AnonymBruker Skrevet 14. februar #1 Skrevet 14. februar Jeg finner på noen fiktive navn, kanskje dette er lettere å forholde seg til med navn. Per og Kari skal gifte seg. Man prøver å begrense antall gjester til en viss grad, ca 70 gjester. Dropper flere fettere/kusiner på begge sider, det ligger an til å invitere én fra hver side. Ole er fetteren til Kari, han er enslig og blir invitert. Lise er søsteren til Ole, og altså kusina til Kari, Lise har forlovede og to barn, de blir ikke invitert. Per har argumentert/forklart at Ole blir invitert fordi man treffes oftere, man treffer Lise og familien hennes sjeldnere, det handler litt om småbarnslivet og mest om allergi, Lise kan ikke komme på besøk til foreldrene til Kari pga dyr, det gjelder både bursdager, 17. mai, jul osv. Ole har ingen kontakt med Kari og Per utenom slike selskaper. Selv om Ole er fetteren til Kari snakker de aldri sammen, det går i hei, hade osv pluss ting som har med matservering å gjøre. Ole har et langt bedre forhold til Per. Er det riktig å invitere Ole og ikke Lise m/fam, bør Ole også droppes? Per er litt usikker på det og har spurt Ole om synspunkter. Anonymkode: 6b0a6...3ca
AnonymBruker Skrevet 14. februar #2 Skrevet 14. februar Ser at jeg ble litt upresis. Per har ikke nevnt noe om å droppe Ole, Per spurte litt om det å ikke invitere Lise m/fam. Å invitere Ole virker bankers. Anonymkode: 6b0a6...3ca
Fru Uperfekt Skrevet 14. februar #3 Skrevet 14. februar Inviter de dere ønsker skal komme, men ikke dropp partneren dens 1 2
RaggyReggie Skrevet 14. februar #4 Skrevet 14. februar Lise m/famile blir sikkert glade for invitasjon! Men vil tru dei òg forstår at ein ikkje kan invitere “alle”, og at dokker har begrensa det til eit søskenbarn frå kvar side. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 14. februar #6 Skrevet 14. februar Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Inviter de dere ønsker skal komme, men ikke dropp partneren dens Invitere enslige Ole da. Jeg vet ikke om dette er så relevant, men det er litt julegaveproblematikk inne i bildet også. Foreldrene til Kari prøver å redusere antall julegaver, de har kuttet ut Lise (niesen) og forloveden, men barna deres får. Foreldrene til Kari gir fortsatt julegave til voksne Ole. Viss fare for at Lise føler seg mer og mer skjøvet ut av Kari og foreldrene hennes Anonymkode: 6b0a6...3ca
AnonymBruker Skrevet 14. februar #7 Skrevet 14. februar Kari bør selv velge hvem fra sin familie hun ønsker invitere, og argumentere for det. Hvorfor skal Per argumentere hvem Kari ønsker invitere av sin familie? Anonymkode: e7152...5bf 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #8 Skrevet 14. februar RaggyReggie skrev (3 minutter siden): Er du Lise, ts? Det er vel ikke relevant for å kunne svare? Anonymkode: a7896...603
AnonymBruker Skrevet 14. februar #9 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel ikke relevant for å kunne svare? Anonymkode: a7896...603 Jeg prøver i hvert fall å sørge for at det ikke er altfor lett å skjønne hvem jeg er i denne problemstillingen, men kanskje det skinner igjennom. Angående Pers rolle og grunner til å invitere Ole, som ikke er fra hans egen side, så må Per kunne mene noe om det, selv om det er Karis side det er snakk om. Anonymkode: 6b0a6...3ca
AnonymBruker Skrevet 14. februar #10 Skrevet 14. februar Det er en uting å diskutere med gjestene om de skal komme eller ikke. Synes også det er litt spesielt at Per er så opptatt av hvem fra familien til Kari som skal komme. Det bør være opp til henne. Jeg mener forøvrig at man ikke kan invitere bare noen søskenbarn. I min verden er det alle eller ingen. Anonymkode: 62d64...40f 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar #11 Skrevet 14. februar Inviter dem du ønsker, noen til middag andre til kaffe. Anonymkode: 7ad2c...99c 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #12 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Invitere enslige Ole da. Jeg vet ikke om dette er så relevant, men det er litt julegaveproblematikk inne i bildet også. Foreldrene til Kari prøver å redusere antall julegaver, de har kuttet ut Lise (niesen) og forloveden, men barna deres får. Foreldrene til Kari gir fortsatt julegave til voksne Ole. Viss fare for at Lise føler seg mer og mer skjøvet ut av Kari og foreldrene hennes Anonymkode: 6b0a6...3ca Får Ole m/familie julegaver for en høyere sum enn Lise m/familie? eller får Lise og Ole egentlig likt, bare at Lise sin andel blir fordelt på barna hennes? Ville Ole fått egen gave, hvis han hadde hatt barn? Anonymkode: e7152...5bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #13 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Inviter dem du ønsker, noen til middag andre til kaffe. Anonymkode: 7ad2c...99c Nei, ikke begynn med disse kaffegreiene igjen. Nå blir tråden 80 sider lang. Anonymkode: 197dc...94c 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar #14 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en uting å diskutere med gjestene om de skal komme eller ikke. Synes også det er litt spesielt at Per er så opptatt av hvem fra familien til Kari som skal komme. Det bør være opp til henne. Jeg mener forøvrig at man ikke kan invitere bare noen søskenbarn. I min verden er det alle eller ingen. Anonymkode: 62d64...40f Per har snakket med Ole og egentlig sagt at Ole blir invitert, Lise har ikke hørt noe direkte fra Kari og Per om invitasjon eller ikke. Hvis man skal invitere alle blir det mange. Kanskje lettvint å droppe Ole, da blir det ikke gjort forskjell på Ole og Lise. Anonymkode: 6b0a6...3ca
AnonymBruker Skrevet 14. februar #15 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, ikke begynn med disse kaffegreiene igjen. Nå blir tråden 80 sider lang. Anonymkode: 197dc...94c Kaffegjester er penger spart, og man kan få med flere ❤️ Anonymkode: 7ad2c...99c 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #16 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kaffegjester er penger spart, og man kan få med flere ❤️ Anonymkode: 7ad2c...99c Og man får uvenner for livet. 😁 Anonymkode: 197dc...94c 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #17 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Inviter dem du ønsker, noen til middag andre til kaffe. Anonymkode: 7ad2c...99c Det er snakk om å reise til en annen landsdel, overnatting osv. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får Ole m/familie julegaver for en høyere sum enn Lise m/familie? eller får Lise og Ole egentlig likt, bare at Lise sin andel blir fordelt på barna hennes? Ville Ole fått egen gave, hvis han hadde hatt barn? Anonymkode: e7152...5bf Vet ikke hvordan det er med balansert pengebruk. Ole ville neppe fått gave om han hadde barn. Anonymkode: 6b0a6...3ca
RaggyReggie Skrevet 14. februar #18 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Invitere enslige Ole da. Jeg vet ikke om dette er så relevant, men det er litt julegaveproblematikk inne i bildet også. Foreldrene til Kari prøver å redusere antall julegaver, de har kuttet ut Lise (niesen) og forloveden, men barna deres får. Foreldrene til Kari gir fortsatt julegave til voksne Ole. Viss fare for at Lise føler seg mer og mer skjøvet ut av Kari og foreldrene hennes Anonymkode: 6b0a6...3ca Eg svarar som om du er Kari 🥰 Det kan vere, men eg trur ikkje Lise blir særleg fornerma av å ikkje få julegåve? Det er mange år sidan eg fekk julegåver av tanter og onklar, noko som er heilt greit. Eg gir stort sett berre julegåver til dei eg er saman med på julafta. Lise sine barn får jo framleis gåver! Mine foreldre gir ikkje gåver til barn av nieser og nevøar. Så her syns eg foreldra dine er veldig hyggelege! Har Lise ymta frampå at ho føler seg ekskludert frå familien?
AnonymBruker Skrevet 14. februar #19 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og man får uvenner for livet. 😁 Anonymkode: 197dc...94c Neinei, man har da vært kaffegjest mange ganger. Ennå gode venner❤️ Anonymkode: 7ad2c...99c 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #20 Skrevet 14. februar RaggyReggie skrev (2 minutter siden): Eg svarar som om du er Kari 🥰 Det kan vere, men eg trur ikkje Lise blir særleg fornerma av å ikkje få julegåve? Det er mange år sidan eg fekk julegåver av tanter og onklar, noko som er heilt greit. Eg gir stort sett berre julegåver til dei eg er saman med på julafta. Lise sine barn får jo framleis gåver! Mine foreldre gir ikkje gåver til barn av nieser og nevøar. Så her syns eg foreldra dine er veldig hyggelege! Har Lise ymta frampå at ho føler seg ekskludert frå familien? Synd om man svarer ut i fra hvem man tror at jeg er. Det har vært litt halvdramatisk kontakt mellom Lise og moren til Kari i forbindelse med julegaveavgjørelsen. Anonymkode: 6b0a6...3ca 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå