AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:12 #1 Skrevet lørdag kl. 17:12 Kan det gjøre at man mister kraft i hender og beina? Hvorfor får man dropfot? Er det smertefullt? Anonymkode: 68528...16e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:22 #2 Skrevet lørdag kl. 17:22 Dropfot kommer pga prolaps i ryggen som ikke blir tilstrekkelig behandlet raskt nok, så nerven i ryggen ligger i klem for lenge og blir permanent skadet. Dropfot betyr at du ikke har full kraft i foten og det kan f.eks. oppleves som at du subber, eller at foten klasker i bakken fordi du ikke klarer å rulle på foten når du går. Jeg kjenner en med Dropfot og det plager ikke han i særlig grad. Jeg er selv operert for prolaps to ganger pga lammelser som kunne gitt meg dropfot. Operasjonene har vært vellykket og jeg har derfor ingen varige mén. Det er avgjørende å bli operert i løpet av 48 timer etter at nerven har kommet i klem for å unngå permanente skader. Anonymkode: e62e1...a99
Huldra-78 Skrevet lørdag kl. 17:25 #3 Skrevet lørdag kl. 17:25 Jeg har dropfot pga MS. Jeg sliter med å kunne gå mer enn 20 minutter/1 km. Da mister jeg det meste av kraften i foten, og vil til slutt gå på trynet om jeg ikke stopper opp. Jeg har ikke noen smerter i direkte forbindelse med dropfot-en, men sliter også med kramper i kroppen og tar medisiner mot dette.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:25 #4 Skrevet lørdag kl. 17:25 Det kan være mange grunner til dropfot, slett ikke bare prolaps. Gir blant annet økt fallfare. Anonymkode: ce018...71f 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:32 #5 Skrevet lørdag kl. 17:32 Har lest at man kan få det hvis man sitter mye med det ene beinet over det andre Ts Anonymkode: 68528...16e 1
Huldra-78 Skrevet lørdag kl. 17:35 #6 Skrevet lørdag kl. 17:35 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har lest at man kan få det hvis man sitter mye med det ene beinet over det andre Ts Anonymkode: 68528...16e Da er det nok en nerve som kommer i klem, men det vil som regel gå over av seg selv
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:19 #7 Skrevet lørdag kl. 18:19 Har dropfot sammenheng med diabetes eller urinsyregikt? Ts Anonymkode: 68528...16e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:49 #8 Skrevet lørdag kl. 18:49 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har dropfot sammenheng med diabetes eller urinsyregikt? Ts Anonymkode: 68528...16e Nei. Dropfot er varig nerveskade. Anonymkode: 0e5b2...93b
Huldra-78 Skrevet lørdag kl. 19:28 #9 Skrevet lørdag kl. 19:28 Man kan få nerveskader om man har gått lenge med ubehandlet diabetes; Diabetisk nevropati 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:32 #10 Skrevet lørdag kl. 19:32 Onkelen min har dropfot etter prolaps. Han går med skinne, ellers snubler han fort når han går. Anonymkode: 2ca84...ad7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:38 #11 Skrevet lørdag kl. 19:38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan det gjøre at man mister kraft i hender og beina? Hvorfor får man dropfot? Er det smertefullt? Anonymkode: 68528...16e Har hatt dropfot hele livet i mitt tilfelle grunnet Cerebral Parese, opplever at det er ikke dropfoten som er smertefull i seg selv, men at det gjør det lettere å tråkke feil sånn at jeg får smerter av feil stillinger om jeg ikke bruker ortose og spesial skosåler for å støtte opp. Nå er jeg ekstra plaget med at kraften i beinet er noe nedsatt så har også lettere for å snuble. Anonymkode: 77469...7e0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå