AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:39 #1 Skrevet lørdag kl. 21:39 Hadde du reist på ferietur til USA i 2026 om muligheten hadde dukket opp? Hvorfor eller hvorfor ikke? Anonymkode: 98eeb...998
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:41 #2 Skrevet lørdag kl. 21:41 Ja, det kunne jeg absolutt tenkt meg. USA har veldig mye å by på. Men det er litt for dyrt i øyeblikket. Anonymkode: f6acc...bc2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:50 #3 Skrevet lørdag kl. 21:50 Nei for jeg har virkelig lent meg på å kritisere, så har sikkert ikke engang lov 😅 Før Trump var jeg skeptisk på all skytingen, men er jo nysgjerrig på hvor mye du kan gjøre der. Men etter Trump har jeg enda mindre lyst, for det virker enda mer urolig. Anonymkode: ccdf0...ff2 2
mamanodrama Skrevet lørdag kl. 21:53 #4 Skrevet lørdag kl. 21:53 (endret) Mannen min er derfra og foreldrene kommer ikke til å leve så veldig mye lenger. Så vi reiser så ofte vi kan. Det er selvsagt litt annerledes enn å reise dit kun for å feriere og det hadde vi IKKE gjort. Endret lørdag kl. 21:54 av mamanodrama Lagt til avsnitt
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:58 #5 Skrevet lørdag kl. 21:58 Nei, jeg har lyst til å reise til USA en gang, men det blir neppe i 2026. Det er veldig lite som tiltaler meg ved måten landet styres på i dag, og det koster meg ingenting å dra et annet sted akkurat nå. Anonymkode: 67fa6...e4c 1
Gaia Skrevet lørdag kl. 22:00 #6 Skrevet lørdag kl. 22:00 Nei. Jeg tror aldri jeg vil ha lyst til å reise dit. I alle fall ikke så lenge en republikaner har makten.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:00 #7 Skrevet lørdag kl. 22:00 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hadde du reist på ferietur til USA i 2026 om muligheten hadde dukket opp? Hvorfor eller hvorfor ikke? Anonymkode: 98eeb...998 Ja selvfølgelig. Er i USA hvert år og skal dit igjen til høsten. Hvorfor? Fordi det er verdens feteste land å besøke. I tillegg bodde jeg 3 år i USA i ungdommen og har flere venner der som jeg ofte besøker eller møter. Anonymkode: 2a584...9c5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:02 #8 Skrevet lørdag kl. 22:02 Nå ja, før 2025 nei. USA har gått fra å være ett av de mest kriminelle til ett av de minst kriminelle landene det siste året. Anonymkode: a8608...abc 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:09 #9 Skrevet lørdag kl. 22:09 USA er enda mye mer splittet enn før, og synes mange har lett for å glemme at halve landet også forakter Trump vel så mye som de fleste nordmenn gjør. I de største byene er andelen gjerne enda mye høyere. For all del, jeg har et annet syn på USA enn tidligere og mener nøyaktig det samme om styret der borte som nordmenn flest, men USA er tross alt ingen enkeltperson. Den jevne beboer i New York eller San Francisco kan lite for det hele, og USAs økonomi påvirkes i praksis ingenting av turistboikott. Jeg har ingen planer om å dra dit i 2026. Jeg trenger ikke se om «muligheten dukker opp», jeg kunne fint dratt dit når som helst, og hver eneste dag lar jeg være å gjøre det. Det er også helt fair å ikke ha noe lyst til å reise dit. Men noe av disse greiene har det gått litt sport i også. Ikke forakten for Trump, og det er skummelt hvor totalt hemningsløst det hele har blitt. Samtidig har jeg selv sett folk vurdere å dra til Tyrkia, der presidenten har fengslet sin motkandidat i presidentvalget og nåværende ordfører i Istanbul, og samtidig uffe seg over Trump. Vanskelig å ikke flire av at man vil legitimere den slags og samtidig fremstå uendelig prinsipiell på akkurat dette. Anonymkode: e877f...719 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:28 #10 Skrevet søndag kl. 11:28 Ja, absolutt. Anonymkode: f2037...755
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:37 #11 Skrevet søndag kl. 12:37 Kanskje noen nyttige innspill her? Anonymkode: 7c8c4...7b9
SPOCA Skrevet søndag kl. 12:38 #12 Skrevet søndag kl. 12:38 Nei. Så lenge Trump og hans likesinnede styrer er det ikke noe jeg har lyst til. Det finnes mer spennende land å reise til uansett. 2
missLynch Skrevet søndag kl. 12:41 #13 Skrevet søndag kl. 12:41 Så lenge Trump er president skal jeg ikke dit, nei. Drar mye heller til Canada. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:06 #14 Skrevet søndag kl. 14:06 Ja. Jeg har faktisk allerede vært i USA i år og skal tilbake til høsten og så igjen rett over nyttår. Jeg er på ingen måte positiv til Trump, politikken eller noe slikt og jeg har ingen høyverdig og god grunn som familie eller arbeid som årsak til å reise. Jeg reiser for min del og med mindre det er direkte farlig for meg eller andre å gjennomføre en reise så reiser jeg som planlagt. Jeg er veldig glad for å ha vært i USA i år og fått med meg ting direkte fra kildene, ikke bare lene meg på nyhetene vi får i Norge. Jeg er glad for å ha støtta mennesker og bedrifter jeg ønsker å støtte og jeg har helt ren samvittighet for å reise slik det passer meg. Hva andre synes om mine reiser bryr jeg me heller ikke om. Jeg står ikke skolerett foran noen i mitt liv. Anonymkode: 1d0f5...130
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:13 #15 Skrevet søndag kl. 14:13 Har familie der og er ikke i like stor grad anti-Trump som veldig mange andre nordmenn. I tillegg er det fotball-VM der i år, så hvorfor ikke, hvis helsa tillater det? Anonymkode: 2fbaf...a86
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Skrevet 8 timer siden Ikke mens Trump er president. Anonymkode: 3d47d...7a9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå