Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2026 den 1.52):

Kanskje noe jeg er alene om å henge meg opp i, men finner det trist å ikke få være på samme sted fysisk og mentalt. 

Anonymkode: cb29e...edb

Vet du, jeg synes ikke det er en rar tanke altså, men jeg tror den ofte overvurderes.

Å være «samme sted» handler mer om livsfase, verdier og nysgjerrighet enn om fødselsår. To jevnaldrende kan være milevis fra hverandre mentalt, mens et par med aldersforskjell kan vokse i takt. Det fysiske og mentale varierer enormt mellom individer. En 60-åring kan være mer til stede, aktiv og utviklingsorientert enn en på 45. Dessuten er det jo ikke statisk, folk endrer seg hele livet. Relasjoner lykkes ikke fordi man er like gamle, men fordi man justerer kurs sammen. Hvis man føler seg på samme sted , er det ofte et bedre utgangspunkt enn å frykte hvor man kanskje er om 20 år. :)

Anonymkode: af3b6...993

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet du, jeg synes ikke det er en rar tanke altså, men jeg tror den ofte overvurderes.

Å være «samme sted» handler mer om livsfase, verdier og nysgjerrighet enn om fødselsår. To jevnaldrende kan være milevis fra hverandre mentalt, mens et par med aldersforskjell kan vokse i takt. Det fysiske og mentale varierer enormt mellom individer. En 60-åring kan være mer til stede, aktiv og utviklingsorientert enn en på 45. Dessuten er det jo ikke statisk, folk endrer seg hele livet. Relasjoner lykkes ikke fordi man er like gamle, men fordi man justerer kurs sammen. Hvis man føler seg på samme sted , er det ofte et bedre utgangspunkt enn å frykte hvor man kanskje er om 20 år. :)

Men jeg vet det finns så mange folk i verden at jeg tenker ikke jeg må være sammen med noen fordi jeg er på bølgelengde med dem. Kan ha dem som venn. 

For deg ja, for meg nei.

Å du glemmer hvordan alder påvirker kroppen. 60 er fysisk noe annet enn 40 årene og klarer du motarbeide tidens harde bot kan du nok bli ganske så rik. Har aldri i mitt liv skrevet eller sakt tidens harde bot, nå ble jeg automatisk gift med en 80 åring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er klart, men man kommer ikke utenom at sannsynligheten øker når aldersforskjellen øker. 

Anonymkode: cd20b...427

Det er sant at sannsynlighet kan øke statistisk, men spørsmålet er hvor relevant den statistikken er for et enkelt liv. Forskjellen i faktisk risiko mellom 0 og 10 år er langt mindre dramatisk enn mange tror. Vi tar allerede masse valg med kjent økt risiko, kan spesifikt nevne barn, samliv, samboerskap, skilsmisse og masse annet. Likevel lever vi, fordi alternativet er å sikre seg bort fra det meste som gir mening. Dessuten, faktorer som helse, livsstil, genetikk og flaks veier ofte tyngre enn fødselsår. En sunn 60-åring kan ha lavere risiko enn en stresset 50-åring. Joda, sannsynlighet finnes, men kjærlighet er ikke et forsikringsregnestykke. Hvis man optimaliserer for lavest mulig tap, ender man ofte med lavest mulig liv.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Statistikk og tallenes tale er dessverre helt entydige. En mann på 78 har vesentlig større dødelighet og risiko for skrøpelighet enn en mann på 48.(og dessverre også enn en kvinne på 78). 

Sånn bare er det. Lik det eller ei.

