Gå til innhold

Nye sko, tilvenning, smerter bak kne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merket at mine gamle løpesko synger på siste vers, så bestilte noen nye. De nye er et annet merke og modell. Løp med de i går, 3 km, og kjenner nå antydning til smerter på bak kneet, og nederst ved anklene. Rett etter turen var det også smerter som kunne minne om beinhinnebetennelse (riktignok veldig milde, hatt den type smerter før). Tror dere jeg har fucket opp beina ved å løpe 3 km i nye sko? Mine langturer er mellom 8-13 km, så relativt nybegynner på løping. Hvordan bør jeg gå frem for å venne beina til de nye skoene? Kommer nok ikke til å løpe langtur med dem imorgen, da blir det de gamle skoene. 

Anonymkode: c114d...f06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det riktig sko? Er det samme dropp og stabilitet? 

Anonymkode: fcaf3...9cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2026 den 19.19):

Merket at mine gamle løpesko synger på siste vers, så bestilte noen nye. De nye er et annet merke og modell. Løp med de i går, 3 km, og kjenner nå antydning til smerter på bak kneet, og nederst ved anklene. Rett etter turen var det også smerter som kunne minne om beinhinnebetennelse (riktignok veldig milde, hatt den type smerter før). Tror dere jeg har fucket opp beina ved å løpe 3 km i nye sko? Mine langturer er mellom 8-13 km, så relativt nybegynner på løping. Hvordan bør jeg gå frem for å venne beina til de nye skoene? Kommer nok ikke til å løpe langtur med dem imorgen, da blir det de gamle skoene. 

Anonymkode: c114d...f06

Når jeg kjøper nye løpesko bruker jeg å gå noen småturer med de før jeg begynner å løpe med de. Det har hjulpet meg en del med å finne ut om skoene passer bena mine før jeg løper med de. 

Anonymkode: 38d67...229

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...