AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:32 #1 Skrevet lørdag kl. 13:32 Jeg begynner på et bachelorstudium i høst, og skal bli 21 år snart. Jeg føler meg så etterpåklok på grunn av noen dårlige valg jeg tok i fortiden, og det er vanskelig å tenke meg at folk på min alder skal snart bli ferdig med utdanningen deres, eller ta en master. Føler jeg kaster bort hele livet mitt og setter det på vent, fordi jeg må jo studere til jeg blir 24 år gammel, eller verste fall 26 år gammel hvis jeg tar en master. Anonymkode: 7a76f...61c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:40 #2 Skrevet lørdag kl. 13:40 😅 Hø? Dette er da fullstendig uproblematisk. Anonymkode: 1003d...d94 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:40 #3 Skrevet lørdag kl. 13:40 Jeg studerer fremdeles og er over 50. Jeg leverte min master for noen få år siden. Barnet mitt tar en master nå, og har i sin klasse folk både på sin egen alder og de som er over 10 år eldre. Dette tror jeg ikke du trenger å tenke på i det hele tatt. Anonymkode: d6bc1...c57 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:49 #4 Skrevet lørdag kl. 13:49 Jeg var som deg og følte meg gammel, så unngikk jeg å ta valg utifra det for å så finne ut nå som over 30 at jeg aldri var gammel. Plis ikke vær redd for å studer, du er ung som en fersk loff i voksen livet ☺️ Studer og ha det gøy. Du kommer ikke til å føle hele livet har gått når du er 26, ikke vær bekymret. Anonymkode: 6ec19...d60 3
Knirke Skrevet lørdag kl. 14:11 #5 Skrevet lørdag kl. 14:11 Du tuller nå, sant? Anbefaler deg å søke opp en av de minst 500 trådene med titler som «er jeg for gammel til å studere?». De fleste er over 40 når de spør det spørsmålet (og svaret er nei, det er ikke for sent) 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:25 #6 Skrevet lørdag kl. 14:25 Jeg begynte på bachelor i fjor. De færreste av de 35 på kullet mitt er under 25. Jeg er 46 og er ikke den eldste. Veldig mange som meg blir omskolert og er langt over 21 da vi begynner å studere Anonymkode: bb99d...420 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:29 #7 Skrevet lørdag kl. 14:29 Jeg studerte fra 20-23 (bachelor) og 26-28 (master). Jobbet før og i mellom. Aldri tenkte jeg at jeg var for gammel. Det er absolutt ikke sånn at alle begynner å studere øyeblikket de er ferdig på vgs. Anonymkode: 03308...3eb 1
Daisy-love Skrevet lørdag kl. 14:30 #8 Skrevet lørdag kl. 14:30 21 er jo bare et år i militæret og et år på folkehøgskole eller jobbet, det er ikke sent i det hele tatt. Null stress 😊 Lykke til 😊 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:32 #9 Skrevet lørdag kl. 14:32 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg begynner på et bachelorstudium i høst, og skal bli 21 år snart. Jeg føler meg så etterpåklok på grunn av noen dårlige valg jeg tok i fortiden, og det er vanskelig å tenke meg at folk på min alder skal snart bli ferdig med utdanningen deres, eller ta en master. Føler jeg kaster bort hele livet mitt og setter det på vent, fordi jeg må jo studere til jeg blir 24 år gammel, eller verste fall 26 år gammel hvis jeg tar en master. Anonymkode: 7a76f...61c Hæ? Du er jo ikke gammel! Mange studenter er langt over 30! Anonymkode: 9ab31...283 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:27 #10 Skrevet lørdag kl. 16:27 Fåtallet på studiet mitt var 19 år når de startet og mange var voksne med familie. Det er vanlig å ha hatt friår eller studert noe annet tidligere. Og mange har gjort feil valg når det gjaldt studie og ombestemt seg. Eller så har de jobbet noen år. Jeg studerer også sammen med flere som har gått yrkesfag, vært lærling og så tatt påbygg. Da blir de like gamle som deg eller eldre før de får studiekompetanse. Dersom du velger å ikke gjøre det nå, men så ombestemmer deg om noen år, så er du jo eldre og har gjerne flere økonomiske forpliktelser. Og som godt voksen kommer du til å le av at du på dette tidspunktet så på deg selv som for gammel. Anonymkode: 23b77...846
monican94 Skrevet lørdag kl. 16:30 #11 Skrevet lørdag kl. 16:30 21 år er jo over halve førsteårskull på høyere studier 😅
messageinabottle Skrevet lørdag kl. 16:48 #12 Skrevet lørdag kl. 16:48 Jeg tenker du ikke har noe å bekymre deg over! Mange starter med utdanningen sin i 20-årene og det er veldig normalt. Jeg fullførte en halv bachelorgrad før jeg droppet ut som 22-åring. Jeg begynte så på en ny bachelorgrad et halvt år etterpå og fullførte som 25-åring. Fullførte min mastergrad som 28-åring. Jeg følte selv at jeg var altfor «gammel» selv om jeg ikke var det når jeg ser tilbake. Du er aldri for ung eller for gammel til å studere og alle kan ta et feil valg iblant.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:58 #13 Skrevet lørdag kl. 16:58 Sist jeg studerte var jeg 31. Anonymkode: f0fa7...cd0
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:22 #14 Skrevet lørdag kl. 17:22 Ikke gjør det! Det er helt bortkastet å begynne å studere når du er 21. Altfor sent! Anonymkode: 0b1cf...abb
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 01:08 #15 Skrevet søndag kl. 01:08 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg begynner på et bachelorstudium i høst, og skal bli 21 år snart. Jeg føler meg så etterpåklok på grunn av noen dårlige valg jeg tok i fortiden, og det er vanskelig å tenke meg at folk på min alder skal snart bli ferdig med utdanningen deres, eller ta en master. Føler jeg kaster bort hele livet mitt og setter det på vent, fordi jeg må jo studere til jeg blir 24 år gammel, eller verste fall 26 år gammel hvis jeg tar en master. Anonymkode: 7a76f...61c Viktigste er du ikke kaster bort tid på feil bachelor, og dermed må ta enda en bachelor for å få tilgang til arbeidslivet 💩 Anonymkode: 89ccf...e89 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 02:37 #16 Skrevet søndag kl. 02:37 21 er for sent Du skulle begynt for minst 10 år siden. Når du er ferdig nå rekker du knapt å jobbe før du blir pensjonist. Anonymkode: 98742...2de
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 03:05 #17 Skrevet søndag kl. 03:05 Ikke studer enda. Dra på et reise år med backpacking. Bo på hosteller og bli kjent med masse folk fra hele verden. Det får du ikke igjen senere. Kjør 3 mnd i Asia først. Anonymkode: 5a90a...58e 1
Beneath the Moon Skrevet søndag kl. 09:08 #18 Skrevet søndag kl. 09:08 Dette må være tull. Klarer ikke ta det seriøst at noen tror at det å studere som 21 åring er sent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå