Gå til innhold

Familierelasjoner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som er vokst opp med en forelder som er medlem av en losje? (Frimurerorden, Odd follow,  Druidordenen)Spesifikk  for kvinner.

vil gjerne møtes og bli bedre kjent hvordan deres oppvekst har vært på mange områder 

Jeg er i Gen z😊

Anonymkode: d9d49...617

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen her som er vokst opp med en forelder som er medlem av en losje? (Frimurerorden, Odd follow,  Druidordenen)Spesifikk  for kvinner.

vil gjerne møtes og bli bedre kjent hvordan deres oppvekst har vært på mange områder 

Jeg er i Gen z😊

Kjenner godt til to av logene du nevner.

Gubbene møtes til middag, kaffe og kaker, gir hverandre teite titler og arbeidsoppgaver, leser superhemmelige tekster, lytter til superhemmelig musikk og synger kanskje en superhemmelig liten trall. 

All mystikken og hemmelighetskremmeriet gjør de myteomspunnet. Men det er mest av alt gubbeklubber for menn som vil spise mat og snakke om gubbegreier.

De fleste følger en eller annen variant av Kardemommeloven. 

De sender blomster til enker og donerer litt penger til noen gode formål.

Anonymkode: 36b1c...d9d

AnonymBruker
Skrevet

De er korrupte og dekker over for hverandre. 

Anonymkode: 9db5b...432

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har besteforeldre, onkler og tante og søskenbarn i en av disse losjene. 

Det er ikke som i "gamle dager" hvor det var gutteklubben grei. I dag er de veldig opptatt av veldedighet, deler ut stipender og er opptatt av å bli bedre mennesker. i mitt strøk har den lokale Lionsklubben stått vakt ved trafikkerte veioverganger ved skolestart og skoleslutt.

De stiller og veldig opp for hverandre når noen mister familie eller et medlem dør, og dette skjer hyppig siden det er mye eldre mennesker i disse losjene. Og ja de har nok noen hemmelige ritualer, men det er nok mest staffasje tenker jeg.

Anonymkode: bbcff...bf8

AnonymBruker
Skrevet

Mormor var medlem i Rebekkalosjen (Odd Fellows kvinnelosje) fra hun vqr ung til hun døde. Moren min ble medlem da hun var i førtiårene. De møtes en gang i uka pluss gjør en del sosialt arbeid. Jeg har aldri vurdert å bli medlem. Jeg tror ikke deres losjemedlemskap har påvirket meg på noen måte, men for dem ble det særlig på eldre dager en viktig del av vennskap og sosialt liv.

Anonymkode: e01bb...a98

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke pratet høyt om at foreldre er korrupt.

Anonymkode: 4357c...c2f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håpet og kunne bli kjent med de som har tilknytning i irl men jeg bor i Oslo

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har besteforeldre, onkler og tante og søskenbarn i en av disse losjene. 

Det er ikke som i "gamle dager" hvor det var gutteklubben grei. I dag er de veldig opptatt av veldedighet, deler ut stipender og er opptatt av å bli bedre mennesker. i mitt strøk har den lokale Lionsklubben stått vakt ved trafikkerte veioverganger ved skolestart og skoleslutt.

De stiller og veldig opp for hverandre når noen mister familie eller et medlem dør, og dette skjer hyppig siden det er mye eldre mennesker i disse losjene. Og ja de har nok noen hemmelige ritualer, men det er nok mest staffasje tenker jeg.

Anonymkode: bbcff...bf8

Får du noe info om du hadde spr dem da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...