Anonymkode: 5280f...f29

Ingen bestrider statistikken, den er reell på gruppenivå. Men problemet oppstår når man gjør den normativ for enkeltmennesker og valg i kjærlighet. Statistikk sier noe om tendenser, ikke om hvordan et konkret liv eller forhold vil arte seg. Den sier heller ingenting om livskvalitet, tilstedeværelse eller hvordan to mennesker faktisk har det sammen i 20-30 år før eventuell skrøpelighet. Hvis man konsekvent velger partner ut fra lavest mulig framtidig risiko, må man også rangere på kjønn, genetikk, BMI, familiehistorikk og livsstil. Da er vi langt unna relasjoner, og ganske nær forsikringsmatematikk.

tallene er entydige, men kjærlighetsvalg handler om mer enn å optimalisere for lavest dødelighet, ellers mister man lett det som gjør livet verdt å leve i utgangspunktet.

Anonymkode: 56084...1a2

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vet om motsatt dama er nettopp blitt 50 og typen 12 år yngre. De har det bra de😊 Flott at folk finner hverandre 💞

Anonymkode: e2a89...771

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2026 den 22.17):

Om det er han man vil ha. Bedre å leve med sin store kjærlighet i sine gode år, enn å lete etter rett alder 

Anonymkode: 6c594...141

Helt enig og 10 År er jo Nada.

Jeg elsket en som var 26 år eldre. Gjett om jeg skulle gjort mye for at han bare var 10 år eldre for da hadde jo saken vært grei og ingen kjærlighetssorg…altså jeg hadde enda vært sammen med han den dag i dag

Anonymkode: 3b98b...c56

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2026 den 22.02):

Hva tenker dere om 10 år eldre mann? Siden menn dør fortere enn kvinner, er det noe å satse på noe så mye eldre?

Anonymkode: 5d9b0...8f3

Kommer an på hvor man er i livet.

Er man 18 år og dater en på 28 å fremstår det for meg rart. 

Er den ene 57 og den andre 67 så oppleves det nok som kjipt å ikke kunne gå av med pensjon samtidig. 

Ellers har en aldersforskjell både fordrer og ulemper. 
Det er vanligst at kvinner blir sammen med eldre menn. Han er oftere bedre økonomisk stilt fordi han har vært i boligmarkedet lengre, og kanskje i flere omganger. «Kjøpt seg jevnt og trutt oppover».
Men det kan også bli en ulempe hvis det ender opp med at hun aldri kjøper seg inn, men går rett i «Kvinnefella».

Har han barn fra et tidligere forhold så er de kanskje eldre? Det kan være en fordel. Ditto ulempe med små barn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2026 den 13.54):

Tenker nei for egen del. Er i førtiåra og finner svært få menn over 50 seksuelt tiltrekkende.  Jeg ønsker partner lik alder som meg eller ca 3-8 år yngre.  Kan selvsagt også være lurt ang dødelighet for menn før , og andre ting som kommer med alderen som jeg ikke ønsker å forholde meg til enda, seksuelle ting hører jeg av alle mine veninner med menn 50+++ er utfordrende f eks. 

Anonymkode: 2fa69...112

Jaha, så du skal ha en yngre mann. Får håpe du ser ut som en smashing femtiåring da, og ikke som ei halvfeit gretten sugge med "sporty" kort hår som 90 % av alle damer over 50 ser ut som. Lykke til med det. Pult får du nok, men forhold ....

Anonymkode: 20985...ca3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2026 den 13.54):

Tenker nei for egen del. Er i førtiåra og finner svært få menn over 50 seksuelt tiltrekkende.  Jeg ønsker partner lik alder som meg eller ca 3-8 år yngre.  Kan selvsagt også være lurt ang dødelighet for menn før , og andre ting som kommer med alderen som jeg ikke ønsker å forholde meg til enda, seksuelle ting hører jeg av alle mine veninner med menn 50+++ er utfordrende f eks. 

Og forresten, det er ingen dans på roser for oss menn på 50 å ha sex med dere damer på 40-50 heller ;) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2026 den 0.17):

Men jeg vet det finns så mange folk i verden at jeg tenker ikke jeg må være sammen med noen fordi jeg er på bølgelengde med dem. Kan ha dem som venn. 

For deg ja, for meg nei.

Å du glemmer hvordan alder påvirker kroppen. 60 er fysisk noe annet enn 40 årene og klarer du motarbeide tidens harde bot kan du nok bli ganske så rik. Har aldri i mitt liv skrevet eller sakt tidens harde bot, nå ble jeg automatisk gift med en 80 åring. 

Hehe, gratulerer med ekteskapet, håper 80-åringen i hvert fall er hyggelig 😄 Og helt fair, for deg nei, for andre ja. Det er egentlig hele poenget. Jeg glemmer ikke at alder påvirker kroppen, jeg bare mener at den gjør det ulikt. Noen er slitne i 40-årene, andre blomstrer i 60. Naturen er lite samarbeidsvillig sånn.

At du heller vil ha slike folk som venner enn kjæreste, er jo et helt legitimt valg, bevares. Problemet oppstår først når man gjør egne preferanser til universelle sannheter. Så da er vi jo egentlig enige, du velger det som funker for deg. Jeg forsvarer bare at andre ikke er naive eller desperate fordi de velger annerledes 😉

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Aldersforskjell er ingen problem frem til man skal pensjonere seg. Evt langtidsreiser og gjerne også hverdager blir ikke det samme når den ene er gått av med pensjon og den andre kansje må jobbe i 10 år. Da spørs det hvordan helse og slikt er når den siste går av med pensjon og den første har blitt 74-75-76 år.  Jeg tenker at dette er den største bakdelen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe, gratulerer med ekteskapet, håper 80-åringen i hvert fall er hyggelig 😄 Og helt fair, for deg nei, for andre ja. Det er egentlig hele poenget. Jeg glemmer ikke at alder påvirker kroppen, jeg bare mener at den gjør det ulikt. Noen er slitne i 40-årene, andre blomstrer i 60. Naturen er lite samarbeidsvillig sånn.

At du heller vil ha slike folk som venner enn kjæreste, er jo et helt legitimt valg, bevares. Problemet oppstår først når man gjør egne preferanser til universelle sannheter. Så da er vi jo egentlig enige, du velger det som funker for deg. Jeg forsvarer bare at andre ikke er naive eller desperate fordi de velger annerledes 😉

Takk, han er ok. Er bare bekymret for at han skal være utro når han skal flytte inn på eldre senter snart. 

Men den slitenheten er ikke som å være 20 år eldre enn opprinnelige alder. Du kan velge å snu tankene, endre livsstil, det er noe å jobbe med der og teoretisk sett mye ubrukt tid på jorda. Forbi at vi har ulike personligheter og ulykker/sykdom. Mens jo eldre vi blir, vil ikke engang si det for det er jo trist kroppen etterhvert ikke spiller på lag lengre. Ikke allerede i 60 årene. Men tiden går fort, å jeg vil være der jeg er når jeg er. Blir litt sur på eldre som skal karre til seg yngre fordi yngre mennesker er attraktive for dem å, om de anser ung som attraktiv ber de om noe de ikke kan gi. Tyv. Liker ikke når noen stiller krav til andre uten å fylle dem, og opphøyer seg som noen som kan kreve. Det er frustrerende. 

De er kanskje ikke naive eller desperate, men de er ikke en optimal komfort søker slik jeg er heller. Dumt for dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er også mye surhet for 40 pluss og enda mer 50 pluss. Dere hater hverandres utseendet mens dere begge grupper snakker om hvordan dere skal kapre oss som er yngre. Kanskje det bestandig har vært sånn, men tenker dere ikke på at vi er en foreldre generasjon som skal finne sammen å leve slik dere gjorde før dere ble disse skilte sinte godt voksne? Dere forstyrrer vår gruppe. Kan dere ikke megle dere imellom?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2026 den 22.02):

Hva tenker dere om 10 år eldre mann? Siden menn dør fortere enn kvinner, er det noe å satse på noe så mye eldre?

Anonymkode: 5d9b0...8f3

Hadde jeg ikke gjort. Du vil ikke tro hvor fort de blir gubbete og kjedelige. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jaha, så du skal ha en yngre mann. Får håpe du ser ut som en smashing femtiåring da, og ikke som ei halvfeit gretten sugge med "sporty" kort hår som 90 % av alle damer over 50 ser ut som. Lykke til med det. Pult får du nok, men forhold ....

Du, vet du hva, det er faktisk ikke allverdens heksekunst å få seg 3 - 5 års yngre kjæreste som kvinne i 50-åra. Det funker ofte ganske godt☺️. Jeg skal gifte meg med min til sommeren.

De er yngre ut fra fødselsattest, men eldre fysisk og sosialt/holdningsmessig. Miksen er god, litt eldre kvinne og litt yngre mann. Da er de på bølgelengde.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du, vet du hva, det er faktisk ikke allverdens heksekunst å få seg 3 - 5 års yngre kjæreste som kvinne i 50-åra. Det funker ofte ganske godt☺️. Jeg skal gifte meg med min til sommeren.

De er yngre ut fra fødselsattest, men eldre fysisk og sosialt/holdningsmessig. Miksen er god, litt eldre kvinne og litt yngre mann. Da er de på bølgelengde.

Nei det er vanlig aldersforskjell føler jeg. Det er jo 5+-. Det er jevnaldrende. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei det er vanlig aldersforskjell føler jeg. Det er jo 5+-. Det er jevnaldrende. 

Det er mer hensiktsmessig at kvinnen er litt eldre og mannen litt yngre. Da eldes og dør de ca på samme tid, rent statistisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2026 den 13.44):

Jeg skjønner frykten, den er menneskelig, men den er også veldig hypotetisk. Menn på 60 dør ikke «plutselig» i hopetall, og mange lever friske langt inn i 80-årene. Samtidig kan en jevnaldrende mann bli syk eller dø tidlig, alder gir ingen garanti. Hvis man begynner å regne på «hva om»-scenarier, kan man i praksis aldri velge noen. Det å bli alene er en risiko i alle forhold, uansett aldersforskjell. Spørsmålet er kanskje heller: vil du la frykt for fremtiden styre om du lever godt nå? Et forhold bør vurderes ut fra hvordan det fungerer i dag, ikke ut fra verste tenkelige utfall. Ellers risikerer man å velge bort kjærlighet for en trygghet som egentlig ikke finnes.

Anonymkode: 56084...1a2

Ikke sant. Min bestefar på over 90 er sprek. Går tur hver dag og holder huset i orden. Bestemor er blitt dement og er 10nåt yngre. Han passer på henne og er den eldste. Det er ingen garantier. Alle eldes veldig ulikt. 

Anonymkode: cfb29...3cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke sant. Min bestefar på over 90 er sprek. Går tur hver dag og holder huset i orden. Bestemor er blitt dement og er 10nåt yngre. Han passer på henne og er den eldste. Det er ingen garantier. Alle eldes veldig ulikt. 

10 år yngre* skulle det stå

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da ser jeg sikkert smashing ut da.  Har kun forhold ikke ons, og ei heller situashionships , vil ha full pakke og ikke kun smuler.  Litt rar beskrivelse av damer generelt på 50+ forøvrig, og lurer på om du har glemt å ta en titt på menn på 50+. Uansett ja jeg er fornøyd med mine valg , og å ha partner 4-8 år yngre er da like ok at jeg har som en mann på lik alder enn meg ønsker yngre damer evt.  men ja ser nok ganske ok  siden jeg alltid kan få også litt yngre ( som jeg finner mer tiltrekkende) , men er nok også ei ganske ok dame siden de vil bli kjæreste. Forøvrig aldri vært på datingapp i hele mitt liv så jager ikke etter dem, vi blir kjent på andre måter enn apper og de sjekker opp meg( ikke så sjekkete så ikke gjort det ) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Myk penis med lite futt i.

Anonymkode: 3f802...6c4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...