lille__lulu Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 Vi er en ganske stor gjeng som skal på tur til Golden Sands, Bulgaria i sommer, og bo på hotell Siniger! Noen her som har vært dær og vil fortelle om plassen? Jeg blir så fryktelig nysgjerrig, og finner ikke så mye på nettet om Golden Sands. Hvordan er utelivet? I forhold til andre reisemål f.eks. kanskje.. Strendene? Er det fint å bade (har litt sånn skrekk for tang å guggeting i vannet)! Maten?.. hørt endel forskjellig om den. Bulgarerne?(heter det det?..jaja) Var til Tyrkia ifjor og de var ufyselige å plagsomme.. Noen som kanskje har bodd på hotel siniger også?? Det hadde iallefall vært fint å høre om.. I katalogen står det "eldre, slitte rom.." når de skriver det der, hvordan er det i virkeligheten liksom?? Ellers noe annet spesielt? Blir kjempetakknemlig om noen vil fortelle lille nysgjerrige meg litt!!
Gjest Virvel Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 Hvis du gjør et lite søk på Bulgaria her inne burde du finne en del, det har vært flere tråder tidligere. Golden Sands er uteliv og ikke så veldig mye mer. Det er massevis av utesteder, PR Club er vel det største, der var vi flere ganger. (Koster hele 12 norske kroner å komme inn der. De fleste andre steder er det gratis.) Vladislav er ungdomshotell nummer én, og det bor vel mest skandinaver der. De har fester som er åpne for andre også, og de arrangerer bl.a. beach party. Stranden er fin, men det er ikke så mange steder å ligge hvis du ikke er interessert i å betale for parasoll og/eller solseng. (Ikke at det er dyrt, det heller.) Det er helt ren sandstrand, ikke noe grums. Maten er billig og stort sett god. Mye av det samme på mange av restaurantene. Vi spiste på Lighthouse flere ganger (ligger nede ved sjøen, i den sørlige enden), der har de god mat, enooorme porsjoner, og vi ble god venn med en av servitørene, som spanderte drinker på oss. :-D Betalte aldri mer enn ca 60 norske kroner for en middag. Innfødte er det ikke så mange av, det er tross alt et rent feriested og ikke en ordentlig by. De eneste bulgarerne der er de som jobber på hotellene osv. De snakker ikke kjempegodt engelsk, men vi ble da mette hver dag. "Eldre, slitte rom" høres litt skummelt ut, spør du meg. Hotellet vårt var av de litt finere, og i tillegg nesten nytt, og selv der ble det fort ganske klamt og ekkelt inne på rommet. (Airconditionen skrus av når du forlater rommet.)
lille__lulu Skrevet 7. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2006 Glemmer som regel å søke før jeg starter et emne som sannsynligvis har vært oppe flere ganger før!! Så mye enklere å bare spørre om akkurat det jeg vil vite Hørtes bra ut.. Jeg var til Ayia Napa for noen år siden, og det var jo bare knallbra festplass. Har ikke hørt såå mye om Golden Sands (som f.eks. ayia napa) før så derfor jeg lurer litt da vetth..
Gjest Skya Skrevet 8. april 2006 #4 Skrevet 8. april 2006 (endret) Innfødte er det ikke så mange av, det er tross alt et rent feriested og ikke en ordentlig by. De eneste bulgarerne der er de som jobber på hotellene osv. De snakker ikke kjempegodt engelsk, men vi ble da mette hver dag. ← Og de er ikke plagsomme. Jeg ble overrasket over hvor lite serviceinnstilte Bulgarerne er. Iallefall de fleste vi møtte på, med enkelte unntak! Endret 8. april 2006 av Blålyset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå