Gå til innhold

Barn som ikke liker barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man? Vår førsteklassing er ikke etter på andre ting, han er skoleflink og høflig og han er vennlig mot de andre barna. Men har ingen interesse av dem. Han liker ikke å leke og han liker ikke å være sammen med dem. 

Har andre lignende erfaring. Hva gjorde dere?

Anonymkode: 2cfd4...b54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør han da? Om han ikke liker å leke?

sitter han bare rett opp og ned hjemme med dere?

Anonymkode: aaff3...2be

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen, jeg syntes andre barn var ufattelig barnslige og kjedelige. Jeg holdt meg mye for meg selv, og tok ikke skade av det.

Anonymkode: 2fda3...67c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. 

Han leser, liker å gå tur, pusler med sine egne ting og liker å snakke med oss og andre voksne. Han maler og tegner og jeg tror nok også han synes de andre barna er kjedelige. 

AnonymBruker
Skrevet

Enebarn?

Anonymkode: bc1b0...679

AnonymBruker
Skrevet

Nei :) Han funker bra med søsken. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville tenkt litt etter om han kanskje er et barn med stort læringspotensial. 

Se her https://www.stortleringspotensial.uio.no/

Er absolutt ikke sikkert det stemmer, men verdt å se på! 

Anonymkode: 1a3c6...584

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror jeg ville tenkt litt etter om han kanskje er et barn med stort læringspotensial. 

Takk, skal lese.

AnonymBruker
Skrevet

Har en 3.klassing som heller ikke liker å leke. Liten interesse av å be noen fra klassa si og spør heller aldri om å besøke noen. Han gamer med de da og snakker med de over mobilen samtidig. Synes det er litt trist, men kanskje det snur etter hvert. 

Anonymkode: cee4c...e5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har en 3.klassing som heller ikke liker å leke. Liten interesse av å be noen fra klassa si og spør heller aldri om å besøke noen. Han gamer med de da og snakker med de over mobilen samtidig. Synes det er litt trist, men kanskje det snur etter hvert. 

Anonymkode: cee4c...e5f

Interessant å høre. Vi synes ikke det er synd da, ettersom han virker fornøyd. Han er empatisk og vennlig, og engsasjert i det som skjer rundt ham. Bla så sier han fra om noen blir mobba, osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ofte noe sånt. Nå håper jeg ting er litt bedre enn da jeg var barn, men den gangen måtte man sitte og vente i flere år på at andre barn skulle lære seg å lese og skrive. Da er det ikke så rart at man heller vil være med voksne. 

Anonymkode: 2fda3...67c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte ikke andre barn som barn. Jeg har høy IQ, og ADHD, og syntes nok mine jevnaldrende var intellektuelt uinteressante, samtidig som jeg ikke helt forsto sosiale koder. Jeg fungerte best med voksne, og noen få barn i familien. Jeg likte å leke da, men på en annen måte enn de fleste barna rundt meg. Aller best likte jeg å lese, pusle, perle, tegne og slike ting. 

Anonymkode: 33091...374

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke noe å gjøre, annet enn å oppmuntre til normal kontakt. Er litt rart om det ikke er noen barn han ønsker å henge litt med. Barnet mitt har ASD, og pusler mye med slike ting som ditt. Han har noen få han liker å være sammen med, men ikke daglig og vi foreldre må tilrettelegge for det, fex ved å oppfordre ham til å ringe de (han er 12)

Det å foretrekke voksne kan være et tegn på ASD. Både jeg og mannen var slik (ikke diagnostisert 😅)

Jeg syntes barn var skumle. Skal sies at ingen av oss gikk i barnehage. Vi er middelaldrende. Med attpåklatt.

Anonymkode: 1c758...c37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går han på fritidsaktiviteter? Det behøver ikke å være sport, om han blir med på et tegnekurs eller i en sjakklubb kan han treffe andre barn som han har mer til felles med.

Anonymkode: 2cd1a...87e

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva gjør man? Vår førsteklassing er ikke etter på andre ting, han er skoleflink og høflig og han er vennlig mot de andre barna. Men har ingen interesse av dem. Han liker ikke å leke og han liker ikke å være sammen med dem. 

Har andre lignende erfaring. Hva gjorde dere?

iPad-unge?

Anonymkode: 4430f...dc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...