For da overfører dere jo egne dårlige opplevelser/erfaringer over på egne barn, og det er ikke rettferdig. Er det vel?

Anonymkode: 5ab22...0e1

Skrevet

Alle de jeg vet om som har brutt relasjonen med sine foreldre er ikke helt gode i hodet.. 

Ganske spesielle folk for å si det forsiktig. Enormt selvopptatte og enormt dårlig selvinnsikt. 

Godt mulig de ble slik pga gener og oppveksten sin. 

Anonymkode: 0d346...6d6

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kan dere ikke la dem se barnebarna da? Det er vel ingen grunn til å holde dem unna? For da overfører dere jo egne dårlige opplevelser/erfaringer over på egne barn, og det er ikke rettferdig. Er det vel?

Anonymkode: 5ab22...0e1

Barnebarna vil ikke der selv heller, de har opplevd og sett det selv oppigjennom barndommen, de er nå ungdommer og har sett hvordan urettferdigheten har preget oss

Skrevet

Hvis dere er et par som har til sammen fire foreldre dere mener er ubrukelige, bør dere gå i dere selv. 

Anonymkode: ad288...264

AnonymBruker
Skrevet

Typisk Kjærring-forumet å heller klage over tråd-starter. 

I stedet for å faktisk komme med gode råd eller støtte...     

Anonymkode: 60cec...375

AnonymBruker
Skrevet

Har kuttet en forelder pga null selvinnsikt. Har ikke dårlig samvittighet pga det. Forelderen har full mulighet til å gjøre endringer, gå til psykolog eller vedkjenne at oppførselen har vært (og er) giftig. Livet er kort og når man potensielt allerede har brukt over halve livet å ensidig pleie et forhold som bare medførte uro,angst og dårlige følelser da er det på tide å gi slipp. Barn har heller ikke noe godt av å omgås giftige mennesker. Selvfølgelig!

Anonymkode: 663e7...671

AnonymBruker
Skrevet

Søsknene min og jeg ble forskjellsbehandlet, men det betyr ikke at det var urettferdig. Vi var svært ulike personligheter, og da måtte foreldrene mine tilpasse oppdragelsen deretter. Dette resulterte i at jeg ble mer pappajente enn de andre i flokken, og de ble mer knyttet til mamma. I voksenlivet er jeg nå mest knyttet til mamma, fordi det er hun jeg har mest kontakt med. Men der mine søsken har et mer distansert forhold til pappa, så har jeg mer kontakt med hen enn dem.

De har ikke brutt kontakten, men har ikke like mye kontakt som jeg. Det er ingen dramatikk i dette, og hvis noen av dem hadde ytret ønske om å bryte kontakten med en av foreldrene mine, så hadde jeg nok lekset opp for dem, fordi vi hadde en helt ålreit barndom. Streng, men ålreit. 

Anonymkode: 0f614...173

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...