Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en leietaker som har hatt en tendens til å bestille hvitevarer som kjøleskap, komfyrer og vaskemaskin over internett. Det er forsåvidt greit, men denne leietakeren sier han gjør det for at det er billigere på internett. Men dette har skapt problemer med at han plasserer det gamle hvitevaren på gangen/korridore som om det er en løsning for å bli kvitt dette. Dette skaper problemer med at det tar opp plass og kan potensielt sperre veien om det skulle skje en nødsituasjon. Når jeg spør leietaker hva han skal gjøre med situasjonen så sier han at det får bli et problem for fremtiden. Leietaker har ikke bil, så han kan ikke kjøre ting unna selv. Leiligheten leies ut umøblert også. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk bare kan bestille ting lokalt fra Elkjøp/Power så kommer de å leverer og tar med seg det gamle hvis man ikke har bil selv å kan ordne opp? Han sier at han prioriterer ikke å betale for at noen kommer å henter hvitevarene. Jeg er ikke villig til å være sjofør for han for hvitevarene som må kastes…

Hva foreslår dere at jeg gjør?

har vurdert å true med utkastelse da dette ikke er et problem med de andre leietakerne i leilighetsblokka…

Usikker på om dette er riktig kategori.

Anonymkode: 11a5f...088

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send han en skriftlig frist på 2 uker å fjerne avfallet fra fellesområdet. Hvis ikke vil du leie inn noen å gjøre det og regningen tilfalle leietakeren. 

Anonymkode: 64268...7c5

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det er stort sett mye billigere på internett, men når han ikke har bil selv, så bør han betale litt for å få kjørt det bort. Totalt blir det billigere for han.

Han har vel noen kamerater som en gang iblant er i nærheten av Elkjøp/Power eller andre som tar imot slikt avfall gratis. Vil tro de gjør det for 200 - 300 kr pr. gang? Evt. gratis om han hjelper de. 

Sett en frist 👍

Anonymkode: 0318e...6ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det bestilles på nett, kan det også bestilles fra disse at de tar med seg det gamle. Det står bare på penger. 

Du kan ikke kaste ut pga dette. Men du kan sette en frist på feks 2 uker på at dette skal fjernes da det utgjør en fare ved en nødsituasjon, det sperrer rømningveien. 

Anonymkode: 55e3f...758

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han har sikkert en ide om at han skal klare å selge den.

Si at han får to uker på seg på å kvitte seg med den.

Anonymkode: 339c8...ca2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vel ikke så ofte han bytter kjøleskap? 
Han får betale noen for å bli kvitt det ev betale deg 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis tingene fremdeles fungerer er det bare å gi de bort på Finn, så kommer noen og henter i løpet av timer.

Jeg har også gitt bort elektriske ting som er ødelagt hvis noen vil fikse. Har da selvfølgelig forklart feilen i annonsen.

Anonymkode: 40184...8db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er stort sett mye billigere på internett, men når han ikke har bil selv, så bør han betale litt for å få kjørt det bort. Totalt blir det billigere for han.

Han har vel noen kamerater som en gang iblant er i nærheten av Elkjøp/Power eller andre som tar imot slikt avfall gratis. Vil tro de gjør det for 200 - 300 kr pr. gang? Evt. gratis om han hjelper de. 

Sett en frist 👍

Anonymkode: 0318e...6ec

Skulle ønske det fantes sånne kamerater her. Jeg har ikke bil, og folk har stort sett nok med sitt. Og kaste søppel har blitt et dyrt kjempe problem for oss som ikke kan kjøre bil. 

Anonymkode: ab3fc...c80

Skrevet (endret)

Her kan du bare vise til brannsikkerhet, og gi ham kort frist på å fjerne det. 

Fellesganger skal ikke blokkeres på grunn av brannsikkerhet. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skulle ønske det fantes sånne kamerater her. Jeg har ikke bil, og folk har stort sett nok med sitt. Og kaste søppel har blitt et dyrt kjempe problem for oss som ikke kan kjøre bil. 

Mange renovasjonsselskaper har tilbud om henting. Sjekk tilbudet i ditt kommune? 

Send han en skriftlig frist på 2 uker å fjerne avfallet fra fellesområdet. Hvis ikke vil du leie inn noen å gjøre det og regningen tilfalle leietakeren. 

Anonymkode: 64268...7c5

Helt enig. Smart forslag. 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har fått flere lapper og brev om at man kan bestille henting av søppel. Dette i Bergen. 

AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (49 minutter siden):

Mange renovasjonsselskaper har tilbud om henting. Sjekk tilbudet i ditt kommune? 

Helt enig. Smart forslag. 👍

Det koster mye mer enn 200 kr som disse kompisene alle har tar.  Hvorfor skulle man be disse kompisene om å gjøre det i utgangspunktet om kommunen gjør det bortimot gratis? Poenger var uansett at den kompisen som gjør alt for folk på kg i liten grad finnes i folks virkelige liv. 

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (49 minutter siden):

Jeg har fått flere lapper og brev om at man kan bestille henting av søppel. Dette i Bergen. 

Så digg da. I Oslo , Asker og Vestfold er det ikke noe sånt kompis opplegg. . Hadde jeg fått lapp om kompis som hentet for 200 kr hadde jeg blitt glad. Det er vel ikke egentlig en kompis da, men veldedighet eller kommunen som dekker via en etat? I Oslo har en for øvrig rusken som veldedighet som kjører bort ting, men det har krav til sykdom . Ellers må man kjøpe kompisen privat via søppeltaxi, containerservice osv.  det koster litt mer enn bensin til kompisen som skal samme vei. Jeg trodde hen jeg siterte mente private venner egentlig, det er jo noen som tror alle har folk som stiller opp for. Om det finnes slik kompistjeneste i noen kommuner / byer er jo det bra. 

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (55 minutter siden):

Kamerater mener jeg 😅 ser nå det het kamerater og ikke kompis. Finner ingenting på kamerater heller i Oslo. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det koster mye mer enn 200 kr som disse kompisene alle har tar.  Hvorfor skulle man be disse kompisene om å gjøre det i utgangspunktet om kommunen gjør det bortimot gratis? Poenger var uansett at den kompisen som gjør alt for folk på kg i liten grad finnes i folks virkelige liv. 

Når man ikke har kompiser som tar med seg det gamle kjøleskapet ditt, så er et slikt tilbud fra kommunen et godt alternativ. Hvor i innlegget til TS står det at leietager har kompiser som kan gjøre jobben? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt uakseptabelt å bare plassere slikt ute i gangen/fellesarealer, det må du være tydelig på (det skulle du vært helt fra start). 

Anonymkode: 63f38...61d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (43 minutter siden):

Når man ikke har kompiser som tar med seg det gamle kjøleskapet ditt, så er et slikt tilbud fra kommunen et godt alternativ. Hvor i innlegget til TS står det at leietager har kompiser som kan gjøre jobben? 

Det var vel ikke ts som skrev det jeg siterte? 
nei, vi har ikke et slikt tilbud i kommunen her jeg bor, og det kommer ingenting opp når jeg googler heller. I Oslo har vi rusken som er kommunalt , men det er et tilbud for psykisk syke og rus. At alle bare kan ringe en kamerat eller kompis, enten fordi det er et kommunalt tilbud som heter det , eller fordi man kjenner en slik privat ( jeg tror det var det hen jeg siterte mente? ) er feil. Jeg kan ikke kjøre bil lenger, og det er ikke sånn at det dukker opp en kamerat som kjører bort søppel , som plukker det opp på veien. 
der jeg bor er det private , dyre løsninger for å kaste søppel generelt, og ja det er blitt kostbar hodebry for oss uten bil. 

om ts bor i en kommune som har et slit kamerat tilbud generelt for innbyggerne er det jo bare for ts å gjøre dem oppmerksomme på det? 
jeg mener forøvrig ikke at søppelet er ts sitt problem, det var ikke ts jeg siterte. 

jeg har ingen søppel som generer utleie eller naboer , men hvis disse kameratene faktisk eksisterer har jeg en del tekstil , flasker og elektronikk jeg gjerne skulle ha kjørt bort. 

AnonymBruker
Skrevet

Det meste løses om man betaler nok for det. 

Anonymkode: 55e3f...758

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...