AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Det er flere i nærområdet som hr ungdommer som skal på språkskole i sommer. Både i UK og Spania. Ca 15-18 år Skjønner det som at alle skal bo på campus og ikke privat. Det for sikkerhet og bedre kontroll. Noen som har erfaring med dette? Blir ca 50 K for 14 dager, så vil jo gjerne også vite hva vi kan forvente. Anonymkode: 3cb5b...e43
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Selv lærte jeg mye, men bodde i vertsfamilie. På campus er jeg skeptisk, lærer ikke så mye av å bare snakke norsk sammen i fritiden. Anonymkode: f3bb5...a82 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Men er det ikke grupper på tvers av språk?! Anonymkode: 3cb5b...e43
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Jeg har vært leder for slike språkreiser i 15 år. Er en del år siden nå, men mye er nok likt. Jeg vil ikke si at man lærer mer eller er mer trygg på campus. I vertsfamilie må man snakke med og forholde seg til familien og deres regler. Mange fantastiske vertsfamilier der ute (og en del ikke så gode). På campus henger man stort sett med elever fra eget land. Hvor trygt det er, og hvor mye man lærer, er jo opp til eleven selv. Hvilken innsats legger man inn, og drar man for å lære språk? Eller drar man på en ukes «fest og ferie» uten foreldre? Anonymkode: 16aef...912 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Jeg har selv lært mest av å bo hos en vertsfamilie, ha en felles hverdag, felles måltider, samtaler, kvelder osv. Sammenlignet med min venninne som har vært i samme land, men da sammen med søstera si, så har jeg lært språket merkbart bedre. De var alltid sammen på fritiden, eller pratet mye på telefon og hjalp hverandre med det en og andre. Jeg måtte stå på mine egne bein (sosialt), samt at jeg har vokst mye på å fortsette å prøve når jeg ikke skjønte noe/eller ikke klarte å gjøre meg forstått 😅 Campus tror jeg ikke noe på, selv om det er faglig innhold osv. Alle kommer bare til å henge med andre fra samme land. Sikkert litt opplegg på kveldstid med å bli kjent osv, men man kommer ikke til å bli bedre i språket nei. Blir bare en dyr (men) gøy ferie 😉 Anonymkode: f6c54...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har vært leder for slike språkreiser i 15 år. Er en del år siden nå, men mye er nok likt. Jeg vil ikke si at man lærer mer eller er mer trygg på campus. I vertsfamilie må man snakke med og forholde seg til familien og deres regler. Mange fantastiske vertsfamilier der ute (og en del ikke så gode). På campus henger man stort sett med elever fra eget land. Hvor trygt det er, og hvor mye man lærer, er jo opp til eleven selv. Hvilken innsats legger man inn, og drar man for å lære språk? Eller drar man på en ukes «fest og ferie» uten foreldre? Anonymkode: 16aef...912 Eg drog nok absolutt på fest og ferie, og fekk mange gode vener. Men alle var norske. Anonymkode: 8a295...3eb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå