Gå til innhold

Cyptest og ssri

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har tatt Cyptest og byttet til Ssri på grunnlag av det? 

Hvordan gikk det? 

Jeg har fått svar på test, og skal bytte da det viser seg at jeg har redusert eller ingen effekt av Brintellix, noe vi mistenkte. 
Har 3 ulike avvik, også på medikamenter som omdannes til morfin i kroppen. 

Anonymkode: 8eb1c...efe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt cyp-test, og har fått påvist cyp-variasjon i cyp2d6, cyp2c19 og OPRM1, så det vil så klart påvirke hvordan enkelte medikamenter virker og gir bivirkninger.

Min anbefaling er at du setter deg godt inn i hva ditt prøvesvar viser, og selv sjekker ut hvordan aktuelle medisiner metaboliseres. Min erfaring er at fastleger (hvertfall de jeg har erfaring med), ikke tar nok hensyn til dette.

Anonymkode: 03506...faa

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har tatt cyp-test, og har fått påvist cyp-variasjon i cyp2d6, cyp2c19 og OPRM1, så det vil så klart påvirke hvordan enkelte medikamenter virker og gir bivirkninger.

Min anbefaling er at du setter deg godt inn i hva ditt prøvesvar viser, og selv sjekker ut hvordan aktuelle medisiner metaboliseres. Min erfaring er at fastleger (hvertfall de jeg har erfaring med), ikke tar nok hensyn til dette.

Kanskje lurt å konferere med farmasøyt på apoteket når man får nye medisiner? Farmasøyter er jo spesialister på medisiner og virkninger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her

Nei, dette tar jeg ikke med fastlegen, det stoler jeg ikke på 🫤

Dette går gjennom DPS 

Anonymkode: 8eb1c...efe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...