Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 Kjære alle dere flinke damer her på KG. Noen av dere som har kjøpt et av disse typiske 70 tallshusene og pusset opp? Trenger litt hjelp og inspirasjon så jeg vil gjerne vite hva dere gjorde og ca. hva kostnadene kom på. Vi kan få overta et slikt hus kjempebillig (160m2 + 2 mål tomt for 900.000), men jeg regner med at det er mye som bør gjøres. Huset er ok, ikke råte, lekkasje eller slike ting, men isolasjon og annet er jo etter den tids byggestandard. Kan vi klare oss med et par hundre tusen til å begynne med, går det fint, men må vi opp i 600-700.000, tror jeg vi må stå over. Noen som kan hjelpe?
Veronal Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 På et så gammelt hus så er det antakelig på tide å oppgradere følgende: *bad *kjøkken *drenering! *elektrisk anlegg? *isolasjon (som du selv nevner) Alt må ikke nødvendigvis tas med en gang, men dette er høyst sannsynlig utgiftsposter som vil komme.
Gjest Bodillen Skrevet 7. april 2006 #3 Skrevet 7. april 2006 (endret) Vi har pusset opp et 70-tallshus, og det vi måtte ta var kjøkken, bad, tak og drenering. I tillegg var det endel tapeter og gulv som måtte oppgraderes. Nå har vi gjort det meste selv, så kostnadene kan nok ikke helt sammenlignes med hva det ville kostet å leie inn fagfolk. Vi har nok brukt ettpar hundre tusen, tenker jeg, men da har vi hatt utrolig flaks med bl.a. pris på taket. Vi fikk av forskjellige grunner en himmelsk rabatt på noen takplater. Vi har gjort litt etter litt. Det var ikke sånn at vi ikke kunne bo her sånn som det så ut. Det elektriske anlegget har vi ikke gjort noe med. Forrige eier hadde heldigvis oppgradert sikringsskapet med automatsikringer, ellers måtte vi ha gjort det. Tror ikke du skal tenke på isolering og sånt, 70-tallsstandard holder helt greit. Sjekk heller ut vinduer/verandadører mht trekk. Hvis det er et hus med kjeller må dere sjekke dreneringen. Står det på plate er jo ikke det noe tema. Litt vanskelig å si noe om dette uten å vite hva slags hus det dreier seg om og hvor nedslitt det er... Endret 7. april 2006 av Bodillen
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #4 Skrevet 7. april 2006 Takk, takk! Tror dette skal gå fint jeg. Tak og kjøkken er faktisk allerede tatt, så det vi må se på er badet + vinduer og det elektriske - ja, og kansje varmepumpe. Dekoren er slett ikke ille (ikke noen blomstrete vegg til vegg tepper eller tapet i alle fall), så det er slikt vi kan pusle med litt etter litt. Da konkluderer jeg med at dette ikke er et avskrekkende prosjekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå