AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:45 #21 Skrevet tirsdag kl. 07:45 AnonymBruker skrev (På 15.2.2026 den 18.06): «Esss teee eeeen» Anonymkode: 88b8d...569 førøvrig er rett svar DETTE ⬆️ AI Overview St1 uttales primært ved å stave bokstavene og tallet på engelsk eller norsk, altså "Ess-tee-én". Siden det er et finsk selskap og navnet står for "Station 1", er det vanligste å bruke den engelske bokstaveringen (S-T-1), eventuelt med norsk uttale av "1". Detaljer om uttalen: "Ess-tee-én" (mest vanlig: engelsk S-T, norsk 1). Noen kan også si "Ess-tee-one" (fullt engelsk). Navnet stammer fra forkortelsen for Station 1. Det finnes ingen offisiell norsk uttale, så det varierer litt fra person til person hvordan de uttaler "1-tallet", men "Ess-tee-én" er den etablerte standarden . Anonymkode: c9b8f...8dc
Blue Balloon Skrevet tirsdag kl. 08:17 #22 Skrevet tirsdag kl. 08:17 Jeg gidder ikke dette, så jeg kaller det bare sten. Eller stein som det blir på min dialekt. Cirkle-k uttaler jeg bare sirklek.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:53 #23 Skrevet tirsdag kl. 09:53 Jeg sier "Sten"🙃 Sier også "Thænsen" med sånn engelsk th-lyd til THansen, selv om jeg jo forstår at det nok heter "T Hansen". Synes sånn navn er helt dust. Anonymkode: 428be...7f6 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:12 #24 Skrevet tirsdag kl. 10:12 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg sier "Sten"🙃 Sier også "Thænsen" med sånn engelsk th-lyd til THansen, selv om jeg jo forstår at det nok heter "T Hansen". Synes sånn navn er helt dust. Anonymkode: 428be...7f6 👍 Jeg nekter å si T Hansen, for det står virkelig Thansen i et ord. Ville de hett T Hansen kunne de lett ordnet det med en punktum imellom T.hansen Anonymkode: 23b45...8e4 4 1
newman01 Skrevet tirsdag kl. 10:15 #25 Skrevet tirsdag kl. 10:15 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg sier "Sten"🙃 Sier også "Thænsen" med sånn engelsk th-lyd til THansen, selv om jeg jo forstår at det nok heter "T Hansen". Synes sånn navn er helt dust. Anonymkode: 428be...7f6 Torshov Bilrekvisita for nostalgikere. Har aldri tenkt over at folk har forskjellige måter å si Ess-Te-én. Men har hørt mange variasjoner av CK. Det er både "se-kå", OK, Sirkel-K, og Kå-ringen som nevnt på forrige side 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:16 #26 Skrevet tirsdag kl. 10:16 Jeg sier Stasjon 1 Anonymkode: 0335f...96d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:23 #27 Skrevet tirsdag kl. 10:23 newman01 skrev (7 minutter siden): Torshov Bilrekvisita for nostalgikere. ...som ble kjøpt opp av den danske kjeden Thansen, som da byttet navn på butikkene. Anonymkode: 036fe...233
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:47 #28 Skrevet tirsdag kl. 10:47 Samme med CMYK. Se-myk? Smyk? Se em y kå? Anonymkode: 41998...64a 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:48 #29 Skrevet tirsdag kl. 11:48 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gikk inn for å se om none nevnte det håpløse navnet Thansen 😒 Anonymkode: 23b45...8e4 Og hva fant du? Anonymkode: cfcd9...80a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:50 #30 Skrevet tirsdag kl. 16:50 Sier Shell og Statoil enda, det kommer jeg til å gjøre livet ut. Fy faen og mye tull man skal oppleve i sin livstid. Anonymkode: aa281...2c7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:27 #31 Skrevet tirsdag kl. 18:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sier Shell og Statoil enda, det kommer jeg til å gjøre livet ut. Fy faen og mye tull man skal oppleve i sin livstid. Anonymkode: aa281...2c7 Sier du Televerket også? Anonymkode: cfcd9...80a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå