Gå til innhold

Decoupage.


Pearl

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenkte at jeg skulle lage 4 krus med nissemotiv til min mors bursdag, men jeg har aldri prøvd å lage decoupage før.

Er det noen her som kan forklare meg hvordan jeg skal gjøre dette for å få et best mulig resultat.

Tar det lang tid?? Hva kan gå galt?? Hvordan kan jeg unngå at ting går galt?

Jeg har limen og serviettene, mangler bare krusene, tenkte jeg skulle kjøpe dem på IKEA. Er det noe typer glass jeg skal styre unna??

Håper dere kan hjelpe meg her og komme med mange gode råd??!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått litt dilla på decopage, men aldri laget det på kopper før.

Det som er viktig er å bruke nok lim, men ikke for mye heller.

Klipp ut serviettmotivet. Bruk god tid, slik at det blir nøyaktig. Så tar jeg litt lim på underlaget jeg skal lime servietten på, før jeg legger servietten forsiktig oppå. Deretter klapper jeg den ned på underlaget forsiktig for å unngå at servietten krøller seg (men det må være forsiktig, ellers kan servietten ryke). Deretter tar jeg på godt med lim opp og prøver å dra ut de resterende bulkene på servietten med en pensen.

Det som kan være problemet med decopage er disse bulkene som blir når servietten får lim på seg. Derfor er det viktig å ikke bruke altfor mye lim under, men heller godt med lim oppå.

Når det gjelder kopper, ville jeg ha brukt kopper med litt stor flate på og som ikke er sertkt buet. Hvis koppen er veldig buet (f.eks en stor tekopp), vil nok servietten bli vanskelig å få pen på koppen. Men kanskje du kan prøve deg frem litt først?

Håper dette hjaøp litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi har akkurat gjort dette i barnehagen. Vi brukte syltetøyglas og glansbilder. Det kan hende det er forskjellige måter å gjøre det på, men disse skal tørke i et døgn, og siden stekes på 160 grader i 30 min.

De ble kjempefine, og de små kunstnerne var fornøyde. :P

Lykke til

Lisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...