Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er blitt gravid for første gang etter å ha prøvd i over 1 år. Var hos legen på torsdag for å måle HCG da strimmeltestene mine var positive, men litt svake. 

Jeg hadde sist mens 06.01, men jeg hadde nok en forsinket eggeløsning. Tror jeg derfor er 4+5(?) uker på vei (5+5 om eggeløsning var normal, men tviler ettersom digital test sa 1-2 uker torsdag morgen).

Min HCG var på 104 - er ikke dette veldig lavt ? :( leser mange har flere tusen.

Jeg er livredd for å miste og dette har trigget en del gamle, vonde mønstre som overspising.

Overspiste masse i går, helt til det gjør vondt og føler det ikke er mer plass. Jeg vet at dette er grusomt, i alle fall nå som jeg er gravid. Er livredd for å skade barnet med denne oppførselen, men det var som jeg ikke klarte å styre meg selv da tankene om SA ble store. Vet dette må kuttes ut med en gang - tror dere et veldig høyt matinntak kan skade barnet?

Har noen opplevd lignende (overspising eller lav HCG)? Noen tips eller råd? Ble en surrete tråd, men har litt behov for å ventilere.

Tusen takk for alle svar!

Anonymkode: a5c46...e25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktigere om den dobler seg enn selve første verdien :) skal du måle igjen etter 3 døgn?

Anonymkode: 3670f...ad1

AnonymBruker
Skrevet

Og nei, at du overspiste kan ikke skade embryoet ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Nei, overspising skader nok ikke barnet. Vil tro at du vil merke og f.eks. bli veldig dårlig i magen det lenge før et evt, embyro. 

Når det gjelder hcg så er det stigningen som teller, ikke tallet i seg selv da variasjonen innenfor vellykkede svangerskap er stor. Det er heller ikke slik at alle har eggløsning helt etter klokka, så man kan også være kortere på vei enn det man tror. 

Jeg og en venninne hadde IKM omtrent samtidig en gang for mange år siden, jeg testet positivt, mens hun måtte vente en uke på positiv test og trodde at hun ikke var blitt gravid, men hun fikk to streker til slutt også og endte faktisk opp med å føde et friskt barn før meg 😅 

Akkurat nå tenker jeg at du skal prøve å ta vare på deg selv og ikke tenke så mye over dette med hcg. Om det skulle gå dårlig så får du avklart det til slutt, men akkurat nå så er du gravid ❤️

Anonymkode: 80bbd...0bf

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Det gjør veldig godt å høre at embryoet ikke har tatt skade❤️

Jeg skal ta ny måling på mandag! Hva burde HCG ligge på da ca? Er 4 dager etter første måling på 104..

-TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tusen takk for svar! Det gjør veldig godt å høre at embryoet ikke har tatt skade❤️

Jeg skal ta ny måling på mandag! Hva burde HCG ligge på da ca? Er 4 dager etter første måling på 104..

-TS

Så tidlig kan det godt doble seg på 48 timer, men hos noen tar det 72 timer. Den bør da ha doblet seg 1,5 gang i hvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...