AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:36 #1 Skrevet lørdag kl. 09:36 Jeg har rast ned i vekt etter at det ble avdekket at barnet vårt har en fysisk sykdom som vi må leve med resten av livet. Jeg sover dårlig og kjenner på et konstant stress/uro i kroppen. Mye trist og nedfor. Jeg må jo komme meg ut av dette men vet ikke hvordan. Prøver å trene osv men synes ikke det hjelper veldig. Noen som har gode råd? Føler ikke for å gå til legen heller. Anonymkode: 48b9a...990 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:38 #2 Skrevet lørdag kl. 09:38 Spis når barnet spiser, sov når ungen gjør og snakk med noen ❤️ Klem, Anonymkode: 0b4fc...731 1
monican94 Skrevet lørdag kl. 09:44 #3 Skrevet lørdag kl. 09:44 Å få en slik beskjed er tøft og det tar tid og lande i det, akseptere og leve videre. Finnes det pårørendegruppe for dette ? Hvor lenge siden er det dere fikk diagnosen ? Jeg har og hatt litt samme greia rundt et barn, tok noen mnd før jeg levde som før. Men var fortsatt tøft rundt sykehusinnleggelser osv i lang tid. Sender en klem.
Gnå Skrevet lørdag kl. 10:54 #4 Skrevet lørdag kl. 10:54 Først av alt: Jeg føler meg deg. Det høres veldig ille ut. Vet ikke om dette kan hjelp deg, men Jeg er også en sånn som mister matlyst når jeg blir lei meg, redd osv. Og lysten og evnen til å passe på meg selv, blir dårlig. Da broren min ble veldig syk, var det også sånn. Men så tenkte jeg på at det siste han og de andre i familien trengte, var at jeg "ga opp". Så jeg tvang rett og slett til å motstå de destruktive impulsene, og prøvde å å være så sterk som mulig for broren min. Etter en stund gikk det lettere også. Håper ikke du oppfatter dette som at jeg mener at "det er jo bare å", for jeg skjønner at det ikke er så enkelt... men kanskje det er noen krefter innerst inn der hvis du kjenner etter? Lykke til! 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:05 #5 Skrevet lørdag kl. 12:05 Kontakt med andre i liknende situasjon kan hjelpe mye. Finnes det en pasientorganisasjon dere kan kontakte her? Vet at min mor hadde masse nytte av det når jeg fikk min diagnose og det hadde forsåvidt jeg også. Hvis du ikke vil til legen kan jeg tipse om psykisk helsetilbud i kommunen. Du kan ta kontakt direkte uten noen henvisning og det er gratis. Min erfaring er at dette er flinke og fornuftige folk som er veldig greie å prate med. Fortsett med trening. Det hjelper ikke over natten, men det vil likevel hjelpe på sikt. Kanskje det kan være litt til trøst for deg at barna ofte takler det mye bedre enn foreldrene? Vi er opptatte av å leve livene våre og finne smarte løsninger på praktiske problemer, ikke sørge over hva som (egentlig ikke) kunne vært. ❤️ Anonymkode: 58313...7bf 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:34 #6 Skrevet lørdag kl. 18:34 Når det gjelder å få i deg mat, er det viktig at du har mat i huset, slik at du slipper å handle i tillegg til å lage mat samme dag, for det er slitsomt, hvis du har lite energi. Lag rutiner på å spise frokost, lunsj, middag og kvelds til faste tidspunkt, og gjerne mellommåltid. Spis mat med kalorier, men samtidig næring og proteiner. Spis det som smaker godt, Spis frukt, sjokolade og kaker, hvis det frister. Dette vil blir bedre når ting roer seg. Anonymkode: 0a4e9...1ea 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:32 #7 Skrevet lørdag kl. 22:32 TS her, tusen takk for gode svar 🥰 Anonymkode: 48b9a...990
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå