SisteGang Skrevet søndag kl. 17:38 #61 Skrevet søndag kl. 17:38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Riktig. Hadde dette faktisk vært en alvorlig lekkasje, hadde jeg selvfølgelig gjort noe med dette. Men dette virket som en bagatell som kunne vente til etter at vinteren er over da jeg ville be rørlegger om å bytte ut en annen kran med det samme, og jeg kunne ikke i mine villeste fantasier forestille meg at dette ville føre til et slikt resultat. Ellers beklager jeg om jeg høres sprø ut, men mangelen på søvn gjør noe med et menneske. I natt, altså idag, klarte jeg å sove i "hele" to timer før jeg våknet opp med voldsomt hjertebank, og innså at dette rett og slett ikke går lenger; med mindre angsten skal ta helt overhånd, er jeg nødt til å ta opp kampen med den, og et middel kan rett og slett være sinne; den f******* angsten skal ikke få vinne. Så etter en gjennomtenkning av problemstillingen, tar jeg selvkritikk og er enig i at jeg kanskje brukte feil ord; et overgrep var dette nok ikke, men et overtramp som jeg opplevde så sterkt som jeg gjorde. Jeg ønsker ikke å være et offer; alt jeg vil, er å komme over dette. Samtidig løser det ikke noe som helst for min egen del om jeg bagatelliserer dette; jeg er nødt til å få kontrollen over mitt liv igjen, og jeg finner meg rett og slett ikke i at angsten skal prege meg så mye som den gjør; heller finner jeg meg ikke i å bli behandlet slik den kommuneansatte behandlet meg; hun hadde aldri sagt dette til en bankdirektør. Som nevnt før, forstår jeg styrets reaksjon, og har ingen problemer med å akseptere dette. Takk for alle svar, også fra dere som er uenige med meg; nå er jeg simpelthen nødt til å forsøke å sove litt mer. Håper bare jeg klarer det uten flere mareritt. Anonymkode: 4efdb...4fe Men du skrev jo i hovedinnlegget at du var helt i ørska når du våknet og husker knapt noe som ble sagt. Så hvordan vet du at hun behandlet deg dårlig? Det kan være sjokket av å våkne sånn har farget minnene dine, sånn at du hadde opplevd henne som frekk uansett hvor flink og profesjonell hun var. Det kan godt være at hun nevnte at det er rotete, men at det er det eneste du husker. Du har glemt alle de andre mer hyggelige tingene hun muligens sa. Jeg sier dette fordi jeg er også sånn at i sjokksituasjoner at jeg opplevde det helt annerledes enn alle rundt meg. Jeg har mye angst og traumer. Jeg kan oppleve noe skummelt/vanskelig sammen med f.eks mannen min, og min opplevelse er at alle var frekke og slemme mot meg, men så forteller mannen min om alle de hyggelige og hjelpsomme tingene som også ble sagt, men min hjerne har ikke klart å oppfatte det pga min bagasje. Jeg har gått i gruppeterapi for folk med traumer, og dette går igjen. Vi kan rett og slett ikke helt stole på at vår opplevelse av situasjonen er sann. Så hvis en frisk og traumefri person hadde vært til stede med deg da dette skjedde, tror jeg denne personen kunne fortalt en helt annen historie. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå