Gå til innhold

Bryllup, hvem som inviteres

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er en uting å diskutere med gjestene om de skal komme eller ikke. Synes også det er litt spesielt at Per er så opptatt av hvem fra familien til Kari som skal komme. Det bør være opp til henne.

Jeg mener forøvrig at man ikke kan invitere bare noen søskenbarn. I min verden er det alle eller ingen.

Anonymkode: 62d64...40f

Hva da om en ikke har kontakt, det er uvennskap e.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Og man får uvenner for livet. 😁

Anonymkode: 197dc...94c

Hvordan?

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (11 minutter siden):

Hvordan?

De hater kaffegjester, av en eller annen sær grunn. Uten rot i virkeligheten.

Anonymkode: 7ad2c...99c

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (13 minutter siden):

Hvordan?

Man blir klassifisert som annenrangs gjest. En som ikke får middag, men som man gjerne vil ha gave av.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man blir klassifisert som annenrangs gjest. En som ikke får middag, men som man gjerne vil ha gave av.

Forventes ikke gave av kaffe gjester i de brylluper hvor jeg har vært det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kaffegjester skal ikke gi gave da. Gave dekker kuvert ❤️ 

Anonymkode: 7ad2c...99c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synd om man svarer ut i fra hvem man tror at jeg er.

Det har vært litt halvdramatisk kontakt mellom Lise og moren til Kari i forbindelse med julegaveavgjørelsen.

Anonymkode: 6b0a6...3ca

Skjønar! 
Tenker at Kari og Per bør invitere Lise med familie for å bevare familefreden 🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Selv om Ole er fetteren til Kari snakker de aldri sammen, det går i hei, hade osv pluss ting som har med matservering å gjøre. Ole har et langt bedre forhold til Per.

Så inviteres Ole som venn til Per, ikke som fetter til Kari. Lise gidder ingen invitere. 

Anonymkode: 6897e...ac9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ole er fetteren til Kari

Selv om Ole er fetteren til Kari snakker de aldri sammen

Ole har ikke noe der å gjøre i hvert fall.

Anonymkode: b5a20...526

• Liker 1
Skrevet

Man må ikke invitere alle bare fordi de er like nært beslektet. Har du mer kontakt med 2 av 4 tanter og onkler, så er det helt greit å bare invitere de første 2. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så inviteres Ole som venn til Per, ikke som fetter til Kari. Lise gidder ingen invitere. 

Ole og Per kan ikke sies å være venner, de har kun kontakt i disse selskapene.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ole har ikke noe der å gjøre i hvert fall.

Anonymkode: b5a20...526

Det kommer an på hvem du spør. Per, Kari og Lise har nok litt ulike meninger om det. Per er tilsynelatende den mest positive til det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som Lise kommer til å bli fornærmet hvis hun ikke blir invitert. Hun er allerede misfornøyd fordi hun ikke får julegave av Karis foreldre. 
Spørsmålet er hvor sur Lise kommer til å bli hvis hun ikke blir invitert. Blir hun så sur at familieforholdet blir ødelagt? 

Anonymkode: 52fa7...fb5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem mine foreldre gir julegave til har da ingen betydning for hvem jeg inviterer i mutt bryllup! 

Jeg ville ikke invitert Lise siden man har lite kontakt. Dersom det er mange fra Karis familie, men færre fra Pers, kan Pers ønske om å invitere Ole være relevant. Dersom man sjelden omgås, aldri inviteree hverandre til noe som helst, ville jeg droppet både Lise og Ole. 

Anonymkode: f66a8...e9c

• Liker 2
Skrevet

Virker som at denne tråden døde ut. Jeg er Ole.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Virker som at denne tråden døde ut. Jeg er Ole.

Aha! Syns det er dårleg gjort av Kari og Per og spørje deg om gjestelista til bryllupet. Trur eg ville svart tilbake at dette må dei finne ut av sjølve, og at du ikkje vil vere med på å skape konflikt i familien. 

Men om du skal gi eit svar ville eg gått for at Lise skal inviterast. Om dei så ikkje inviterer ho likevel så har du alt på det reine. Lise er jo søstera di, så klart du vil at ho òg skal kome i bryllupet? 

Skrevet
RaggyReggie skrev (47 minutter siden):

Aha! Syns det er dårleg gjort av Kari og Per og spørje deg om gjestelista til bryllupet. Trur eg ville svart tilbake at dette må dei finne ut av sjølve, og at du ikkje vil vere med på å skape konflikt i familien. 

Men om du skal gi eit svar ville eg gått for at Lise skal inviterast. Om dei så ikkje inviterer ho likevel så har du alt på det reine. Lise er jo søstera di, så klart du vil at ho òg skal kome i bryllupet? 

Jeg har bare snakket med Per, jeg snakker som sagt ikke med Kari. Ikke noe dårlig forhold, heller et ikke-eksisterende forhold uten noen åpenbar årsak, det har bare blitt sånn. Gjør ikke meg noe om Per spør meg litt om dette med å ikke invitere Lise m/fam, jeg må bare trå varsomt når jeg svarer. Spent på evt melding fra Lise når/om hun får vite at det bare er jeg som inviteres.

Er ganske likegyldig til avgjørelsen, om de inviterer Lise eller ikke. Vi har hatt et ganske dårlig forhold i årevis, men det går greit når vi treffes, jeg orker bare ikke å forholde meg for mye til henne. Treffer Lise noen ganger i året, gjerne i forbindelse med bursdagsselskaper, jul ca annethvert år, ingen kontakt utenom med mindre det handler om problemstillinger i slekta eller ønskelister.

Det er en teoretisk sjanse for at Per har tabbet seg ut, om det viser seg at de ikke har plass til meg heller, kanskje de kommer frem til at de må droppe meg også fordi de ikke inviterer Lise og så blir spørsmålet om de vil være ærlige om det eller om det kommer en dum unnkyldning. Utgangspunktet er uansett at jeg skal i bryllupet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har bare snakket med Per, jeg snakker som sagt ikke med Kari. Ikke noe dårlig forhold, heller et ikke-eksisterende forhold uten noen åpenbar årsak, det har bare blitt sånn. Gjør ikke meg noe om Per spør meg litt om dette med å ikke invitere Lise m/fam, jeg må bare trå varsomt når jeg svarer. Spent på evt melding fra Lise når/om hun får vite at det bare er jeg som inviteres.

Du kan si det er en beslutning Per og Kari selv må ta. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er ganske likegyldig til avgjørelsen, om de inviterer Lise eller ikke. Vi har hatt et ganske dårlig forhold i årevis, men det går greit når vi treffes, jeg orker bare ikke å forholde meg for mye til henne. Treffer Lise noen ganger i året, gjerne i forbindelse med bursdagsselskaper, jul ca annethvert år, ingen kontakt utenom med mindre det handler om problemstillinger i slekta eller ønskelister.

Det er en teoretisk sjanse for at Per har tabbet seg ut, om det viser seg at de ikke har plass til meg heller, kanskje de kommer frem til at de må droppe meg også fordi de ikke inviterer Lise og så blir spørsmålet om de vil være ærlige om det eller om det kommer en dum unnkyldning. Utgangspunktet er uansett at jeg skal i bryllupet.

Ok! Tenker framleis at du har to moglegheiter for svar

1. du svarer at du ikkje vil legge deg borti invitasjonane. 
2. du svarer at Lise bør kome. 

Får Lise snusen i at du har vore med på å bestemme om ho kan kome eller ikkje, er eg redd forholdet mellom dokker kan bli enda dårlegare. 

slik du har skildra Lise verkar ho å vere litt hårsår og blir lett fornerma. For å ikkje forsure forholdet mellom deg og ho bør du halde deg unna invitasjonane. 

Skrevet

Når man er så langt ut som søskenbarn, så inviterer man de man har kontakt med.  Selv om man inviterer X (som man har kontakt med), så trenger man ikke invitere Y og Z (søsknene til X). 
Vil jo også tro at X og Z vil syns det er rart å skulle bli invitert i bryllup til noen man ikke har noen særlig kontakt med.

Anonymkode: b8cd5...985

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...