AnonymBruker Skrevet i går, 10:45 #1 Skrevet i går, 10:45 Vi er en familie med 2 voksne og 2 barn. Har god plass, økonomi og bor nærme det meste av fasiliteter. Har derimot veldig lite hjelp fra familie og venner. De har ikke mulighet til å være barnevakt osv uten at det er kritisk. Hadde dere turt å få et tredje barn i en slik situasjon? Anonymkode: e8cf6...63b
AnonymBruker Skrevet i går, 10:47 #2 Skrevet i går, 10:47 Da ville jeg sørget for å etablere en barnevakt eller to dere betaler for først i hvert fall. Anonymkode: cd8c2...5d9 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:50 #3 Skrevet i går, 10:50 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da ville jeg sørget for å etablere en barnevakt eller to dere betaler for først i hvert fall. Anonymkode: cd8c2...5d9 Takk for tilbakemelding. Det er ikke så veldig aktuelt kjenner jeg. Vi har klart oss uten i over 6 år. Spørsmålet var vel mer om det er overkommelig med 3 uten så mye hjelp i det hele tatt. Vi klarer jo to uten hjelp. Anonymkode: e8cf6...63b
AnonymBruker Skrevet i går, 10:55 #4 Skrevet i går, 10:55 Vi har tre stk uten spesiell støtte rundt oss. Går helt fint. Det krever jo litt logistikkarbeid, men at vi kun jobber dagtid begge to hjelper mye. Vi har enda ikke opplevd kriser i hverdagen med logistikken. når det er krisekrise typ sykehusinnleggelse så opplever jeg at de fleste er villige til å hjelpe. Vi hadde bestemor boende hos oss i 14 dager pga dette i fjor høst. I hverdagen ikke så enkelt pga reisevei, men folk stiller opp hvis det er spesielle situasjoner. for meg hadde ikke det vært et argument for å la være å få ett barn til. Anonymkode: 57d03...8b5 3
AnonymBruker Skrevet i går, 10:59 #5 Skrevet i går, 10:59 Vi har fire barn og minimalt med familie- og vennebarnevakt. Bruker sitly, og har funnet to supre jenter som passer når det trengs Anonymkode: 286ae...af7 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:04 #6 Skrevet i går, 11:04 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har tre stk uten spesiell støtte rundt oss. Går helt fint. Det krever jo litt logistikkarbeid, men at vi kun jobber dagtid begge to hjelper mye. Vi har enda ikke opplevd kriser i hverdagen med logistikken. når det er krisekrise typ sykehusinnleggelse så opplever jeg at de fleste er villige til å hjelpe. Vi hadde bestemor boende hos oss i 14 dager pga dette i fjor høst. I hverdagen ikke så enkelt pga reisevei, men folk stiller opp hvis det er spesielle situasjoner. for meg hadde ikke det vært et argument for å la være å få ett barn til. Anonymkode: 57d03...8b5 Takk! Det var fint å høre. Jeg tror også at folk hadde stilt på i kritiske situasjoner som jeg skriver også i HI- men ser jo at mange rundt oss kan "ta en date/weekend utenbys" og har med besteforeldre på alt mulig, imens vi har ingen form for avlastning. Og det har gått helt fint med de to vi har. Men med tre er man plutselig i mindretall som voksen 😅 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har fire barn og minimalt med familie- og vennebarnevakt. Bruker sitly, og har funnet to supre jenter som passer når det trengs Anonymkode: 286ae...af7 Takk for nyttig svar. Vi har sjeldent behov for barnevakt men greit å vite at slikt finnes. Anonymkode: e8cf6...63b
AnonymBruker Skrevet i går, 11:05 #7 Skrevet i går, 11:05 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har fire barn og minimalt med familie- og vennebarnevakt. Bruker sitly, og har funnet to supre jenter som passer når det trengs Anonymkode: 286ae...af7 Hva betaler dere pr time da? Og er dette i Oslo? Anonymkode: 42580...308
AnonymBruker Skrevet i går, 11:09 #8 Skrevet i går, 11:09 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva betaler dere pr time da? Og er dette i Oslo? Anonymkode: 42580...308 Ts her, sjekket nettopp ut sitly og er bare å sjekke sitly sin nettside- her ligger både timepris og info for hver barnepasser tilgjengelig når du velger område og evt når du trenger hjelp. Anonymkode: e8cf6...63b
AnonymBruker Skrevet i går, 12:20 #9 Skrevet i går, 12:20 Vi har tre barn uten besteforeldre i nærheten. Går helt fint Anonymkode: bab8a...f5b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:23 #10 Skrevet i går, 12:23 Er 100% alene med 3 barn. Har ingen familie i nærheten. Men det går helt fint Jeg betaler for barnevakt, det er uproblematisk. Eldste sover noen ganger over hos venner, og noen ganger sover venner over her. Anonymkode: 1b993...8c9 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:28 #11 Skrevet i går, 12:28 Vi har oppdratt tre barn alene med minimalt hjelp fra andre. Det har gått helt fint. Satsen for barnevakt i vårt område er 220 kr timen. Ikke så ofte vi har benyttet oss av det. Barna har vært med på det meste vi gjør, hvis ikke deler vi oss. Anonymkode: 48491...c48 1
Rødvinsfilosofen Skrevet i går, 12:28 #12 Skrevet i går, 12:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er en familie med 2 voksne og 2 barn. Har god plass, økonomi og bor nærme det meste av fasiliteter. Har derimot veldig lite hjelp fra familie og venner. De har ikke mulighet til å være barnevakt osv uten at det er kritisk. Hadde dere turt å få et tredje barn i en slik situasjon? Anonymkode: e8cf6...63b Er dere i en posisjon til å kunne kjøpe dere noen tjenester? Husvask, matkasser, osv? Kan dere «kjøpe barnepass» fra f.eks VGS-elever eller studenter? 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:37 #13 Skrevet i går, 12:37 Vi har tre med ganske stor aldersforskjell fra yngste til eldste og litt ekstra oppfølging av fysiske plager. Det hadde ikke fått uten nettverket vårt, kjenner vi. Mannen er på jobbreise en gang i uka, og det er vel det som velter lasset uten hjelp. Det er styrete med fritidsaktiviteter på eldstebarnet når de minste legger seg sju, så det er en stor jobb å få logistikken til å ordne seg mtp. det. Om barna er tettere i alder så er kanskje de minste gamle nok til å henge på når fritidsaktivitetkjøret starter for eldste. Tre barn som er hjemme på kveldstid er ikke så styrete. Anonymkode: 87b21...3b4 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:30 #14 Skrevet i går, 13:30 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vi har tre barn uten besteforeldre i nærheten. Går helt fint Anonymkode: bab8a...f5b Så positivt, så dere også gjør det "uten hjelp"? AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er 100% alene med 3 barn. Har ingen familie i nærheten. Men det går helt fint Jeg betaler for barnevakt, det er uproblematisk. Eldste sover noen ganger over hos venner, og noen ganger sover venner over her. Anonymkode: 1b993...8c9 Så bra, det var fint å høre. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi har oppdratt tre barn alene med minimalt hjelp fra andre. Det har gått helt fint. Satsen for barnevakt i vårt område er 220 kr timen. Ikke så ofte vi har benyttet oss av det. Barna har vært med på det meste vi gjør, hvis ikke deler vi oss. Anonymkode: 48491...c48 Så bra, kjekt med positiv feedback. Rødvinsfilosofen skrev (33 minutter siden): Er dere i en posisjon til å kunne kjøpe dere noen tjenester? Husvask, matkasser, osv? Kan dere «kjøpe barnepass» fra f.eks VGS-elever eller studenter? Ja, matkasser kan vi absolutt kjøpe. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vi har tre med ganske stor aldersforskjell fra yngste til eldste og litt ekstra oppfølging av fysiske plager. Det hadde ikke fått uten nettverket vårt, kjenner vi. Mannen er på jobbreise en gang i uka, og det er vel det som velter lasset uten hjelp. Det er styrete med fritidsaktiviteter på eldstebarnet når de minste legger seg sju, så det er en stor jobb å få logistikken til å ordne seg mtp. det. Om barna er tettere i alder så er kanskje de minste gamle nok til å henge på når fritidsaktivitetkjøret starter for eldste. Tre barn som er hjemme på kveldstid er ikke så styrete. Anonymkode: 87b21...3b4 Det skjønner jeg, er nok noen utfordringer man møter på, spesielt hvis ekstra behov dukker opp. Anonymkode: e8cf6...63b
AnonymBruker Skrevet i går, 14:14 #15 Skrevet i går, 14:14 Hvor gamle er barna dere har? Jeg tror de fleste innretter seg etter situasjonen de er i. Det er mange som ikke har tilgang på barnevakt. Vi har min mor, men spør ikke veldig ofte. Bestevenninnen min har moren sin som barnevakt ganske ofte, og der er det litt «krise» hvis moren er syk, opptatt osv. Anonymkode: 542fc...7dd
AnonymBruker Skrevet i går, 14:21 #16 Skrevet i går, 14:21 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor gamle er barna dere har? Jeg tror de fleste innretter seg etter situasjonen de er i. Det er mange som ikke har tilgang på barnevakt. Vi har min mor, men spør ikke veldig ofte. Bestevenninnen min har moren sin som barnevakt ganske ofte, og der er det litt «krise» hvis moren er syk, opptatt osv. Anonymkode: 542fc...7dd Om de får et søsken som planlagt så blir aldersforskjell ca baby, 3-3.5 og 7 år. Anonymkode: e8cf6...63b
AnonymBruker Skrevet i går, 15:27 #17 Skrevet i går, 15:27 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for tilbakemelding. Det er ikke så veldig aktuelt kjenner jeg. Vi har klart oss uten i over 6 år. Spørsmålet var vel mer om det er overkommelig med 3 uten så mye hjelp i det hele tatt. Vi klarer jo to uten hjelp. Anonymkode: e8cf6...63b Når de er små er det ikke så vanskelig å få kabalen til å gå opp. Det er når de blir eldre at logistikken kan bli vanskelig med tre barn og to voksne. Tre barn som skal følges opp på forskjellige aktiviteter. Kanskje det er to- tre kamper på en dag? Eller aktiviteter på forskjellige steder til samme tid. Anonymkode: aa6a4...446 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:29 #18 Skrevet i går, 15:29 Vi har 3 barn og null avlastning. Vil vi gjøre noe betaler vi for barnevakt. Anonymkode: a617d...334 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:30 #19 Skrevet i går, 15:30 Ja, om dere ønsker dere 3 barn så gjør dere det. Vi hadde lite tilgang på barnevakt der vi bodde før. Min mor var lite interessert i å være barnevakt, men vi ønsket oss uansett 3 barn. Heldigvis kom svigermor og svigerfar da vi fikk nr 3. Vi flyttet 45 mil, og bor nå i nabohuset (vi skal overta gården om 2 år) til svigers og har det helt supert og heldige med barnevakt. Skulle vi noe tidligere måtte vi betale i dyre dommer til unge jenter, som jeg opplevde var mest opptatt av å få betalt og sitte på telefonen. Anonymkode: ef451...f91
AnonymBruker Skrevet i går, 15:33 #20 Skrevet i går, 15:33 Hvorfor skulle ikke to voksne barn klare å ta seg av tre barn selv? Har vært helt alene med 2 stk og ser ikke helt problemet. Anonymkode: ae4e2...a09 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå