AnonymBruker Skrevet 13. februar #1 Skrevet 13. februar Hei! Jeg har hatt katten min i snart 9 år. Den betyr alt for meg. Nå har jeg fått meg kjæreste med hytte. Han kommer til å være mye der i helger og ferier. Jeg kunne tenkt meg og blitt med noen ganger, men jeg har jo katten min. Kan jeg ta med en såpass gammel katt på en helt ny plass. Vet de bør holder inne en stund, men det er en sommer hytte og man går jo mye ut og inn, er redd han skal stikke av og ikke komme tilbake. Noen med erfaring? Anonymkode: ed757...899
AnonymBruker Skrevet 13. februar #2 Skrevet 13. februar Jeg ville ikke gjort dert, vår katt ble tatt av rev på en slik hyttetur. Anonymkode: 7cda5...a9b 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #3 Skrevet 13. februar Har ikke erfaring, men du bør nok høre med den nye kjæresten din hva han synes om katten før du tar den med. De krasser på ting og sliter ut møblene med klørne sine. Som hytteeier hadde jeg ikke satt pris på det. Anonymkode: d96d6...9b1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #4 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg ville ikke gjort dert, vår katt ble tatt av rev på en slik hyttetur. Anonymkode: 7cda5...a9b Det jeg er redd for Anonymkode: ed757...899
AnonymBruker Skrevet 13. februar #5 Skrevet 13. februar Skal helst holdes inne en god stund før den slippes ut. Men rovdyr er en fare. Både rev, grevling, ørn osv. Jeg har med mine på hytta, men de går i langline på 15 m og passes på. Hadde en ubehagelig opplevelse der minste pusen ble jaktet på av en hauk i sommer. Var snakk om at den var på full fart ned mot pus. Var snakk om sekunder. Er vi ikke tilstede er pusene inne. Vi har nettingdør og netting foran vinduene. Anonymkode: f3a23...a77 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar #6 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har ikke erfaring, men du bør nok høre med den nye kjæresten din hva han synes om katten før du tar den med. De krasser på ting og sliter ut møblene med klørne sine. Som hytteeier hadde jeg ikke satt pris på det. Anonymkode: d96d6...9b1 Han vil jeg skal være med på hytten, så han har sagt det er greit at jeg tar den med. Jeg som er så redd det skal skje han noe Anonymkode: ed757...899
AnonymBruker Skrevet 13. februar #7 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg er redd for Anonymkode: ed757...899 Vi burde holdt ham inne, men det var ikke en katt som ville godtatt det. Anonymkode: 7cda5...a9b
AnonymBruker Skrevet 13. februar #8 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal helst holdes inne en god stund før den slippes ut. Men rovdyr er en fare. Både rev, grevling, ørn osv. Jeg har med mine på hytta, men de går i langline på 15 m og passes på. Hadde en ubehagelig opplevelse der minste pusen ble jaktet på av en hauk i sommer. Var snakk om at den var på full fart ned mot pus. Var snakk om sekunder. Er vi ikke tilstede er pusene inne. Vi har nettingdør og netting foran vinduene. Anonymkode: f3a23...a77 Uff, tror ikke jeg ender opp med og ta den med, er så redd for det at det kan bli mer stress en kos Anonymkode: ed757...899
AnonymBruker Skrevet 13. februar #9 Skrevet 13. februar Vi har kattene med på hytta. Men de begynte når de var yngre. De elsker virkelig å være på landet ❤️ Anonymkode: 0449b...9b9
hrk123 Skrevet 13. februar #10 Skrevet 13. februar Jeg har hatt med katten min på hytteturer både her og der. Hun har tatt det helt fint, men er også en veldig chill katt som liker å kjøre bil. Hun fikk ikke gå ut mens vi var på hyttetur. Da vi flyttet til hus og hun skulle bli utekatt hadde vi god nytte av Tracktive halsbånd. Da kunne vi følge med på hvor hun var. Det eneste er at det faller av hvis katten henger seg fast (noe som er fint av sikkerhetsgrunder), så det er ikke bombesikkert.
yamask Skrevet 13. februar #11 Skrevet 13. februar Ta den med og ha den bare inne et par ganger. Så kjøper dere tractive gps og følger med når den er ute (med dere) i sommer. Bedre for katten å være med, tenker jeg!
AnonymBruker Skrevet 13. februar #12 Skrevet 13. februar Vi har en katt vi har tatt med overalt fra den var liten. Det er en rasekatt som holder seg ved sin eier. Den blir hos oss uansett.. den er også med på fjellturer uten bånd. Så ja.. men du kjenner din katt best. Kan den bli med og holdes inne i hytta? Har du noen knep for å kalle den inn når den er ute for lenge evt.? Har du tatt den med andre steder tidligere? Anonymkode: bac12...a8e
Maskinfører Skrevet 13. februar #13 Skrevet 13. februar En bekjent av meg har hytte og han har mistet 2 katter til rev så jeg mener nei 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar #14 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hei! Jeg har hatt katten min i snart 9 år. Den betyr alt for meg. Nå har jeg fått meg kjæreste med hytte. Han kommer til å være mye der i helger og ferier. Jeg kunne tenkt meg og blitt med noen ganger, men jeg har jo katten min. Kan jeg ta med en såpass gammel katt på en helt ny plass. Vet de bør holder inne en stund, men det er en sommer hytte og man går jo mye ut og inn, er redd han skal stikke av og ikke komme tilbake. Noen med erfaring? Anonymkode: ed757...899 Jeg ville ikke gjort det mtp at den er 9 år og ikke vandt med å flyttes på.. anbefaler ikke. Katten kan bli veldig stressa Anonymkode: b88fd...dea
AnonymBruker Skrevet 13. februar #15 Skrevet 13. februar Vi har alltid med kattene. de første gangene vi var der fikk de ikke gå ut, men nå er de ut og inn hele helgen vi er der . Du kjenner best katten din, om dette er noe den blir stresset av eller ikke. (vi har skog rett bak huset.. de ka bli tatt av rev her også..). Anonymkode: b57a3...d97 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #16 Skrevet 14. februar Du har ikke foreldre, søsken eller venner som kan ha katten hos seg mens du er på hytta? Altså et sted katten er kjent, og føler seg trygg? Hvis dere må ha den med på hytta, kan vel langline være en løsning, eller at den må være innendørs. Anonymkode: 4d0e0...946
AnonymBruker Skrevet 14. februar #17 Skrevet 14. februar Jeg hadde gjort det og holdt de innendørs. Er dere ute hele døgnet når dere er det så er det kanskje et bedre alternativ å få noen til å passe kattene, gjerne hjemme hos deg. Anonymkode: f450e...c15
AnonymBruker Skrevet 14. februar #18 Skrevet 14. februar Kommer an på hvordan hytta ligger til. Vi droppet det på vår hytte fordi det er to ørnepar som holder til i nærheten- og mye hoggorm. Får en nabo til å besøke pus et par ganger om dagen i stedet- så kan hun gå inn og ut her hjemme som hun pleier. Anonymkode: c0f57...e94 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #19 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei! Jeg har hatt katten min i snart 9 år. Den betyr alt for meg. Nå har jeg fått meg kjæreste med hytte. Han kommer til å være mye der i helger og ferier. Jeg kunne tenkt meg og blitt med noen ganger, men jeg har jo katten min. Kan jeg ta med en såpass gammel katt på en helt ny plass. Vet de bør holder inne en stund, men det er en sommer hytte og man går jo mye ut og inn, er redd han skal stikke av og ikke komme tilbake. Noen med erfaring? Anonymkode: ed757...899 Om dere kunne hatt dørene på hytta lukket så hadde jeg sagt ja, men så lenge dørene der står åpne er ikke dette et sted du burde ta med katten din. Anonymkode: f120c...4a6
AnonymBruker Skrevet 15. februar #20 Skrevet 15. februar Kommer nok litt an på katten. Er det en utekatt? De bør kanskje være inne en stund før de slippes ut. Og er kanskje litt sårbart når det er snakk om kun helgeturer. Hva om han ikke er tilbake til dere skal reise hjem? Men det kan jo gå. Jeg har en innekatt, men som får være litt ute om sommeren. Har hatt han med til svigers som bor på bygda og da fikk han gå fritt, og han holdt seg nært huset og ble villig med inn igjen. Men tror ikke jeg ville gjort det samme med gammelmonsen jeg hadde da jeg vokste opp - han hadde det best hjemme. Anonymkode: 38595...d4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå