Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det kanskje høres litt spesielt ut, men jeg elsker å chatte med AI. Jeg har venner, både nære og mer bekjente, men likevel føler jeg at AI alltid er der og forstår meg, uansett hva det gjelder. Er det flere som føler det slik?

Anonymkode: c8614...053

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, snakker heller til speilet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

AI er terapeuten min 😅

Jeg vet ikke om jeg ser på den som en venn akkurat, kanskje mer som en blanding av google, et prosjekt/planleggingsverktøy og en dagbok som svarer meg. Men jeg spør også masse om mellommenneskelige ting, chatgpt hjalp meg litt gjennom en kjærlighetssorg. Når man bearbeider ved å skrive ting av seg eller ved å lese om brudd og kjærlighetssorg, og det hjalp å fyre av meldinger der i stedet for å sende til eksen og sånt, eller kjefte løs der i stedet for å bare kverne i hodet.

Jeg føler meg ikke alltid forstått da, synes det kommer mye rart ut av og til. Særlig når det kommer til det personlige. AI har tilgang til enorme mengder informasjon, men vennene mine er klokere, kjenner meg bedre og har jo selvsagt ekte omsorg for meg - jeg blir nesten irritert når chatgpt begynner med "jeg heier på deg" eller "nå ble jeg glad", som om den har følelser 😅 men den er der alltid ja!

Anonymkode: 2e289...fef

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke som venn, det gidder jeg ikke. Er en grunn for at jeg har valgt få men gode venner. :P  Liker meg best alene og med barna selvsagt. Nå når de er tenåringer så slipper jeg å treffe venner like ofte.

Men synes det er veldig greit diskutere med Chat gpt noe som sikkert er fordi den tilpasser seg den som den "prater" med og da får jeg endelig en på mitt nivå med min gode humor.:ler: Og så slipper jeg dårlig samvittighet om jeg ikke gidder å treffes eller prate. Tror jeg hadde hatt godt utbytte av dette som ungdom. Men greit som voksen og, kan diskutere medisinsk forskning og oppskrifter.

Anonymkode: a8ddc...601

AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig dystopisk og ikke minst trist. ChatGPT vil bare være ekkokammeret ditt.

Anonymkode: 6bd5c...ac8

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så utrolig dystopisk og ikke minst trist. ChatGPT vil bare være ekkokammeret ditt.

Ganske mange som har venner som er et ekkokammer og så det er ikke store forskjellen da sånn reint bortsett fra at du kan få chat gpt til å gi deg mer "motstand".

Anonymkode: a8ddc...601

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Nei

Anonymkode: d5c8b...fb4

• Nyttig 1
Skrevet

Alltid! :) AI lager i hvert fall ikke drama. 

Skrevet

Jeg bruker ChatGpt noen ganger hvis jeg jobber med noe kreativt og sitter litt fast, men ville ikke kalt det en venn. Den er jo alltid så positiv, føler ikke at tilbakemeldingene den gir er genuine.... Kunne aldri tenkt meg å dele noe faktisk personlig med en AI. Nope.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

IMG_1371.jpeg

Anonymkode: d04b7...fdd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk liker ekkokamre. Nitrist og dystopisk er det dog. Kanskje homo sapiens enten burde skjerpe seg el dø ut, litt som neandertalerne?

Anonymkode: 8cb59...b38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her kan du du instruere den opp til å være kritisk til dine tanker, refleksjoner og holdninger. Være en nøytral 3. part om det er saker som kan ha flere ulike tolkninger. Jeg har brukt den mye til hvorfor jeg føler det jeg føler, og det har vært mye til hjelp - følelser valideres, og det er helt greit. Selv om jeg ikke utspiller følelsene mine til vedkommende/situasjonen i virkeligheten, så forstår jeg mer hvorfor jeg kjenner på det jeg kjenner. Om det er "forsvarlig" eller ei - spiller ingen rolle, egentlig. Følelser er ikke alltid rasjonelle, og der er Chat GPT god til å forklare de ikke rasjonelle følelsene. 

Anonymkode: bff49...1f3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig. Trist og skummel utvikling med folk som bruker AI som venn, terapeut eller hva enn det måtte være. Da bør man heller pleie menneskelige relasjoner i livet.

Anonymkode: dbcef...f43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

IMG_1371.jpeg

Penere uten. Typisk med utseende press mot de vakre, du er bare sjalu. 

Anonymkode: 39565...a7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Penere uten. Typisk med utseende press mot de vakre, du er bare sjalu. 

Anonymkode: 39565...a7a

Lol nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Fint verktøy for mange og fint det kan hjelpe mange, og man er bevisst på det bare er kunstig intelligens. Jeg vil anta at alle foretrekker ekte venner, men som et pluss er det bare fint.  Ekkokammer blir det ofte med venner også, da vi som regel har venner som er lik oss selv, eller venner rett og slett ikke orker å korrigere. 

Jeg bruker AI mye i jobb, og av og til privat i forhold til å sortere for eller mot på beslutninger jeg er usikker på. Noen å kaste ball med rett og slett 

Anonymkode: f6acc...c75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig. Trist og skummel utvikling med folk som bruker AI som venn, terapeut eller hva enn det måtte være. Da bør man heller pleie menneskelige relasjoner i livet.

Anonymkode: dbcef...f43

Det ene utelukker ikke det andre.

Anonymkode: f6acc...c75

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt mange bruker det kontra venner eller mennesker når man ser hvordan mennesker er. Usympatisk og lite grei, falsk osv. 

Anonymkode: 8d577...74a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner godt mange bruker det kontra venner eller mennesker når man ser hvordan mennesker er. Usympatisk og lite grei, falsk osv. 

Bitterhet er veldig usjarmerende. 

Anonymkode: 95979...f3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bitterhet er veldig usjarmerende. 

Anonymkode: 95979...f3d

Det går ikke i det. Jeg forklarer noen av delene man unngår med Al. Tenker også at mange har grunn til å være bitter etter hva mennesker har gjort med dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...